بسته ویژه خبری تابناک؛
بسته خبری «ذره بین تابناک» نام بخش خبری جدید تابناک مازندران است که با توجه به نیاز مخاطبان به اطلاع از آخرین اخبار و اظهارات افراد مسئول و معروف همچنین احترام به وقت مخاطبان از این هفته به خوانندگان تابناک مازندران ارائه می شود.
کد خبر: ۱۳۰۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۰ 17 November 2015
به گزارش تابناک مازندران بسته خبری «ذره بین تابناک» از این هفته با توجه به نیازهای مخاطبان فهیم مازندرانی و با درخواستهای شما خوانندگان تهیه می شود و دراین بسته با دقت و احترم به همه افراد، مهمترین نیازهای خبری و مواردی از اظهارات مسئولان و افراد مهم که برای مخاطبان اهمیت دارد یا در زندگی هم استانی ها تاثیرگذار است با رویکرد فراجناحی به عنوان نگاه ثابت تابناک منتشر می شود. این نخستین بسته خبری «ذره بین تابناک» است که ارائه می شود:



آقای استاندار فکر می‌کنید با چه کسی طرف هستید؟

سید رمضان شجاعی کیاسری اخیرا با واهی خواندن برخی از ادعاهای استاندار مازندران گفت:  آقای استاندار اعلام کرد که ما 5 برابر استان‌های دیگر بودجه گرفتیم، کجا بودجه گرفتید؟ فکر می‌کنید با چه کسی طرف هستید؟ من در هر دوره از مجلس در کمیسیون تلفیق حضور دارم، بودجه و ردیف آن را می‌شناسم، کجاست این 5 برابر؟ در کجا می‌خواهد این ردیف کلان شما هزینه بشود؟ مگر می‌شود با عدد و رقم با مردم صحبت کرد، کارهای انجام‌شده را بیایید نشان بدهید.
نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با عنوان اینکه شهرستان ساری الان تبدیل به کارگاه سازندگی شده، در هر کوچه و پس کوچه پروژه‌های عمرانی با اعتبارهای مردمی در حال اجرا است، اضافه کرد: من مخالف آمدن آقای حسین‌زادگان نیستم اما نگرانم از اینکه ایشان در دامی که برایش تعیین کردند، قرار نگیرد.



افزایش خط پروازی ساری ـ بغداد

موسی مشاءزمینی مدیرکل فرودگاه‌های مازندران گفت: خط پروازی ساری ـ بغداد و بلعکس از فرودگاه بین‌المللی ساری افزایش یافت، این پرواز روزهای شنبه و پنج‌شنبه هر هفته توسط شرکت هواپیمایی ایران ایر در مسیر ساری ـ نجف و بلعکس برقرار است و با توجه به آماده بودن زیرساخت‌های لازم برای افزایش پروازهای خارجی از فرودگاه ساری ‌و استقبال خوب مردم استان از سفرهای زیارتی عتبات عالیات و نشست با شرکت هواپیمایی فلایت بغداد توانستیم خط پروازی ساری ـ بغداد و بلعکس را روزهای یک‌شنبه هر هفته افزایش دهیم، همچنین به مناسبت این ایام‌، پروازهای فوق‌العاده‌ای از فرودگاه ساری به مقصدهای نجف و بغداد انجام می‌شود.



نامزد خبرگان می شوم

حجت‌الاسلام رضا محمدنسب امام جمعه میاندورود گفت: منتظر هستیم افراد و شخصیت‌های باسابقه وارد عرصه شوند. احساس تکلیف کردم اگر بزرگان وارد عرصه نشوند، مصمم به حضور در این انتخابات باشم. حضور من قطعی است.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برنامه‌ای برای ورود به انتخابات خبرگان دارید، گفت: منتظر هستیم افراد و شخصیت‌های باسابقه وارد عرصه شوند. احساس تکلیف کردم اگر بزرگان وارد عرصه نشوند، مصمم به حضور در این انتخابات باشم. حضور من قطعی است اما ممکن است در میانه راه، ببینیم دوستان وارد عرصه شده‌اند آن وقت تکلیف از دوش ما برداشته می‌شود. در این جمعه اعلام آمادگی می‌کنم.
محمدنسب با اشاره به اینکه مجلس خبرگان، جایگاه خطیری دارد، ادامه داد: داشتن اجتهاد، تشخیص علمی، برخورداری از بینش سیاسی اجتماعی قوی که در برهه‌ای خاص بتواند در آن مجلس حضور یافته و اظهارنظر کند و نظر کارساز و تصمیم‌گیر داشته باشد از شروط ورود به خبرگان است. افرادی باشند که بتوانند حرف اول را برای مردم  بزند چون مجلس خبرگان، متفاوت با مجلس شورای اسلامی است. البته نمی‌خواهم جایگاه سه قوه را تضعیف کنم اما جایگاه خبرگان خطیر است.


بررسی حذف آب بهای محصولات کشاورزی

حسین نیازآذری عضوکمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: در راستای اقتصاد مقاومتی مجلس طرح حذف آب‌بهای محصولات استراتژیک کشاورزی را با دو فوریت بررسی می‌کند، کشاورزی محور اقتصاد مقاومتی و توسعه درون‌زا است، طراحان طرح معتقدند بالا بودن هزینه‌های تولید محصولات کشاورزی با رهیافت‌های اقتصاد مقاومتی در تعارض هست و ازاین‌رو مجلس شورای اسلامی در راستای منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی به دنبال اصلاح قوانین و تسهیل کرودن فرآیندهای تولید در کشور است.
عضوهیئت رئیسه مجمع نمایندگان شمالی بااعلام اینکه این طرح دوفوریتی در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد متذکر شد: به‌زودی طرح در جلسه علنی آتی مجلس بررسی می شود و اکثریت نمایندگان از این طرح استقبال کردند.
نایب‌رئیس فراکسیون آب مجلس محصولات استراتژیک کشاورزی را به اقتضای استان‌ها و اهمیت ملی آن‌ها برشمردو گفت: صنعت دام و طیور از مزایا و معافیت‌های این طرح برخوردار خواهند شد.



به دنبال مجلسی اصلاح طلب تر

رضا زرین کمر سخنگوی شورای اصلاح طلبان ساری مشخص شدن شرح وظایف کمیته ها و شناسایی اعضای گوشه نشین اصلاح طلب را یکی دیگر از رویکردهای اصلاح طلبان در شورا عنوان کرد و گفت: در خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی هم بحث هایی در شورا شده است اما با توجه به مشترک بودن نامزدها در دو حوزه ساری و میاندورود، بنا است که چهارشنبه آتی جلسه مشترکی با اعضای شورای اصلاح طلبان میاندورود هم برگزار شود تا بتوانیم نظرات را جمع بندی کنیم، در دیدار و گفتگو با نامزدها مطلقاً وارد مصدایق نشدیم و قرار شد ما تنها شاخص هایی را تعیین و معرفی کنیم و اگر لازم شد وارد مصادیق شویم، هدف ما برای مجلس آتی این است که یک مجلس اصلاح طلب تر، متعادل تر و نزدیک تر به تفکردولت شکل بگیرد، تلاش می کنیم تا با یک هماهنگی و هم افزایی برای اولین بار زمینه های تصدی هر دو کرسی مجلس را فراهم آوریم.



پرایدسواری یک کامیون در قائم‌شهر

کامیون پس از برخورد با یک دستگاه پراید، به‌سمت بلوار وسط خیابان منحرف شد و بعدآن بر روی یک دستگاه پراید دیگر واژگون شد.
 وقوع حادثه مرگبار بر اثر بی‌احتیاطی توسط راننده کامیون بروز کرد و هنگامی که از سمت جاده شیرگاه به سمت قائم‌شهر در حال گذر بود، در خیابان آیت‌الله صالحی‌مازندرانی، البرز ۹۸ (کوچه آرش)، پس از برخورد با یک دستگاه پراید، به‌سمت بلوار وسط خیابان منحرف شد و بعدآن بر روی یک دستگاه پراید دیگر واژگون شد.
در اثر این حادثه راننده جوان پراید جان خود را از دست داد.گروه نجات پس از ایمن سازی محیط، با استفاده از جرثقیل کامیون را از روی پراید جابه جا کردند.آتش نشانان با استفاده از وینچ خودروی نجات پراید مچاله شده را از زیر کامیون بیرون کشیده و پس از برش سقف پراید جسد راننده را از خودرو بیرون آورده و به عوامل اورژانس سپردند.



انتقاد از نماینده‎ دلواپس

دلاور حیدرپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: نماینده مجلسی که دلواپس کشاورزی حوزه انتخابیه خود است، از 145 میلیارد ریال اعتبار سال گذشته خود، یک ریال را هم به بخش کشاورزی اختصاص نداد، اگر نمایندگان غرب استان در مجلس شورای اسلامی دلواپسی و دغدغه‌ای برای استخدام نیروهای بومی داشتند، در مصوبه قانون تبصره‌ای را مبنی بر اولویت دادن نیروهای بومی هر شهرستان اضافه می‌کردند، ما قانون را اجرایی کردیم و نیروهای جدیدالاستخدام را بر همین اساس به‌کارگیری کردیم و اگر مشکلی در قانون است، می‌توان به دستگاه نظارتی مراجعه کرد، اگر نماینده مجلسی نگران و دلواپس کشاورزی حوزه انتخابیه خود است، البته این نگرانی بسیار جای تقدیر دارد اما با توجه به این دلواپسی انتظار می‌رفت از 145 میلیارد ریال اعتبار سال گذشته که در اختیار نماینده مجلس بود، بخشی را به کشاورزی اختصاص می‌داد که یک ریال هم اختصاص داده نشد و این نگرانی را با تخصیص اعتبار برای اجرای پروژه‌های زیربنایی بخش کشاورزی کم می‌کرد.

انتهای پیام/




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار