شیوه درس خواندن بچه ها در منزل ارتباط مستقیمی با سبک فرزند پروری والدین دارد و هر قدر والدین والدگری آگاهانه را اجرا کنند، در شیوه درس خواندن بچه ها کمتر با مشکل مواجه می شوند.
کد خبر: ۲۳۴۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶ 24 May 2016

به گزارش تابناك رضوي، محمود بیات روان شناس و مشاور، با تأکید بر اینکه یکی از شکایت های والدین در طول سال تحصیلی از فرزندانشان انجام ندادن تکالیف درسی و مدرسه است، گفت: علاقه مند کردن کودک به درس خواندن یکی از مهم ترین مهارت های فرزند پروری است که اگر در مسیر درست هدایت شود باعث اشتیاق او تا پایان تحصیلات می شود.

وی افزود: نخستین گام این است که کودک در هر حالتی تکالیفش را باید خودش به تنهایی انجام دهد و چنانچه شخص دیگری به جای او این کار را انجام دهد باعث می شود تا اعتمادش به قابلیت های مختلف خود از بین برود.

بیات ادامه داد: انجام تکالیف مدرسه توسط کودک باعث می شود تا پیامدهای اشتباهش را تجربه کند و فردی مسئولیت پذیر در آینده شود.

وی تصریح کرد: به جای گفتن جمله "تو در این مورد اشتباه کردی" بگویید در این مورد اشتباهی وجود دارد و هرگز کلمه تو را بطور مستقیم در برخورد با کودک به کار نبرید.

این روان شناس در پایان تأکید کرد: به کودک نشان دهید که شاهد تلاش های او هستید و هیچگاه جملاتی از جمله «توقع بهتر از این را از تو داشتم»، «تو می توانستی بهتر از این باشی» و یا «اصلا متوجه نمیشی» را دربرخورد با کم کاری فرزندتان در امور درسی به کار نبرید.

منبع: باشگاه خبرنگاران


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار