سعيد ابوطالب:
رزمنده و فيلمساز ارزشي كشور كه طي چهار ماه اسيري در زندان هاي عراق، واقعيت امريكايي ها را از نزديك ديده و حس كرده است، گفت: بايد در مورد معرفي چهره امريكا با جوانان صادق بود.
کد خبر: ۲۳۴۳۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۵ 23 May 2016
به گزارش تابناك رضوي، سعید ابوطالب‎ رزمنده هشت سال دفاع مقدس كه پس از حمله امریکا به عراق در راس یک گروه فیلمبرداری به این کشور رفت و همراه یکی دیگر از اعضای گروه توسط نیروهای امریکایی، حدود چهارماه بازداشت شد، در گفتگو با خبرنگارما گفت: شايد بعضي ها به اشتباه گمان كنند الان زمان خوبي براي معرفي چهره واقعي امريكا به جوانان نسل جديد نيست.
نويسنده كتاب"هي يو" كه مشتمل بر سرگذشت وي درمدت 4 ماه اسارت و بازجويي توسط امريكايي ها در عراق است، افزود: در اين كتاب سعي كرده ام صحبتي از خونخواري و جنايتكاري امريكا نكنم و صرفا به بيان حقايق و ديده هايم درباره امريكايي ها بپردازم.
ابوطالب با اشاره به غيرقابل اعتماد بودن امريكايي ها، افزود: در مدت 4 ماه و چند روز اسارات من در عراق افراد متعددي براي بازجويي من آمدند؛ در آن زمان با كمي تامل و تفكر متوجه شدم كه تعداد زيادي از اين افراد اصلا امريكايي نيستند، بلكه از سرويس هاي اسرائيلي آمده اند تا اگر مي توانند صرفا اطلاعاتي از كشور ما جمع كنند.
اين فيلم ساز ارزشي كشور ادامه داد: از جوانان خواهش ميكنم با خواندن كتاب " هي يو" به چهره و واقعيت امريكايي ها و اقداماتي كه آنها در منطقه ما انجام مي دهند پي ببرند.
در مورد معرفي چهره امريكا با جوانان صادق باشيم

"هي يو" خاطره اي از عمق زندان هاي امريكا در خاورميانه
سعيد ابوطالب نويسنده كتاب «هی یو» از همان صفحه اول کتاب، مخاطب را داخل گود زندان و در میان آدم‌هایی که نام و نشانشان را با «نامبر»های مختلف عوض کرده‌اند مي اندازد كه گمان ميكني شناسنامه جدیدی به دستشان داده‌اند.
ابوطالب اولین صفحات کتابش را از چادری شروع می‌کند که زندانیان مطار صدام در آن گرد آمده‌اند. عبارات به کار رفته به خوبی فضای درون چادر را به مخاطب می‌رساند؛ به طوری که به خوبی بوی عرق و تعفن را احساس می‌کند و با خود فکر می‌کند چند آدم در این چادر به جرم «هیچ» دستگیر شده‌اند؟

«مرتضی هنوز روی سینه‌ام خوابیده است. دلم می‌خواهد باز هم او را ببویم تا با بوی کودکی او از این تعفن گرم و کثیف زیر چادرها خلاص شوم، بوی خاک نم‌زده، بوی بدن‌های عرق‌کرده، بوی زخم‌های عفونت‌کرده».

کتاب به خوبی از همان صفحات نخست مخاطب را به سمت خود جلب می‌کند و تلاش دارد تا با استفاده از فضاسازی مناسب و با استفاده از روایت‌های بریده بریده یا همان جریان سیال ذهن، ذهن مغشوش یک زندانی را در آن شرایط به تصویر بکشد. راوی که از چند روز قبل_ بنا بر آنچه که در کتاب ذکر شده است_ مورد شکنجه سربازان آمریکایی قرار گرفته و خستگی و خواب‌آلودگی نیز دردش را مضاعف کرده است، بهترین نوع روایت را برای بیان خاطراتش برمی‌گزیند.
«هی یو» روایتي دسته اول از یک مستندساز ایرانی است که با نگاهی به آن مي توان ساده و بي آلايش برداشتي واقعي از كشور امريكا و سياست هاي آن داشت.

در مورد معرفي چهره امريكا با جوانان صادق باشيم

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
برادر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
خوب است تا با نگرشی نو و متفاوت وقایع قدیم برای نسل جوان بازگو شود .
ممنون از نگاه تابناک
له و لورده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
هر گاه توانستیم استارت تحول حقیقی در همه زمینه ها رو بزنیم ، و خروجی. این رویکرد خودش رو به تدریج در کف جامعه نشان داد، آنگاه خود بخود آمریکا رو به موت خواهد رفت ، والا اگر بدون تغییر رویکرد ادامه دهیم. و هر چه مرگ بر آمریکا بگوییم او گردن کلفت تر و ما ضعیف تر خواهیم شد. واین مهم نیاز به تحلیل دقیق و به هنگام دارد و بس ...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار