رئیس زندان شهرستان بوئین‌زهرا خبر داد
رئیس زندان شهرستان بوئین‌زهرا از اجرای طرح پیشگیری اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی برای خانواده زندانیان خبر داد و گفت: توجه به خانواده زندانیان موجب کاهش جرائم می‌شود.
کد خبر: ۱۳۹۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۲ 05 December 2015
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بوئین‌زهرا در استان قزوین، ابوالفضل حسینی‌مرادآبادی در نشست هم‌اندیشی مسئولان امور زندان‌های شهرستان  بوئین‌زهرا که بعد از ظهر امروز در سالن جلسات زندان این شهرستان انجام شد با اشاره به لزوم ارتقای شاخص‌های امنیت اخلاقی در جامعه اظهار کرد: برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و کاهش رفتارهای پرخطر باید در دستور کار مسئولان دستگاه‌های مربوطه قرار گیرد.

وی بیان کرد: با برنامه‌ریزی و توجه مدیران و فعالان فرهنگی در خصوص ارتقای الگوهای اخلاقی برای عموم افراد جامعه به خصوص زندانیان و خانواده‌های آن‌ها می‌توان بهبود ویژگی‌ها و رفتارهای اجتماعی را در شهرستان بوئین‌زهرا شاهد بود.

رئیس زندان شهرستان بوئین‌زهرا با بیان اینکه نیروها و مسئولان زندان این شهرستان نظارت مناسبی بر عملکرد و چگونگی رفتارهای زندانیان در شهرستان بوئین‌زهرا دارند، بیان کرد: تلاش می‌شود با برنامه‌ریزی مناسب، نیازهای فرهنگی و اجتماعی خانواده‌های زندانیان را نیز مورد توجه قرار داد.

حسینی‌مرادآبادی اضافه کرد: این طرح آموزشی با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در همه حوزه‌ها از جمله امور فرهنگی و تربیتی، بهداشت و درمان، مددکاری اجتماعی، مشاوره و روان‌درمانی در محل سالن ملاقات زندان شهرستان بوئین‌زهرا برگزار می‌شود.

وی با تأکید براینکه برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی سیاست‌های مناسبی طراحی و برنامه‌ریزی شده است، عنوان کرد: توانمندسازی افراد آسیب‌دیده اجتماعی یا در معرض خطر با هدف بازگشت آن‌ها به زندگی سالم و جلوگیری از گرایش مجدد به آسیب‌ها ضروری بوده و باید بیش از پیش مورد توجه همه کارشناسان حوزه‌های تربیتی در زندان‌ها قرار گیرد.

رئیس زندان شهرستان بوئین‌زهرا تشریح کرد: اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی به خانواده زندانیان با هدف ارتقای سبک زندگی آن‌ها و ارائه خدمات مناسب و مداخله‌ای به افراد در معرض آسیب می‌تواند از اشاعه کج‌روی‌ها و ارتکاب برخی افراد به جرائم نیز جلوگیری کند.

حسینی‌مرادآبادی با حساس دانستن طرح پیشگیری اجتماعی و لزوم دقت توجه همه کارکنان زندان‌ها نسبت به آسیب‌های اجتماعی، استفاده مناسب از تمامی امکانات و فرصت‌ها برای آگاه‌سازی خانواده زندانیان در زمینه پیشگیری از آسیب‌ها را خواستار شد.

این مسئول مطرح کرد: توجه به خانواده زندانیان و ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های فرهنگی برای آن‌ها علاوه بر اینکه موجب کاهش احتمال گرایش مجدد زندانیان کنونی به سوی تکرار جرم می‌شود، آگاه کردن جامعه در خصوص توجه به نکات پیشگیری از جرم را نیز به همراه دارد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار