با حضور معاون پژوهشی دانشگاه آزاد کشور صورت گرفت:
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: شرکت های دانش بنیان بستری برای خوداتکایی و درعین حال رسیدن به تولید با فرایند ارزش افزوده در بخش های مختلف اقتصادی و تولیدی است
کد خبر: ۲۱۳۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۷ 17 April 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد،مرکز رشد فناورانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج امروز با حضور ابراهیم  واشقانی فراهانی معاون پژوهشی دانشگاه آزاد کشور، دکترخادمی استاندار و جمعی از مسئولان و روسای دانشگاه های کهگیلویه وبویراحمد افتتاح شد.

دکترسیدموسی خادمی درآیین افتتاح مرکز رشد فناورانه دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج، افزود: بدون شک یکی از ضرورت ها و راهکارهای اصلی در توسعه همه جانبه این استان در شرایط کنونی افزایش و تقویت شرکت های دانش بنیان و گسترش مراکز رشد است.

خادمی با بیان اینکه، کهگیلویه وبویراحمد همچنان تنها استان فاقد پارک علم و فناوری در کشور است، گفت: گام های مناسبی در این راستا انجام شده و تا اواخر اردیبهشت امسال نیز این مهم تعیین تکلیف خواهد شد.

استاندار اظهار کرد: این معضل و نبود پارک علم و فناوری رتبه استان را در زمینه تولید محصولات علمی و دانش بنیان و ایده پردازی در سیر تحولات رشد علمی کشور پایین آورده است.
خادمی، نبود زمین را مهمترین مانع و مشکل اساسی در ایجاد پارک علم فناوری در استان دانست و گفت: با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی حدود 10 هکتار زمین در منطقه پردیس این واحد دانشگاهی برای این طرح پیش بینی و تامین شده است.

استاندار افزود: چند نقطه دیگر نیز برای تامین زمین مورد نیاز این مرکز علمی و اقتصادی پیش بینی شده است.

خادمی از جهت گیری و اهتمام ویژه دولت و معاونت علمی رئیس جمهوری در حمایت و تقویت شرکت های دانش بنیان و ارائه تسهیلات و اعتبارات ویژه در این راستا خبر داد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: شرکت های دانش بنیان بستری برای خوداتکایی و درعین حال رسیدن به تولید با فرایند ارزش افزوده در بخش های مختلف اقتصادی و تولیدی است.

رئیس دانشگاه های آزاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: این مرکز رشد در زمینی به مساحت بیش از 6 هزار مترمربع راه اندازی شده است.

حجت الاسلام علی آل بویه افزود: در کنار این مرکز رشد فناورانه نیز آزمایشگاه مرجع (همکار) نیز راه اندازی شده است.

وی اظهار امیدواری کرد: در آینده ای نزدیک و با همکاری و مجموعه مسئولان اجرائی کهگیلویه وبویراحمد و معانت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی کشور نیز پارک علم فناوری (شهرک فناوری) نیز در پردیس این واحد دانشگاهی راه اندازی شود.

وی افزود: بیش از 18 هزار دانشجو در سه واحد دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج، دهدشت و گچساران مشغول تحصیل هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار