شش ماهه نخست امسال ۹۹۴ واقعه ازدواج و ۲۱۳ مورد طلاق در این دو شهرستان ثبت شده است
کد خبر: ۱۲۰۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۳ 31 October 2015
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد،امیرحسین اسلامی در گفتگو با اتاق خبر خبرنما ، اظهار داشت : وقوع طلاق یک و نیم در صد و ازدواج هشت دهم درصد در شهرستان های گچساران و باشت کاهش یافته است.وی اظهار کرد: شش ماهه نخست امسال ۹۹۴ واقعه ازدواج و ۲۱۳ مورد طلاق در این دو شهرستان ثبت شده است.

رییس اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان های گچساران و باشت تصریح کرد: با هدف ارایه آمار به روز و دقیق سامانه الکترونیکی ثبت اسناد در گچساران راه اندازی شد.

اسلامی اظهار کرد: این سامانه در پنج بخش ازدواج، طلاق،رجوع،فسخ نکاح و بذل مدت ایجاد شده است.

اسلامی گفت: با راه اندازی این سامانه جلوگیری از جعل سند، ازدواج های متعدد و غیرقانونی به حداقل خواهد رسید و در کاهش جرایم مربوط به ازدواج و طلاق تاثیر بسزایی دارد و اطلاعات ازدواج و طلاق بصورت آنلاین بر روی بانک اطلاعات ثبت احوال قرار می گیرد.

اسلامی تصریح کرد : این سامانه با هدف ساماندهی آمار ، جلوگیری از جعل اسناد و ازدواج های متعدد و غیرقانونی راه اندازی شده است که از امنیت اطلاعاتی لازم برخوردار است.

وی افزود : استقرار سامانه الکترونیکی ثبت ازدواج و طلاق کمک موثری در تامیین امنیت حقوقی افراد و تبادل سریع اسناد بین دو سازمان ثبت اسناد و املاک و ثبت احوال است.

اسلامی با اشاره به اجرای اهداف قوه قضائیه و به منظور تسریع در انجام امور مردم و تامیین امنیت روانی و با توجه به افزایش جمعیت و وسعت هر دو شهرستان گچساران و باشت افزود : کمبود دفاتر ازدواج و طلاق محسوس است .

رییس اداره ثبت اسناد واملاک گچساران در خصوص آمار عملکرد صدور سند مالکیت کاداستری تک برگ گفت: در نیمه نخست سال جاری پنج هزار و ۷۴۹ سند مالکیت تک برگ در این شهرستان امسال صادر و تحویل متقاضیان گردیده است.

اسلامی در خاتمه افزود : میزان وصول مطالبات بانکی در شش ماهه اول سال جاری در شهرستان گچساران بالغ بر ۱۱۱۰۲۵۹۷۷۴۲ ریال بوده است که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته از رشد خوبی برخوردار شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار