مديركل تبليغات اسلامي كهگيلويه و بويراحمد گفت: بانك اطلاعاتي جامعه روحانيت اين استان در حال تكميل شدن است و به زودي راه اندازي خواهد شد.
کد خبر: ۲۰۸۴۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰ 08 April 2016
حجت الاسلام حميد برازش روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين بانك اطلاعاتي در ساماندهي طلاب و روحانيون كهگيلويه و بويراحمد براي برگزاري هر چه مطلوبتر مراسم هاي مختلف مذهبي در استان تاثير بسزايي دارد.
وي بيان كرد: هم اكنون يك هزار و 218 هيات مذهبي در كهگيلويه و بويراحمد فعال است كه تمامي آنها تا پايان امسال شناسنامه دار مي شوند.
برازش با اشاره به وجود 600 باب مسجد در كهگيلويه و بويراحمد، اظهار كرد: اين تعداد مسجد در قالب يك طرح استاني و در راستاي تهيه نقشه فرهنگي استان به زودي ساماندهي و شناسنامه دار خواهند شد.
وي عنوان كرد: در نقشه فرهنگي كهگيلويه و بويراحمد مواردي شامل تعداد مساجد، روحانيون، ائمه جماعات و خانه هاي عالم استان به طور دقيق مشخص مي شود.
برازش ابراز داشت: در حال حاضر 360 خانه قرآن در كهگيلويه و بويراحمد وجود دارد و بر اساس يك برنامه جامع بايد هر سال 100 حافظ 10 جزء قرآن كريم در استان تربيت شود كه برنامه ريزي هاي لازم در اين زمينه انجام شده است.
وي افزود: از مسئولان اجرايي كهگيلويه و بويراحمد انتظار مي رود كه بيش از پيش حوزه فرهنگ استان را ياري دهند تا اين حوزه مهم رونق يافته و تحولات چشمگيري در آن ايجاد شود.
برازش گفت: اتاق فكر مسائل فرهنگي كهگيلويه و بويراحمد در آينده اي نزديك با حضور حدود 40 نفر از نخبگان اين استان تشكيل و فعال مي شود.
وي از راه اندازي انجمن خيرين مسجدساز كهگيلويه و بويراحمد با حضور افراد نيكوكار بومي و غيربومي در آينده اي نزديك خبر داد.
برازش بيان كرد: در يك ماه اخير 11 برنامه رسانه اي از سوي اداره كل تبليغات اسلامي كهگيلويه و بويراحمد اجرا شده و براي نخستين بار نيز مراسم قرائت دعاي لحظه تحويل سال در روز اول فروردين 95 در هشت مسجد شاخص استان برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار