در همایش تقدیر از ممیرو چه گذشت؟
مجری توانا که گویا هنوز قانع نشده بود که همه مدیریت قوی وی را پذیرفته اند با حالتی شاعرانه به تمجید از تاجگردون و عدل هاشمی و هادی محقق پرداخت. فقط در بیان این تمجید ها کمی تند و...
کد خبر: ۲۰۳۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵ 28 March 2016
تقدیر از عوامل فیلم ممیرو با حضور خوب مسئولین استانی و شهرستانی و مردم علاقه مند به هنر در تالار اداره ارشاد شهرستان کهگیلویه برگزار شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد،همایش تجلیل از هنرمندان و عوامل تولید فیلم "ممیرو"در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دهدشت برگزار شد.
در این همایش که با تاخیری یک ساعته آغاز شد همه چیز به جز همین تاخیر خوب برنامه ریزی شده بود و از همان ابتدا سخنرانان یکی پس از دیگری در جایگاه قرار گرفتند و به ایراد سخن پرداختند و هر یک از دغدغه ی خود گفت.وقتی کاظمی رئیس ارشاد اسلامی دهدشت از وقت خود به خاطر تاخیر در شروع برنامه گذشت و از فرماندار کهگیلویه خواست پشت تریبون قرار بگیرد امید به برنامه ای هنرمندانه در حضار تقویت شد.
وقتی فرماندار پشت تریبون رسید و چشمش به همه ی مسئولین استانی افتاد که یکجا روبرویش نشسته اند اصلا یادش نبود که مراسم تجلیل از هنرمندان است و فرصت را غنیمت شمرد و از بودجه و توسعه و درخواست کمک گفت و رفت نشست.در این موقع مجری هم اولین برگ مدیریت خود بر مراسم را رو کرد و به فرماندار تاخت که اینجا امید به صحبت از هادی و رضا و هنرمندان بود که نشد.
نفر بعدی که برای سخنرانی آمد مدیر کل ارشاد بود که انصافا برگزاری این همایش را باید مدیون وی و کاظمی رئیس اداره ارشاد کهگیلویه دانست.مدیرکل ارشاد کهگیلویه وبویراحمد همانطور که انتظار می رفت ، از مشکلات حوزه ی فرهنگ و دیگر معضلات استان خصوصا شهرستان کهگیلویه و ارتباط میان این دو گفت.
استاندار هم که به گفته خودش غیره منتظره برای سخنرانی دعوت شده بود از نداشتن اطلاع از جزئیات برنامه گفت و البته سخنانی در خصوص هنر و وضعیت آن بیان کرد و  با تأکید بر لزوم تعامل در پیشبرد اهداف تصریح کرد: متأسفانه خودزنی‌ها و تخریب‌ها در کهگیلویه زیاد است.
مجری توانا که گویا هنوز قانع نشده بود که همه مدیریت قوی وی را پذیرفته اند با حالتی شاعرانه به تمجید از تاجگردون و عدل هاشمی و هادی محقق پرداخت. فقط در بیان این تمجید ها کمی تند و ناخوشایند بیان کرد و اینطور منظورش را رساند:من در تهران فقط رویم می شود بگویم تاجگردون نماینده ام هست!یکی دیگر هم تعریف از عدل هاشمی بود بدینگونه که ما این مهره ارزشمند را داشته ایم و نهفته بوده است و تازه متوجه شده ایم!
عدل هاشمی هم که این روزها سخت درگیر زمینه سازی برای جامه ی عمل پوشاندن به تعهدات خود است ابتدا از وضعیت هنرمندان گفت و به علل وضعیت معیشتی نچندان جالب هنرمندان مانند سایر قشرهای جامعه از جمله ورزشکاران پرداخت و خلاصه از تاجگردون استاندار خواست که به وی برای مرتفع کردین این مشکلات کمک کنند.
مجری که تا حالا قانع شده بود که یکه تاز این میدان شده است باز هم به سراغ سید علی محمد بزرگواری رفت و از عدم حضور وی به شدت انتقاد کرد.
یکی از برنامه های این مراسم هم اجرای گروه چشمه بلقیس چرام بود که خوانندگی این گروه را عبدالعزیز حسینی خواننده خوش صدای هم استانی بر عهده داشت.
تاجگردون هم که به عنوان سخنران اصلی مراسم بود فقط به ذکر خاطره ای طنز گونه از خواننده برنامه پرداخت و گفت قصد صحبت کردن ندارد و بجز چند جمله ای که بیان کرد چیز خاصی نگفت.
رئیس کمیسیون بودجه مجلس، قشر ورزشکار و هنرمند را مایه حفاظت جامعه و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: تجلیل از هادی محقق که از جوهره وجود خود در جهان افتخار آفریده یک وظیفه است.
تاجگردون از حضار پرسید چند نفر فیلم ممیرو را دیده اند که نشان دهد هنر مظلوم است هرچند اشاره ی درستی کرد اما برخی حاضرین به وی یادآوری کردند که ممیرو اکران نشده و کسی دسترسی به آن ندارد. در ادامه تاجگردون پس از چند جمله ای که بیان کرد جایگاه را ترک کرد و مجری هم آمد و به ادامه برنامه پرداخت.
اما یکی از مرتبط ترین برنامه های این همایش، نمایش کلیپی مربوط به ممیرو و هادی و رضا محقق بود که به همراه پخش هر تصویری از محقق هنگام گرفتن جایزه ها حضار داخل سالن هم به تشویق وی می پرداختند.و البته زیباترین تصاویر کلیپ هم لحظه ای بود که هادی محقق هنگام گرفتن جایزه خود در پوسان کره ی جنوبی به زبان محلی آواز خواند.
بالاخره نوبت به هادی محقق رسید و وی هم بسان یک هنرمند متواضعانه از برادرش خواست که بالای جایگاه برود تا نشان دهند که زوجی مکمل برای کارهای آینده خواهند ماند.در ادامه هادی از تمام عواملی که به وی کمک کرده بودند با نام بردن از آن ها خواست اگر در سالن حاضر هستند بلند شوند تا جمعیت هم به افتخار آنها دست بزنند.
در زمانی که استاندار و مدیر کل ارشاد استان بالای جایگاه رفتند و لوح تقدیر را به هادی و رضا محقق دادند هادی که گویا فیلم تبلیغاتی ،انتخاباتی تاجگردون را تهیه کرده بود از خانواده تاجگردون تشکر کرد و هدیه خود را به خانم تاجگردون هدیه کرد که به شدت مورد استقبال حاضرین قرار گرفت.
 و اما مهمترین برنامه این همایش سخنان رضا محقق تهیه کننده اکثر فیلم های هادی محقق بود که ابتدای صحبت هایش از خوشحالی کمی گریست و سپس به بیان مشکلاتی که در این مدت چند سال درگیر آن بوده اند گفت و افزود:ماه اردیبهشت می خواهیم کار بعدی را شروع کنیم و انتظار داریم دیگر مجبور نشویم ماشین هادی را بفروشیم و به کمک مسئولین نیاز داریم .
رضا محقق گفت:میخواهیم اینبار برای جشنواره های بین المللی معتبرتری همچون کن فیلم بسازیم که مورد تشویق حاضرین قرار گرفت.
فیلم سخنان پایانی رضا محقق:

دانلود
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
زاپاتا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۹
فیلم می سازید صرفا برای جشنواره کن و برلین؟
جایزه گرفتن در جشنواره های بین المللی یک امتیاز قابل اعتنایی است اما بنظرم بهتر است شما فیلم تان را درجه ی اول برای جشنواره ی فیلم داخل کشورتان بسازید.. چون بهرحال جشنواره داخلی بیشتر به اثر هنری از منظر فرهنگ ایرانی و حرف و پیامی که فیلم می خواهد بدهد می پردازد. با ساختن اثر خوب استان مان را هم بهتر می توانیم به هم میهنی هایمان نشان بدهیم.
نمی خواهم انگ و برچسبی برای تان صادر کنم ولی اینطور موضع گرفتن ها و صرف نگاه جشنواره ای به ساختن فیلم در بین کارگردانان ایرانی ناشی از خودباختگی فرهنگی است. هرچند شاید مرادتان صرفا جهانی شدن فرهنگ درون فیلم تان در این جشنواره ها بودن باشد ولی همین نگاه رو در چارچوب نقد بالا هم می توان بهش پرداخت.
ناشناس
|
China
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
باز هم شعار بابا داخلی مشکلات نمایش زیاده اول اونو حل کن تازه اگر اسمی از ایران جهانی بشه فرق اونو بدون
موسوي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
اخ تا قيامت از حسودي مگه هم باز سوختين
عارف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
دمت گرم دکتر سید رضا محقق
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار