در ویژه‌نامه چهلمین روز درگذشت آیت‌الله موسوی‌نژاد بررسی شد؛
ویژه‌نامه چهلمین روز درگذشت آیت‌الله موسوی‌نژاد حاوی گفتگویی ویژه با حجت الاسلام والمسلمين مصباح عاملي، مدير حوزه علميه خراسان همزمان با اربعین ارتحال این عالم ربانی، منتشر شد.
کد خبر: ۲۳۵۲۵۵
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵ 25 May 2016
به گزارش تابناک رضوی، مدير حوزه علميه خراسان، مديريت آيت‌الله موسوي نژاد را يکي از رمزهاي موفقيت مدرسه ايشان دانست و گفت: مدرسه آيت الله موسوي نژاد یک مدرسه موفق و به عنوان يک مدرسه الگو مطرح بوده است.

حجت الاسلام والمسلمين عاملي، ويژگي هاي مديريتي ايشان يکي از رمز هاي موفقيت مدرسه ايشان است که قابل تسري است و مديريت ايشان بايد در ساير مديريت ها به عنوان الگو قرار گيرد.
 
وی اعتقاد آيت الله موسوي نژاد به کار را از ويژگي‌های برجسته مديريتي ايشان بيان و ابراز کرد: آيت الله موسوي نژاد تعليم و تربيت طلاب را بهترين کار مي‌دانست.
 
مدير حوزه علميه خراسان دلسوز بودن اين عالم رباني را از شاخصه هاي ديگر آيت الله موسوي نژاد عنوان و بيان کرد: ايشان دلسوز بود و همه انرژي را براي تعليم و تعلم طلاب استفاده مي‌کرد.
 
وي افزود: گاهي انسان معتقد به کاري است اما در حد خاصي که رفع مسؤليت شود اما برخي اوقات در حد دلسوزي و گذاشتن تمام انرژي و نيرو در اين مسير است، که آيت الله موسوي نژاد چنين بود.
 
حجت الاسلام والمسلمين عاملي خاطرنشان کرد: مدير بايد اين ويژگي را داشته باشد  بايد بسوزد تا بتواند بسازد در غير اين صورت کار وي عمق پيدا نمي کند و تأثير نمي گذارد.
 
آيت الله موسوي نژاد انساني توانمند بود
 
مدير حوزه علميه خراسان با بيان اين که اين عالم بزرگوار انساني توانمند بود، گفت: آيت الله موسوي نژاد توان علمي، عملي و اخلاقي داشتند.
 
وي ادامه داد: طلبه در صورتي جذب يک حرکت مي شود که احساس کند توانايي در زمينه علمي  و عملي به همراه اخلاق اسلامي است.
 
حجت الاسلام والمسلمين عاملي گفت: اخلاق عملي تأثير گذارتر است، درس هاي اخلاق به صورت شفاهي تأثير دارد اما عملي نافذتر است يعني زماني طلبه اخلاق را در مدير و استاد ببيند تأثيري خواهد داشت که صد ها کتاب نمي تواند اين تأثير را داشته باشد و آيت الله موسوي نژاد چنين بود.
 
مدير حوزه علميه خراسان مباشرت و هم نشيني تمام وقت آيت الله موسوي نژاد با طلبه ها را از ويژگي ديگر ايشان بيان و ابراز کرد: آيت الله موسوي نژاد خودش را مانند يک طلبه مي دانست و هميشه همراه طلبه ها بود نه اين که امر و نهي کند
 
وي با بيان اين که اهل بيت(ع) قائد و الگو بودند، گفت: در مسائل اخلاقي، عبادي و در همه ابعادي که لازمه تربيت صحيح است، آيت الله موسوي نژاد نيز همانند روش اهل بيت(ع) همراه طلبه ها بود و به عنوان الگو حرکت مي کرد.
 
خروجي هايي اين مدرسه طلبه هايي هماهنگ با نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند
 
حجت الاسلام والمسلمين عاملي در خصوص قابل تسري بودن سبک مديريتي آيت الله موسوي نژاد گفت: با توجه به نيازها و اقتضاي زمان سبک هاي آموزشي متفاوت است و حوزه بايد در زمينه هاي مختلف آموزشي و پژوهشي نوآوري داشته باشد تا بتواند پاسخگو باشد.
 
وي خاطرنشان کرد: آن چه از ايشان به يادگار داريم به يقين قابل تسري است و مديران براي موفقيت اين ويژگي ها را در خود ايجاد کنند.
 
مدير حوزه علميه خراسان فضاي مدرسه آيت الله موسوي نژاد را هماهنگ با نظام بيان و اظهار کرد: وضعيت مدرسه سالم بود و اين سلامت موجب شد همزمان با پيروزي انقلاب اسلامي و شکل گيري نظام، خروجي هايي اين مدرسه طلبه هايي هماهنگ با نظام مقدس جمهوری اسلامی، فاضل و وارسته باشند که جاي تقدير و تشکر دارد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
بر خلاف مدیر بی کفایت ...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار