نماینده مردم مشهد در مجلس با بيان اين مطلب كه حقوق‌بگیر نجومی را جانشین رئیس‌کل مستعفی بیمه مرکزی كردن تمسخر ملت است، گفت: رئیس‌جمهور و معاون اول وی که داعیه مبارزه با مفاسد اقتصادی در دولت هستند اگر اعتقادی به این موضوع دارند باید نسبت به این جانشینی ورود کنند که متأسفانه رئیس دولت اعتقادی به این موضوع ندارد.
کد خبر: ۲۲۹۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷ 14 May 2016

به گزارش تابناك رضوي، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ به این پرسش که چرا دولتی که برای پرداخت یارانه هرماه عزا می‌گیرد، حقوق چند ده‌میلیونی به مدیران دولتی می‌دهد، گفت: هیأت مدیره‌ها و شرکت‌هایی که در حوالی دولت فعالیت می‌کنند از شرکت نفت و گاز و مخابرات گرفته تا بیمه مرکزی و بیمه ایران و شرکت‌های وابسته به صندوق بازنشستگی، فولاد و تأمین اجتماعی حیاط‌خلوت دولت هستند و از این‌دست اتفاقات در آن‌ها زیاد رخ می‌دهد.

وی به سخن وزیر اقتصاد مبنی بر اینکه «از دست مدیران دولتی به ستوه آمده‌ام چراکه اجازه اجراشدن اصل 44 و واگذار کردن این شرکت‌ها را نمی‌دهند»، اشاره کرد و افزود: عملکرد هیأت مدیره‌ها به‌گونه‌ای است که سرمایه شرکت‌ها با منابع ملی تولید می‌شود و هیأت مدیره بدون توجه به ضرر و زیان شرکت برای خودشان پاداش تصویب و حتی از جیب برداشت می‌کنند و درحالی‌که شرکت کاملاً زیان‌ده شده، پول‌های چند صدمیلیونی دریافت می‌کنند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه چندی پیش نیز اعداد و ارقام عجیب پاداش‌ها در تأمین اجتماعی منتشر شد، گفت: قضیه بیمه مرکزی خوشبختانه آشکار شد، اما در غالب شرکت‌های دولتی وضع به همین منوال است.

قاضی‌زاده هاشمی با تأکید بر اینکه برخی‌ها سودشان در باقی ماندن این‌گونه شرکت‌هاست، افزود: دولت و وزرای آن برای پاسخگویی به مطالبات وابستگان سیاسی و حزبی خود از این شرکت‌ها به‌عنوان ابزار استفاده می‌کنند و متأسفانه این موضوع چون قبحش را ازدست‌داده است، تبدیل به ابزار سوءاستفاده نهادهای دولتی شده است.

وی تأکید کرد: تنها راه مقابله با این‌گونه سوءاستفاده‌ها خصوصی شدن این‌گونه شرکت‌ها و اعمال قانون مدیریت خدمات کشوری بر آن‌هاست؛ تا سرمایه‌گذاران در سود و زیان شرکت سهیم باشند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه مجلس قانون ممنوعیت بیش از یک شغل را تصویب کرده است، گفت: ادامه فعالیت این شرکت‌ها به این نحو صدمه جدی به بیت‌المال است؛ چرا عضو یک هیأت مدیره باید حقوقی بیش از یک وزیر داشته باشد؟!

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه حقوق‌بگیر نجومی جانشین رئیس‌کل مستعفی بیمه مرکزی شده است را مسخره کردن مردم توصیف کرد و گفت: رئیس‌جمهور و معاون اول وی که داعیه مبارزه با مفاسد اقتصادی در دولت هستند اگر اعتقادی به این موضوع دارند باید نسبت به این جانشینی ورود کنند که متأسفانه رئیس دولت اعتقادی به این موضوع ندارد.

منبع: فارس


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناصر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
سلام ، نانوایی ها را دیده اید که میخ هایی بر دیوار دارند ، در حالیکه نانها هم به ردیف آویزان ،تصور بفرمایید : ادارات و شرکتهای دولتی هم ، حقوقهای چند ده میلیونی ، کارانه های آنچنانی ، پاداشهای آنچنانی و.... سر میخها آماده ، البته و صد البته فقط برای مدیران ،آنهم در هر صورت : زیانده باشد یانباشد ، کارگران و کارمندان جزء ،حقوقشان اندک باشد با تاخیر پرداخت شود ،اگر هم اعتراضی بشود ، اخراج و یا .... و در نهایت : خواهند گفت دریافتی های مدیران مصوب است . نمی دانم آیا از کره ماه آمده اند و برای آقایان مصوب کرده اند؟! بسیار جالب است هر کدام (اصولگراها و اصلاح طلبها ) که در راس دولت قرار می گیرند .دیگری را تقبیح می کنند و می گویند باید چنین و چنان شود (شعار). اما من طی این سالها کسی را ندیدم که بگوید : من این کار را می کنم . و انجام هم بدهد .کسی چه می داند شاید سر عقل بیایند .امیدواریم .....
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار