مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: سرمای پارسال و بارندگی های امسال افزون بر دو هزار و 300 میلیارد ریال خسارت به باغ های استان وارد کرده است.
کد خبر: ۲۳۴۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴ 24 May 2016

به گزارش تابناك رضوی، هاشم نقیبی با بيان اين مطلب، اظهار كرد: بر اثر این شرایط 11هزار هکتار از گونه های هسته دار شامل آلبالو، گیلاس، گوجه سبز، آلو، زردآلو و شلیل بین 30 تا 60 درصد خسارت دیده است.

وی بیان کرد: در باغ های میوه های دانه دار مانند سیب، گلابی و به نیز در سطح حدود پنج هزار هکتار بین 10 تا 20 درصد محصول خسارت دیده و از بین رفته است.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به اینکه بین 50 تا 100 درصد محصول بادام استان در سطح16هزار هکتار از بین رفته، افزود: حدود سه هزار هکتار از باغ های گردو و پسته نیز بین 10 تا 20 درصد خسارت دیده است.
نقيبي اظهار کرد: خوشبختانه به رغم خسارات وارد آمده به دلیل بارندگی خوب و دمای مناسب نسبت به سال زراعی گذشته، نه تنها امسال کاهش تولید نداریم بلکه احتمال افزایش 10 تا 15 درصدی تولید محصولات باغی در استان انتظار می رود.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: ضریب پوشش بیمه ای باغ های خراسان رضوی حدود11درصد است و به باغداران توصیه می شود برای جلوگیری از ضرر و زیان حوادث غیرمترقبه، باغ های خود را بیمه کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار