حکایت یک بام و دوهوایی بزرگداشت فردوسی درعین مظلومیت همشهریانش!
چندسالی‌ست که به بهانه احیای توس، مردم این منطقه از حداقل امکانات زندگی بی بهره‌ و بلاتکلیف مانده‌اند !؟
کد خبر: ۲۳۲۷۱۹
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸ 25 May 2016
به گزارش تابناک رضوی، حکایت مظلومیت همشهریان حکیم فردوسی حرف تازه ای نیست!

بلاتکلیفی مردم به بهانه احیای توس

قصه پرغصه مراسم تشریفاتی و نمایشی در روز مزین به نام این شاعر اسطوره‌سرا نیز اتفاقیست که تقریبا همه ساله رخ می‌نماید! و امسال هم بیست و پنجم اردیبهشت ماه همزمان با روز بزرگداشت فردوسی، بلوارشاهنامه از ابتدا تا آرامگاه فردوسی به ناگاه تمیز و مرتب شد و پرچم های زیبا و الوان و جدولهای نقاشی شده جلوه آرایی کرد اما خبری از بهبود وضعیت شهروندان توس نبود.
این گزارش حاکیست؛ امسال مقارن با روز فردوسی ابتدای بلوارشاهنامه (حاشیه جاده سنتو مقابل پلیس راه ) حدود 48 ساعت یک‌دستگاه جرثقال 80 تنی و یک دستگاه جرثقال 10تنی بصورت تمام وقت مشغول نصب مجسمه فردوسی می‌شوند تا آیین روز فردوسی، خیلی خوب برگزارشود و از بازدیدکنندگان گرفته تاخبرنگاران ومسئولان و به خصوص مدیران ارشد سازمان میراث فرهنگی و فرهنگ و ارشاد به خود ببالند که این روز را باشکوه برگزارکردند.
اما نکته جالب اینکه درست درمجاورت آرامگاه این حکیم گرانقدر و به فاصله 50 متر آن‌طرف‌تر مردمانی زندگی می‌کنند (البته اگر اسمش را زندگی بشود گذاشت! ... بگذریم!) که ازقرنهای گذشته نسل به نسل این‌جا خانه و ملک و کار و زندگی‌شان بوده اما چندسالی است که به بهانه احیای توس، مردم آن منطقه از حداقل امکانات زندگی بی‌بهره‌اند!؟
مردم توس تا زمانی که روستایی بودند،تمام روستاهای مجاور از امکانات و تسهیلات بازسازی و بهسازی بنیادمسکن انقلاب اسلامی استفاده کردند ولی این مردم باز به بهانه احیای توس بلاتکلیف ماندند و... از وقتی هم حومه شهر اعلام شدند و به شهرداری پیوستند تنها قبض‌های سرسام‌آور آب و برق و گاز و تلفن و مالیات و عوارض ویژه نصیب‌شان شد و شاید دیگر هیچ!؟
یکی از اهالی این منطقه به خبرنگار تابناک رضوی گفت : ای‌کاش یکی ازاین خبرنگاران روز بزرگداشت فردوسی که رسالت بزرگی به دوش دارند به رسالت خودعمل می‌کردند و سری هم به این منطقه می‌زدند و شرح حالی از زبان مردم مهجور این منطقه می‌نوشتند که چرا باید کودکان ما بعلت نبود بهداشت (جدول کشی،آسفالت گردوغبارکارخانه های گچ که 25%هوای تنفسی مردم راتشکیل می‌دهد ،سگهای ولگرد، درمانگاه شبانه روزی، آب شرب غیربهداشتی، زباله ، عدم نظارت براماکن ،و.....) دچار بیماریهای تنفسی، قلبی، سالک و...شوند.
وی که نخواست نامش فاش شود، افزود : آیا اینها درخواست زیادی است؟ آیاداشتن یک پارک کوچک با چند وسیله بازی و ورزشی درخواست غیرمنطقی است؟  آیاساخت یا تعمیرخانه ای که هر لحظه امکان فرو ریختن و مدفون‌شدن دارد، درخواست زیادی است؟
این شهروند توس تصریح کرد: به تازگی درصدد احداث یک دیوار حائل بین منطقه مسکونی و باغ فردوسی هستند که باتوجه به دوقسمتی بودن منطقه معضلی است برای رفت و آمد مردم و سرویس‌دهی اتوبوسها!
وی افزود: به راستی کسی هست پاسخی به این‌همه مسائل ومعضلات بدهد؟ چقدر در روزنامه‌ها وبرنامه‌های صد او سیما ازطریق پیامک و تلفن اطلاع رسانی کنیم؟! چقدر طومارهای چندمتری تظلم‌خواهی بنویسیم و به مجلس و دیگرمسئولان بدهیم؟! مردم توس بیش از 10 شهید تقدیم این مرز و بوم نموده‌اند و بسیاری از آن‌ها از خانواده‌های رزمندگان جنگ تحمیلی می‌باشند.
گفتنی است؛ مسائلی مانند خانه های بلاتکلیف ، نبود آسفالت مناسب و تجمیع زباله ها در توس ، وجود حیوانات شهری و آلودگی های محیطی ، فقدان دبیرستان در توس ، وجود آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد ، نبود امنیت متناسب و برازنده ، نبود امکانات رفاهی متناسب از جمله مسائل این منطقه است که تابناک رضوی پیشتر نیز به برخی از آن‌ها اشاره شده است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نادم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
سلام مدیر تابناک رضوی، دست مریزاد به شما با این گزارش صادقانه و متعهدانه تان ، درود و سپاس ....
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار