نماينده ولي فقيه در خراسان رضوي گفت : كنار گذاشتن چهره هاي برجسته روحاني از سوي برخي از جريان هاي سياسي يك خيال خام است.
کد خبر: ۲۱۰۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵ 12 April 2016

به گزارش تابناک مازندران، آيت الله سيد احمد علم الهدي  در مراسم هفدهمين سالگرد ارتحال آيت الله هادي روحاني ، نماينده فقيد ولي فقيه در مازندران كه در مدرسه خاتم الانبياء بابل برگزار شد ، افزود : متاسفانه جريان هاي سياسي با يك عمليات رواني در يك انتخابات و دروازه دموكراسي رجال و چهره هاي برجسته ولايي و ديني را حذف مي كنند كه اين نقشه بني عباسي است.


وي گفت : آن روز بني اميه و بني عباس حساب مي كردند كه با قدرت و نفوذ مادي مي توانند عترت پيامبر را كنار بزنند ، امروز هم جريان هاي سياسي قدرت ها و افراد فرصت طلب با دستي كه در دست استكبار جهاني دارند بر اين تصورند كه با عمليات رواني و تخريب هاي رواني مي توانند چهره هاي برجسته روحاني و با فضيلت را كنار بگذارند.


او با بيان اينكه در يك جريان هاي سياسي ممكن است يك نشتي به وجود بيايد اما ادامه دار نخواهد بود و مردم ما ولايتمدارند ، افزود : بصيرت مردم ما بصيرت ديني است و مردم در يك موقعيت شايد دچار اشتباه شوند ، اما اين روند ادامه نخواهد داشت.


امام جمعه مشهد با بيان اين مطلب كه روشنايي چشم و دل مردم از قرآن گرفته شده است ، اظهار داشت : اين روشنايي خاموشي ندارد چرا كه از يزار و 200 سال پيش و از زمان امام هادي (ع) تا به امروز ادامه داشته است و تا به امروز اسلام را به اين عزت و عظمت در دنيا به وجود آورده است و چيزي نيست كه آن را از دست بدهند .


وي افزود : تمام مشكل جريان هاي سياسي همين است و موضوع رذالت ، وكالت و قدرت نيست و اين افراد در يك جريان سياسي رقابت كردند و يكي پيروز شد و ديگري شكست خورد و در آينده امكان دارد ديگري پيروز شود و آن دگر شكست بخورد.


علم الهدي گفت : متاسفانه براي مردم اين طور مطرح كرده اند كه موضوع رقابت و قدرت است كه استكبار به دنبال همين است و در طول تاريخ حاكمان همين را مطرح مي كردند .


وي افزود : متاسفانه استكبار به دنبال همين است كه مطرح كند كه آخوند سالخورده هم به دنبال قدرت است و آن سياست مدار هم به دنبال كسب قدرت مي باشد و به جان هم افتادند كه اين در رقابت و قدرت اين طور مي شود.


او ادامه داد : در رقابت هاي انتخاباتي نبايد اصول اخلاقي را زير پا بگذارند و رقابت ها توليد عداوت و دشمني كند.


امام جمعه مشهد گفت : جريان هاي سياسي كه اين منطق را دارند مي خواهند بر قدرت دست يابند و آن روزي كه برقدرت تكيه زدند برگرده مردم لگد بزنند ، عياشي و شهوت راني كنند ، بخرند و بخورند و ببرند و هر چه دارند در دامن استكبار بريزند و ما به ازا و پولش را از استكبار و آمريكا بگيرند و اين آخوند عمامه به سر نمي گذارد و سنگ سرراهشان است.


وي افزود : قبل از اين با تمام ضعف و ناتواني اجازه نداديم آب خشك از گلوي شاه پايين برود ، اما امروز كه انقلاب كرديم و مردم ما با بصيرت پاي اين انقلاب ايستاده اند .


نماينده ولي فقيه در خراسان رضوي گفت : اين امتياز روحانيت دنباله رو ، همان نقطه اتصال به مقام ولايت و امامت امام هادي (ع) است.


وي به زندگي و سيره آيت الله هادي روحاني نماينده فقيد ولي فقيه در مازندران نيز اشاره كرد و گفت : اين عالم رباني يك عنصر فداكار و ايثارگر بود كه علي رغم سخت گيري هاي ساواك به مبارزات انقلابي خود ادامه مي داد.


علم الهدي با اظهار اين كه آيت الله روحاني جلوه اي از زهد و تقوا بود ، افزود : هفده سال از درگذشت آن مرحوم مي گذرد ، اما مردم به خاطر زهد و تقوا و ساده زيستي اين مرد بزرگ هر ساله پرشورتر از سال گذشته در مراسم سالگردش شركت مي كنند.


وي ادامه داد : بنده افتخار داشتم در دهه 40 در كنار اين روحاني خدوم در شهرستان بابل به كار تبليغ بپردازم و به هيچ عنوان نمي توان يك نقطه ضعف اخلاقي از ايشان يافت كه دشمن بتواند از اين حربه براي تخريب وي استفاده كند.


نماينده ولي فقيه در خراسان رضوي گفت : نفوذ معنوي روحانيت در انقلاب اسلامي ما ادامه نفوذ معنوي اهل بيت است و به خاطر اهل بيت (ع) انقلاب ما سرزنده و پوياست و علي رغم كارشكني هاي دشمنان اين نظام به كار خود ادامه مي دهد و در مسير پيشرفت حركت مي كند.


مرحوم آيت الله هادي روحاني در سال 1302 در بابل ديده به جهان گشود و در سال 1320 تحصيل در زمينه علوم ديني را در اين شهر آغاز كرد.


وي سپس براي ادامه تحصيل به حوزه علميه مشهد ، قم و تهران رفت و نزد استاداني چون اديب نيشابوري ، امام موسي صدر ، آيت الله حاج ميرزا احمد مدرس ، استاد ميرزا جواد آقا تهراني ،شهاب الدين مرعشي نجفي و ايت الله العظمي بروجردي و حضرت امام خميني (ره) تلمذ كرد.


مرحوم آيت الله روحاني سال 1358 به عنوان امام جمعه بابل منصوب شد و نخستين خطبه جمعه را هم در هيجدهم آبان همان سال خواند .


وي كه علاوه بر امامت جمعه بابل ، نماينده ولي فقيه در مازندران نيز بود 21 مهر ماه سال 78 همزمان با سلروز شهادت امام هادي (ع) دار فاني را وداع گفت .

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار