نمایش‌های آهوانه در پایتخت معنوی ایران آغاز شد ؛
دیشب و درحالیکه جشنواره تئاتر فجر کشور به آخر رسید در مشهد و همزمان با دهه مبارک فجر، چهارمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی با عنوان «آهوانه»،آغاز شد.
کد خبر: ۱۷۴۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴ 02 February 2016
به گزارش تابناک رضوی، چهارمین فستیوال تئاتر کودک و نو جوان موسوم به آهوانه با اجرای ده نمایش در مجتمع امام خمینی (ره) آغاز به کار کرد.
مدیر عامل مؤسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی در نشست خبری این جشنواره که در مجتمع فرهنگی هنری امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: چهار دوره است که جشنواره تئاتر عروسکی آهوانه در مشهد برگزار می شود.
علی ثابت نیا تصریح کرد: درچهارمین فستیوال تئاتر کودک و نوجوان در مجموع 10 نمایش در 96 اجرا طی دوره چهل روزه ای اجرا میشوند و همه نمایش ها با مفاهیم اخلاقی، رضوی و مذهبی هستند که 70 درصد از اجراها با هماهنگی با آموزش و پرورش رزرو شده است
وی با بیان اینکه این جشنواره جنبه رقابتی ندارد افزود: کارشناس های هنری موسسه آفرینش ها و مسئولان مجتمع فرهنگی هنری امام خمینی(ره) با رصد جشنواره ها و رخداد های تئاتری کشور از عوامل نمایش هایی با مضامین سیره و معارف رضوی، مفاهیم اخلاقی، تربیتی و دینی در این جشنواره دعوت می کنند تا در یک بازه زمانی معین برای کودکان و نوجوانان مشهدی برنامه اجرا کنند.
وی با اشاره به اینکه شش نمایش این فستیوال متعلق به هنرمندان بومی مشهد است، گفت : چهار اثر با نام‌های «لی لی لی لی حوضک»، «هتل»، «روزی که پرویز رفت» و «بچه های تابستان» از تولیدات مجتمع امام خمینی(ره) و «ابرهای بادکنکی» و «راه طولانی» از مشهد است.
به گفته ثابت نیا، در این دوره در جذب تئاترهای عروسکی 30 درصد افزایش داشته و پیش بینی می‌شود 18 هزار کودک و نوجوان از این نمایش ها دیدن کنند.
وی افزود: چهار نمایش «روزی روزگاری» از تهران، «تولدت مبارک» از بندرعباس و «گلپری» و «اتوبوس عمو رحیم» از همدان نیز در این جشنواره اجرا می شود.
ثابت نیا افزود: در بازه زمانی از 12 بهمن ماه تا 19 اسفند ماه ، هر روز چهار اجرا خواهیم داشت که در مجموع 96 اجرا داریم و تا کنون از مناطق مختلف شهر با همکاری آموزش و پرورش، حدود 70 درصد اجرا ها رزرو شده است .
وی اظهار کرد: اجرا ها برای مقطع سنی پیش دبستانی تا دوره اول دبیرستان با هدف ترویج مفاهیم فرهنگی ، اخلاقی و مهربانی در بین کودکان برای ساخت آینده ای بهتر طراحی شده است.
در ادامه این نشست خبری مرتضی عطاریان، مسئول مجتمع فرهنگی هنری امام خمینی(ره) و دبیر جشنواره گفت: همراه با مراسم اختتامیه این جشنواره در  20 اسفند ماه، با حضور مرضیه برومند کارگردان و نویسنده در حوزه کودک و نوجوان، کارگاه آموزشی برای علاقه مندان نیز برگزار خواهد شد.
وی گفت: تمامی آثار فستیوال آهوانه برای کودکان و نوجوانان مقطع پیش دبستانی تا دوره اول دبیرستان طراحی شده است.
عطاریان با بیان اینکه فستیوال آهوانه، افزود: روزانه آثار در چهار نوبت به نمایش درمی‌آیند که آثار تولیدی مجتمع امام خمینی (ره) بین 15 تا 20 اجرا و آثار مهمان بین چهار تا شش اجرا خواهند داشت.
وی بیان کرد: با مشارکت سازمان آموزش و پرورش تاکنون 70 درصد از نوبت نمایشها در فسیتوال آهوانه تکمیل شده‌اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار