با توجه به اینکه سازمان بهزیستی متولی پیگیری اشتغال معلولان بوده انتظار می‌رود مسئولان نسبت به رعایت سهمیه 3 درصد معلولان اقدام کنند هر چند این سهمیه جوابگوی نیاز جامعه معلولان نبوده است.
کد خبر: ۱۳۸۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۲ 03 December 2015
رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنده با اشاره به برنامه گرامیداشت روز جهانی معلولان گفت: به مناسبت روز جهانی معلولان مسابقات ویلچررانی، 12 آذر ماه در لنده برگزار می‌شود.

نورعلی کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با تبریک روز جهانی معلولان گفت: روز جهانی معلولان روز جهانی اثبات استعداد و ظرفیت معلولان در پیشرفت و ترقی جامعه است.

وی افزود: معلولان جامعه ما با تلاش و کوشش خود خواستن و توانستن را به معنی واقعی کلمه به اثبات رسانده‌اند.

رئیس اداره بهزیستی لنده تصریح کرد: اهمیت و جایگاه معلولان در جامعه جهانی به همه ثابت شده است، به گونه‌ای که مجامع بین‌المللی برای تکریم و پاسداشت این قشر آسیب‌پذیر جامعه روز سوم دسامبر را روز جهانی معلولان نام‌گذاری کردند.

کاظمی در ادامه با اشاره به برنامه‌های سازمان بهزیستی در راستای توانمندسازی و تقویت و حمایت از معلولان افزود: اداره بهزیستی شهرستان لنده تعداد بیش از 500 نفر را تحت حمایت خود قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: معلولان تحت حمایت بهزیستی در این شهرستان بیش از 2.3 دهم درصد جمعیت شهرستان را شامل می‌شود که نیاز است در راستای خدمات رفاهی و بهداشتی و آموزشی آن‌ها برنامه و اقدامات قابل توجهی انجام شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنده گفت: در یک سال گذشته خدمات قابل توجهی در زمینه هزینه‌های بهداشتی و درمانی، علمی و آموزشی، حق پرستاری و نگهداری در منزل، مسکن و اشتغال انجام شده است.

کاظمی به ساخت و کمک هزینه احداث مسکن معلولان در شهرستان اشاره و یادآور شد: طی موافقت‌نامه‌ای که سازمان بهزیستی با بنیاد مسکن و امور خیریه استان منعقد کرده در سال 94 برای 17 خانواده دو و سه معلولی در این شهرستان مسکن احداث می‌گردد.

وی بحث اشتغال معلولان را یادآور شد و گفت: با توجه به اینکه سازمان بهزیستی متولی پیگیری اشتغال معلولان بوده انتظار می‌رود مسئولان نسبت به رعایت سهمیه 3 درصد معلولان اقدام کنند هر چند این سهمیه جوابگوی نیاز جامعه معلولان نبوده است.

کاظمی در ادامه به گلایه‌های معلولان اشاره کرد و گفت: یکی از دغدغه‌های معلولان عدم مناسب‌سازی معابر عمومی از جمله بانک‌ها و راه‌های ورود به ادارات و اماکن ورزشی و آموزشی و خدماتی بوده که متأسفانه در این زمینه با وجود مصوبات و تذکرات فرماندار در شورای مناسب‌سازی تنها چند اداره اقدام به مناسب‌سازی اقدام کردند که می‌طلبد به این مهم بیش از گذشته توجه شود.

وی در ادامه افزود: در روز جهانی معلولان برنامه‌های مختلفی از جمله مسابقه ویلچررانی، همایش بزرگ تکریم و تجلیل از معلولان موفق در زمینه‌های آموزشی، ورزشی و اشتغالزایی و توانمندسازی با حضور مسئولان استانی اجرا خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار