در غیاب بانوان فقط 200 آقا معتکف می‌شوند
معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی با بیان اینکه ظرفیت اعتکاف فقط 200 نفر است علت عدم پیش بینی سهمیه برای اعتکاف بانوان را وجود مکان مدنظر فعلی در مسیر تردد آقایان دانست.
کد خبر: ۲۰۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۰ 09 April 2015
محمود ممتاز در گفت و گو با خبرنگار تابناک در خراسان رضوی، توضیح داد: باتوجه به عملیات ساختمانی تحکیم و مقاوم سازی و همچنین ظرفیت بسیار محدود وغیرقابل تفکیک مسجد جامع گوهرشاد، ثبت نام و پذیرش در سال جاری صرفاً از آقایان خواهد بود.
وی افزود: قسمت مدنظر برای اعتکاف امسال در رواقیست که محیطش مختص آقایان است و این بخش از شبستان گرم گوهرشاد در واقع در مسیر تردد آقایان است و باعث شد تا صرفا پذیرش اعتکاف امسال در حریم رضوی ویژه برادران در نظر گرفته شود.
وی اظهار تاسف کرد: امسال خیلی محدودیم و فقط بنا به تاکید تولیت محترم مقرر شد تا سنت حسنه اعتکاف در مسجد جامع گوهرشاد تعطیل نشود و به ناگزیر فقط در حد میسور و امکان با ظرفیت 200 نفر می‌توانیم خدمتگزار باشیم درحالیکه این تعداد در رجب سال گذشته حدود چهار هزار و 200 نفر بود.
به گفته وی متقاضیان پس از ورود به سایت در صورتی که بعد از ثبت نام کد رهگیری دریافت نمودند ثبت نام آنها تکمیل شده است در غیر اینصورت جهت اطمینان از ثبت نام با موفقیت از منوی بالای سایت باید گزینه اصلاح مشخصات را انتخاب نموده و اطلاعات خود را وارد نمایند.
همچنین در فراخوان اصلی آستانقدس رضوی جهت اعتکاف امسال که ظرفیت بسیار محدود است شماره پیامک همه ساله به عنوان یکی از راه‌های دسترسی برای ثبت نام اعلام نشده است که معاون محترم اماکن متبرکه قول پیگیری تحقق در صورت امکان برای فعالسازی آن شماره پیامک را نیز به خبرنگار تابناک استان داد.
گفتنی است برخی پرسش‌های متداول درباره ثبت نام در اعتکاف امسال مسجد جامع گوهرشاد موارد زی پاسخ داده شده است:

شیوه ثبت نام و سایر توضیحات تکمیلی پورتال آستان قدس رضوی عبارتند از :


  • - ثبت نام اوّلیه از تاریخ 1394/01/18 لغایت 1394/01/25 و از طریق سایتwww.aqr.ir انجام خواهد شد.
    • 2- با توجه به پیش بینی کثرت متقاضیان، پذیرفته شدگان از طریق قرعه کشی مشخّص و اسامی آنان در تاریخ 1394/01/30 فقط از طریق همین سایت و ارسال پیام کوتاه اعلام خواهد شد.
    • 3- باتوجه به عملیات ساختمانی تحکیم و مقاوم سازی و همچنین ظرفیت بسیار محدود وغیرقابل تفکیک مسجد جامع گوهرشاد، ثبت نام و پذیرش در سال جاری صرفاً از آقایان خواهد بود .
    • 4- متقاضیانی که در سنوات قبل پذیرفته شده و به هر دلیل در مراسم شرکت نکرده اند حق شرکت در مراسم را ندارند.
    • متقاضیان بایستی کلّیه شرایط اعلام شده در هنگام ثبت نام را دقیقاً مطالعه و رعایت نمایند در غیر این صورت امکان حضور در مراسم را نخواهند داشت.

 لطفا جهت ثبت نام روی اینجا کلیک کنید

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد کریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
ثبت نام نموه ام با موبایل ولی کد رهگیری ارسال نگردیده از تو سایتم که مجددا اقدام به ثبت نام میکنم پیام میدهد که قبلا ثبت نام شده اید.الان چیکار کنم برا کد رهگیری ؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار