رئیس بهزیستی کهگیلویه بی‌توجهی ادارات و بانک‌های شهرستان به نصب رمپ و مناسب‌سازی برای تردد معلولان را معضل اساسی این قشر در کهگیلویه عنوان کرد.
کد خبر: ۱۳۷۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴ 01 December 2015
رئیس بهزیستی کهگیلویه بی‌توجهی ادارات و بانک‌های شهرستان به نصب رمپ و مناسب‌سازی برای تردد معلولان را معضل اساسی این قشر در کهگیلویه عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، سید غضمان گنجیانی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت روز جهانی معلولان که در سالن اجتماعات بهزیستی دهدشت برگزار شده بود بی‌توجهی دستگاه‌های اجرایی شهرستان نسبت به احقاق حقوق ویلچرنشینان را معضل دیرینه این قشر خواند و اظهار کرد: با وجود پیگیری‌های مکرر و درخواست از مدیران ادارات، نهادها و بانک‌ها برای نصب رمپ، اما متاسفانه جز تعداد معدودی کسی این مهم را جدی نگرفته است.

رئیس بهزیستی کهگیلویه با بیان اینکه ورود معلولان و جانبازان به هر اداره و نهادی حق مسلم این قشر از جامعه است، افزود: نبود رمپ برای عبور معلولان باعث محرومیت آن‌ها از این حق قانونی شده است.

وی با گلایه‌مندی از بی‌توجهی دستگاه‌ها نسبت به مناسب‌سازی تصریح کرد: هر نهادی باید درصدی از اعتبارات عمرانی آن دستگاه را به مناسب‌سازی برای معلولان اختصاص دهند.

گنجیانی این مشکل را منجر به ترک تحصیل دانشجوی معلول در یکی از دانشگاه‌های شهرستان کهگیلویه اعلام کرد و گفت: مگر نصب یک رمپ برای تسهیل ورود معلول به کلاس درس چه میزان هزینه در بر دارد که جوانی را از تحصیل محروم کرده است.

رئیس بهزیستی کهگیلویه افزود: استفاده از خودپرداز بانک‌ها مانند شهروندان عادی و رفتن به پارک‌ها از آرزوهای معلولان است.

وی ارتباط ویلچرنشینان با مدیران ادارات به خاطر واقع بودن اتاق مدیریت در طبقات فوقانی را از دیگر مشکلات خواند و تصریح کرد: بارها مشکلات تردد معلولان به مسئولان انتقال داده شده و رسانه‌ها انعکاس دادند اما از کمک به احقاق مطالبات این قشر استقبال نمی‌شود.

گنجیانی با اشاره به توانمندی معلولان شهرستان در زمینه‌های مختلف، اسماعیل دژه کاپیتان تیم فوتسال ناشنوایان را نمونه‌ای از افتخارات جامعه معلولان برشمرد و گفت: این جوان ورزشکار شعار معلولیت محدودیت نیست را تحقق بخشیده است.

این مسئول نرخ معلولیت در کهگیلویه را 2.8 اعلام کرد و با بیان اینکه بیش از هزار و 500 خانوار معلول از خدمات بهزیستی شهرستان استفاده می‌کنند، افزود: این در حالی است که معلولان دیگری هم در نوبت پذیرش وجود دارند و آمار معلولان بسیار بالا است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار