مدیر کل ارشاد یزد:
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از مهمترین و تاثیرگذارترین پایگاه‎‎هايي که به عنوان دژ مستحکم از زمان پیامبر اکرم(ص) تا کنون توانسته پاسدار اعتقادات و فرهنگ اصیل اسلامی باشد را بی‎‎گمان مسجد خواند.
کد خبر: ۱۲۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴ 10 March 2015

به گزارش تابناک یزد، "علی غیاثی ندوشن" با اشاره به فرارسیدن بیست و دومین سالروز تاسیس کانون‏‏های فرهنگی هنری مساجد کشور، افزود: احیای مسجد در حقیقت احیای  بسیاری از فعالیت‏‏ها، رویکردها و تصمیمات مهم  و حیاتی  در راستای دین، فرهنگ و سیاست  یک جامعه  محسوب می‏‏شود.

وی ادامه داد: تاسیس کانون‏‏های فرهنگی هنری مساجد، اقدامی مبارک و موثر در زمینه جذب بسیاری از  نوجوانان و جوانان مشتاق به مساجد بوده است.

وی گفت: هم اکنون شاهد حضور  هزاران جوان مشتاق به این پایگاه‏‏ های معرفتی و مقدس‏‏ترین مکان یعنی مساجد   هستیم.

این مقام مسئول اظهار كرد: پس از گذشت 22 سال از تاسیس این  کانون‏‏ های فرهنگی هنری، شاهد تاسیس بیش از 700 کانون فرهنگی هنری و 240  کتابخانه مسجدی هستيم كه از این تعداد 250  کانون فرهنگی هنری  روستایی، 3 کانون مصلی،  22 کانون تخصصی و 6 خانه فرهنگ دیجیتال هستند.

به گزارش ایسنا، وی گفت: بسیاری از برنامه‏‏های شاخص از جمله جشنواره‎‎های مدهامتان در رشته‏‏ های مختلف قرآنی،  جشنواره  کشوری روح خدا، طرح قرآنی 1448، طرح تلاوت نور، اردوهای مختلف آموزشی فرهنگی، دوره‏‏ های آموزشی مختلف‏‏ و  طرح‏‏های مختلف اجرا شده و در حال اجرا از سوی کانون‎‎های فرهنگی هنری مساجد مانند طرح سلامت در مسجد،  نسل فردا، تربیت امروز و بسیاری از فعالیتهای تاثیرگذار دیگر از دستاورد این مجموعه پرخیر دینی فرهنگی است

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار