رئیس پایگاه انتقال خون استان خراسان رضوی:
رئیس پایگاه انتقال خون خراسان رضوی با بیان اینکه بیشترین حجم خون به بیمارستان امام رضا(ع) مشهد داده می‌شود، گفت: میزان هدر رفت خون در استان خراسان رضوی 10 درصد است.
کد خبر: ۱۲۴۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۶ 06 November 2015
حمیدرضا اسلامی در حاشیه بازدید از بیمارستان رضوی در جمع مسئولان آزمایشگاه این بیمارستان اظهار داشت: بیمارستان رضوی نمونه یکی از بیمارستان‌های خوب در سطح استان و کشور است و توانسته در یک ماه اخیر جایگاه مناسبی را در بحث انتقال خون کسب کند.

وی افزود: برپایی آزمون و آموزش مسئولان و شاغلان در این بیمارستان در موضوع مدیریت خون سبب شده است که 90 درصد از خون دریافتی به بیمارستان رضوی مدیریت شود.

اسلامی خاطرنشان‌کرد: ایجاد فضای استاندارد برای بانک خون، ایجاد تجهیزات برای آزمایشات و دسته‌بندی‌ها، مدیریت مصرف فرآورده‌های خونی و آموزش پرسنل از جمله راه‌های منطقی مدیرت مصرف خون است.

رئیس پایگاه انتقال خون خراسان رضوی افزود: از 66/7 درصد از تعداد واحدهای خونی درخواستی در سطح استان 99 درصد درخواست‌ها از سوی پایگاه انتقال خون خراسان رضوی مورد اجابت قرار گرفته است.

وی با اشاره به این مطلب که امسال145 هزار واحد خونی در خراسان رضوی موجود است، گفت: از این میزان واحد خونی باید 400 هزار فراورده حاصل کنیم که در این راستا با حجم زیاد کار و امکانات پایین رو به رو هستیم که برای این اقدام باید مدیریت صحیحی از سوی مسئولان صورت گیرد.

اسلامی میزان هدر رفت خون در خراسان رضوی را 10 درصد دانست و گفت: حجم خونی که به بیمارستان امام رضا(ع) داده می‌شود نسبت به سایر بیمارستان‌های دولتی و خصوصی بیشتر است.

رئیس پایگاه انتقال خون خراسان رضوی افزود: در مدیریت خون باید مشارکت و همکاری جراحان افزایش داشته باشد چرا که این روند تعاملی می‌تواند از هدر رفت خون جلوگیری کند.

وی وجود پایگاه‌های انتقال خون اطراف حرم مطهر رضوی را با توجه به خیل عظیم زائران کم و با امکانات پایین دانست و تصریح کرد: وجود چهار تخت در پایگاه انتقال خون مجاور حرم مطهر امام رضا(ع) علاوه بر اینکه گلایه زائران را درپی دارد، همکاران ما را نیز با توجه به کمبود امکانات و خیل عظیم مردم با فشار کاری مواجه می‌سازد.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار