معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر:
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر گفت:تمامی گرفتاری‌های موجود در زندگی انسان‌ها از بی‌توجهی به قرآن کریم است.
کد خبر: ۱۵۰۲۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴ 23 December 2015

به گزارش تابناک مازندران، مهدی فلاح درکارگاه سلامت معنوی از منظر قرآن کریم که از سوی دفتر هم‌اندیشی اساتید واحد قائم‌شهر و نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان مازندران در سالن اجتماعات ساختمان ولایت واحد قائم‌شهر برگزار شد،در خصوص نقش قرآن و کاربرد آن در زندگی و تأثیراتش بر روح و روان انسان، گفت: با توجه به آیات نورانی قرآن کریم که تمامی پرسش‌های بشریت در آن پاسخ داده شده این کتاب مورد بی‌مهری و بی‌توجهی خانواده‌ها قرارگرفته است.

وی افزود: تمامی گرفتاری‌های موجود در زندگی انسان‌ها از بی‌توجهی به قرآن کریم است.

فلاح با اشاره به فرموده رهبری مبنی بر جایگاه آموزش قرآن کریم در زندگی خاطرنشان کرد: امیدواریم هر روز گرایش مردم به قرآن کریم و جایگاه ویژه آن در زندگی‌ باشیم.

درادامه این نشست نوروزی عضو هیئت علمی این دانشگاه در خصوص پیامدهای معنوی قرآن کریم برای سلامت روح و روان، گفت: رشد و تعالی انسان در عصر حاضر بدون معنویت و هوش معنوی غیرممکن است.

وی بروز آسیب‌های اجتماعی حاضر در کشور را نتیجه بی‌توجهی بهمعنویت و هوش معنوی دانست و اظهار کرد: سبک زندگی و کیفیت زندگی در جامعه از معنویت خالی شده است.

این عضو هیئت علمی خاطرنشان کرد: آرامش و رشد هر جامعه و فرد مبتنی بر معنویت استوار است.

نوروزی تصریح کرد: اندیشه‌های ناب مولوی که برگرفته از قران کریم است می‌تواند در حوزه معنوی راه‌گشای حقیقی بر استرس‌ها و مشکلات فکری باشد.

مدرس دانشگاه یادآورشد: در حوزه معنویت روان‌شناسان پژوهش‌های فراوانی انجام دادند که پیوسته براین باورند که انسان عصر حاضر بدون معنویت و هوش معنوی نمی‌تواند در سازگاری با رنج‌ها موفق عمل کند.

نوروزی خواستار تلاش اساتید و دانشجویان برای تحلیل و تفسیر دو سویه در تبادل نظر در این خصوص شد تا به نتیجه‌ای قطعی دست پیدا کنند.

ایسنا

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار