با هدف جبران کمبود تخت بیمارستانی صورت گرفت:
معاون فرهنگی دانشجویی و امور مجلس وزارت بهداشت در مشهد گفت: وقتی منابع و زمینی مثل بیمارستان قائم(ع) در منطقه تجاری واقع شده است ؛ اگر استانداری با درخواست تغییر کاربری موافقت کند سرمایه گذار اعلام آمادگی کرده در شهرک سلامت و دو نقطه دیگر دو هزار 500 تخت ایجاد می‌کند.
کد خبر: ۱۷۲۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵ 31 January 2016
به گزارش تابناک رضوی ، درحالیکه استانداری و کارشناسان با طرح انتقال بیمارستان قائم مخالفند و معتقدند کاربري بيمارستان ترافيک کمتری ايجاد مي کند تا کاربري تجاري و اداري اما انگار هیچ گزینه دیگری وجود ندارد که برای جبران کمبود تخت بیمارستانی که دغدغه ای جدی و مقدس است هربار سخن از این موضوع می شود و مرکزیت و جایگاه و قدمت و کلیه زیرساختهای موجود در این بیمارستان نادیده انگاشته می شود.
«داوود آبادی فراهانی »معاون فرهنگی دانشجویی و امور مجلس وزارت بهداشت در این مراسم با اشاره به برنامه های بهداشتی برای حاشیه نشینان گفت: باید تدابیری بیندیشیم تا در روستاها و شهرها با تامین منابع کار و ایجاد کارآفرینی مانع از مهاجرت روستاییان به شهرها و قرار گرفتن آن ها در حاشیه شهرها شویم.
وی ادامه داد: در برنامه توسعه تصویب شده است که تلاش کنیم پرداختی از جیب مردم را از ۷۰ درصد به ۳۰ درصد کاهش دهیم که هم اکنون و در پی اجرای طرح تحول نظام سلامت پرداختی مردم از جیب به ۴۰ درصد کاهش یافته است.  داوودآبادی گردش مالی حوزه سلامت را 8 هزار میلیارد تومان دانست و افزود: برای کاهش یک درصد از پرداختی جیب مردم ما به مبلغی حدود ۸۰۰ میلیارد تومان نیاز داریم.
معاون دانشجویی فرهنگی و امور مجلس وزارت بهداشت تاکید کرد: بودجه طرح تحول سلامت ۱۰ هزار میلیارد تومان  است که تنها 6 تا 7 هزار میلیارد تومان به آن اختصاص یافته است و امیدواریم این مبلغ نیز در بودجه سال آینده تامین شود.
وی  همچنین در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: قبل از طرح تحول سلامت سالیانه ده ها هزار نفر به دلیل ابتلا به بیماری  مجبور بودند به بیمارستان ها مراجعه کنند  و برای پرداخت هزینه های بیمارستان  خیلی از افراد مجبور بودند خانه خود را بفروشند و از طبقه متوسط جامعه به فقیر تبدیل می شدند.
وی با بیان اینکه هم اکنون مشهد نسبت به استاندارد های لازم و قانونی 2 هزار  تخت  بیمارستانی کمبود دارد،  گفت: در کل ایران 80 هزار میلیارد تومان  منابع نیاز است که تخت های بیمارستانی جبران شود و دولت این منابع  را در اختیار ندارد یعنی با این منابعی که دولت به ما می دهد 15 سال دیگر نمی توانیم  افزایش تخت بیمارستانی بدهیم .
وی با بیان این که کلید استاندارد شدن و افزایش تخت های بیمارستانی مشهد «در مشهد» و استانداری است افزود: اگر استانداری با درخواست تغییر کاربری موافقت کند سرمایه گذار هم اعلام آمادگی کرده و در شهرک سلامت و دو  نقطه دیگر دو هزار 500 تخت ایجاد می کند و بعد از آن، بیمارستان قائم (عج) را که 850  تخت دارد به یک بیمارستان هزار تخت خوابی انتقال می دهیم و در واقع هزارو 500 تخت دیگر هم اضافه می شود .
داوود آبادی ادامه داد: بهترین راه اقتصاد مقاومتی است که توسعه درون زا را توصیه می کند  و وقتی منابعی  و زمینی مثل  بیمارستان قائم(ع) در منطقه تجاری واقع شده است هم برای مردم ایجاد مزاحمت کرده و هم ترافیک ایجاد می کند و من اعلام خطر می کنم و هشدار می دهم که چند سال دیگر مردم با مشکل تخت بیمارستانی در حد بحران مواجه می شوند.
بحران کمبود تخت فوق العاده نیست از راهرو ها استفاده می کنند
وی بیان کرد: کمبود تخت بیمارستان در مشهد در حد بحران فوق العاده نیست به هر حال از راهرو ها  برای این امر استفاده می کنند و پرسنل از جانشان  مایه می گذارند ولی به مردم رسیدگی می کنند.
وی افزود: برخی نمایندگان مجلس طرح تحقیق و تفحص را درباره طرح تحول نظام سلامت مطرح کرده بودند و این فرآیند 6 ماه طول می کشد و هیئت رئیسه مجلس این طرح را رد کرده است و به این مجلس نمی رسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار