دومین تغییر حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در مشهد رقم خورد؛
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در دومین انتصاب خود در آستان قدس رضوی، طی حکمی، محمد‌امین توکلی‌زاده را به عنوان مدیرکل روابط عمومی آستان قدس رضوی منصوب کرد که این انتصاب غیربومی دارای بیم و امیدهایی خاص است که می‌بایست مدنظر باشد.
کد خبر: ۲۱۰۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸ 12 April 2016
به گزارش تابناک رضوی، تشخیص در تغییر و ضرورت ایجاد تحول اساسی در ارکان و بدنه مدیریتی و اداری آستان‌قدس رضوی توسط تولیت جدید نشانگر شناخت خوب وی از این مجموعه معنوی و گسترده است.

بیم و امیدهای انتصاب غیربومی در روابط عمومی آستانقدس رضوی
 
همچنین آغاز این فرآیند و تحول از حراست این سیستم اتفاقی امیدآفرین بود و تداوم این روند با تغییر مدیر روابط عمومی را می‌توان به فال نیک گرفت چرا که همواره دیوار بلند ارتباطی میان آستان قدس رضوی با مردم و حتی رسانه ها مانعی جدی در دستیابی به اهداف معنوی در این منظومه مقدس به شمار می‌آمد اما به راستی انتصاب یک مدیر غیربومی (در بهترین حالت و با فرض وجود بیشترین شایستگی‌ها) به چه میزان می‌تواند امیدوارکننده و تسهیل‌گر موانع موجود در این نهاد مردمی باشد؟!

آیا به راستی تغییر یک مدیر در بدنه یک سیستم به شدت عریض و طویل می تواند حلال همه مشکلات و مسایل شود و عدم شناخت وی از بدنه گسترده این مجموعه باعث خدشه در کار نخواهد بود؟! و آیا گزینه بومی متناسب با این جایگاه خطیر در استانی که مهد بزرگترین اساتید رسانه ای و فعالان ارتباطات در کشور است را نمی‌شد یافت یا امین و مورد وثوق با تولیت جدید شناسایی نمود؟!
به خصوص اینکه در یکی دوسال اخیر، روابط عمومی در آستان قدس رضوی با بهره مندی از برخی نیروهای حرفه‌ای رسانه‌ای و برخی تغییرات داخلی بهترین ارتباط را با رسانه ها - و حتی منتقدان- داشت و با وجود برخی محدودیت‌ها و شاید نگرش بسته و به شدت سنتی موجود در اداره این مجموعه‌ معنوی نه چندان پاسخگو و بروکرات، توانست بهترین رویکردها را  به منصه ظهور رساند.

از سوی دیگر با توجه به رسالت خطیر روابط عمومی در هر مجموعه ای در راستای تعالی تعاملات و ارتباطات درون سازمانی و برون سازمانی به نظر می رسد این انتصاب غیر بومی، می‌تواند منشا برخی تهدیدها باشد که خوب است مورد توجه قرار گیرد به ویژه اینکه گستردگی حیطه فعالیتها و وجود انبوهی از مخاطبان و نیز زائران ایرانی و غیر ایرانی، نوع انتظارات را از روابط عمومی آستان قدس رضوی بالا برده و نگرشی جهانشمول را می‌طلبد تا فضایل اسلام ناب محمدی(ص) و زیبایی‌های رضوی را در عرصه ملی و بین‌المللی، هنرمندانه، عرضه نماید.

همچنین بیم آن می‌رود که زمانبر بودن آشنایی مدیر جدید روابط عمومی با سیستم آستان قدس و نیز گستره استان خراسان رضوی و ظرفیت‌های گسترده و اقتضائات آن باعث از دست رفتن برخی فرصت‌ها گردد که در این راستا بهره‌گیری از تجربیات دلسوزان سابق و ایجاد زمینه تعامل شایسته با رسانه‌های فعال در استان و اساتید و فعالان روابط‌عمومی‌ها پیشنهاد می‌شود.

البته رسانه ای بودن محمد امین توکلی‌زاده و آشنایی او با سیستم‌های اداری از جمله نقاط قوت وی محسوب می‌شود چرا که پیش از این در سوابق مدیریتی خود قائم مقامی شبکه پنج رسانه ملی، مدیرکل اداری و مالی معاونت سیما، مدیر‌کل اطلاعات وبرنامه ریزی معاونت سیما، قائم مقام مرکز بسیج رسانه ملی، سرپرست برنامه‌ریزی و اداری مالی مرکز سیما فیلم، مشاور اجرایی و مدیر امور عمومی معاونت امور مجلس و استان‌های صدا وسیما را داشته است.

آنگونه که در سوابق توکلی‌زاده آمده است وی، نویسنده مقالات مختلفی در حوزه‌های فرهنگی، رسانه‌ای و سیاسی بوده و سابقه تدریس در دانشگاه گفتمان انقلاب اسلامی را در کارنامه خود دارد که باید دید در بدنه سیستمی که ادبیات و روح حاکم بر آن و حتی لحن نامه‌نگاری‌ها به شدت سنگین و فوق رسمی و گاه توام با القاب مبالغه آمیز است نیز می‌تواند در بسط گفتمان امام راحل(ره) و منویات ولایت و انقلاب اسلامی موفق باشد!؟

در مجموع اصل این تحول نشانگر درایت و اهمیت قائل شدن تولیت جدید مبنی بر ضرورت بهینه سازی تعاملات و نیل به پاسخگویی هرچه بیشتر در این نهاد ولایتمدار است و نگرش عالمانه و رویکرد عملی ساده‌زیستانه حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی و عزم ارزشمند ایشان مبتنی بر راهبردهای رهبر معظم انقلاب در خدمت به محرومان و مستضعفان، نیازمند پیش بینی ظرفیت‌های مختلف ارتباطی، رسانه های اجتماعی و داشتن روحیه پاسخگویی و نیل به شفافیت در این نهاد عظیم و معنویست که امیدواریم مدیر جدید روابط عمومی آستان قدس رضوی در احصای بسترهای مناسب و انجام این رسالت خطیر در جایگاه خادمی ولی‌نعمتمان، حضرت غریب‌الغربا(ع)، کوشا و موفق باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار