استاندار مازندران از پیشنهادش به وزارت صنعت ، معدن و تجارت برای ایجاد یک هزار واحد صنعتی کوچک و خانگی در این خطه شمال کشور خبرداد.
کد خبر: ۲۳۱۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳ 18 May 2016

به گزارش تابناک مازندران، ربیع فلاح جلودار گفت که برای ایجاد این واحدهای تولیدی و صنعتی کوچک و خانگی حدود 15 هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

وی افزود : اگر این پیشنهاد استان در وزارت صنعت، معدن و تجارت مصوب و اعتبار مورد نیازش تامین شود، گام موثری را مازندران برای اقتصاد مقاومتی برخواهد داشت.
نماینده عالی دولت در مازندران اضافه کرد : این استان با زیرساخت های موجود و ظرفیت هایش در حوزه کشاورزی ، توانایی تامین حداقل پنج نوع محصول زراعی و باغی کشور را در حد خوداتکایی و کاهش وابستگی کشور به واردات را دارد.
ربیع فلاح در این گفت و گو پیش نرفتن برخی کارها در این استان را ناشی از عقب ماندگی های برجا مانده از گذشته در این خطه شمال کشور و کمبود اختیار دستگاه های دولتی استانی دانست و راهکار سرعت بخشیدن به توسعه استانی را همراهی و همدلی مسئولان، تامین اعتبار و تفویض برخی اختیارات ملی به مدیران استانی اعلام کرد.
استاندارمازندران به وابستگی 85 درصدی کشور به واردات روغن از خارج کشور اشاره وگفت که این استان در صورت تامین زیرساخت ها و بذر مورد نیاز می تواند حداقل 15 درصد از نیاز کشور به دانه های روغنی را تامین کند.
وی افزود : در این استان زیرساخت های لازم در حوزه کشاورزی برای تامین این میزان نیاز کشور به روغن وجود دارد و تحقق این امر نیز منوط به پای کارآمدن مسئولان مرتبط در تامین بذر و خرید به موقع تضیمنی این محصولات دارد.


** ایجاد حداقل یک واحد اقتصادی در روستاهای مازندران در سال اقتصاد مقاومتی 

نماینده ارشد دولت تدبیر و امید در مازندران از تکلیف دهیاری ها به ایجاد یک واحد تولیدی و اقتصادی در روستاهای این استان در سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل خبرداد.
فلاح گفت که طرح های مطالعاتی این برنامه دراستان درحال تدوین است و حداکثر تا اول خردادماه سالجاری با تکمیل طرح مطالعاتی ،راهکار اجرایی این برنامه در اختیار متولیان قرار می گیرد.
مازندران سه هزار روستا با جمعیت 1.5 میلیون نفری دارد که در بیش از دو هزار و 60 روستای این استان دهیاری تشکیل شد و این خطه شمال کشور رتبه دوم را از نظر تعداد دهیاری ها داراست.
در سال گذشته دو هزار و 193 میلیارد ریال مالیات بر ارزش افزوده در مازندران وصول شد که طبق قانون 70 درصد از این درآمد به شهرداری ها و 30 درصد نیز در اختیار دهیارها باید قرار داده شود.
در سطح کشور 37 هزار و 170 روستا دارای دهیاری هستند و 21 میلیون و 360 هزار نفر یعنی حدود 28 درصد از کل جمعیت کشور در 61 هزار آبادی سکونت دارند و در سال قبل دولت پنج هزار میلیارد ریال اعتبار در اختیار دهیاران برای اجرای طرح های عمرانی ضروری در روستاها قرار داد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار