رئیس هیئت نابینایان و کم بینایان خراسان‌رضوی گفت: رشته جودو نابینایان و کم‌بینایان هنوز در خراسان‌رضوی راه‌اندازی نشده اما دستور‌العمل آن به سازمان ورزش و فدراسیون ارسال شده و ما برای شروع اعلام آمادگی داریم.
کد خبر: ۲۳۶۸۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸ 28 May 2016

به گزارش تابناك رضوي، محمود باقرزاده با بيان اين مطلب، اظهار كرد: مرداد‌ماه مسابقات انتخابی جشنواره بزرگ کشوری نابینایان در رده جوانان و نوجوانان برگزار می‌شود و آغاز لیگ کشوری نیز آبان ماه همزمان با روز دانش آموز است.

وی افزود: بیش از 450نفر در استان خراسان رضوی به صورت حرفه‌ای و بالغ بر 900نفر به صورت آماتور و عمومی ورزش می‌کنند.

رئیس هیئت نابینایان و کم بینایان خراسان‌رضوی تصریح کرد: در رده سنی پیشکسوتان تنها رشته‌ای که فعال است ضمن اینکه بعد از قهرمانی کشوری در مسابقات جهانی ودر سنین 60تا 65سال این رشته را ادامه می‌دهند.

باقرزاده عنوان کرد: در رده بانوان چهار رشته شنا، گلبال، شطرنج و دومیدانی و در رده آقایان 12 رشته فوتبال، فوتسال، جودو، وزنه برداری، دوچرخه سواری دو نفره، شنا، گلبال، شطرنج و دومیدانی، فوتبال نیمه بینایان، جودو ویژه نابینایان و کم بینایان فعال است.

وی بیان کرد: البته رشته جودو هنوز راه‌اندازی نشده اما دستور‌العمل آن به سازمان ورزش و فدراسیون ارسال شده و ما برای شروع اعلام آمادگی داریم. مسابقات جانبازان در رشته گلبال و پیشکسوتان گلبال سنین 35سال به بالا 14 تا 17 خرداد ماه در بابلسر برگزار می‌شود ضمن اینکه در تورنمنت پارا المپیک کامبیز محکم در رشته فوتبال به تیم ملی دعوت شده است.

رئیس هیئت نابینایان و کم بینایان خراسان‌رضوی گفت: یکی از مهمترین مشکلات ما ایجاد رکود و بی‌انگیزه بودن در بین جوانان است و در سه سال اخیر کمتر به سمت ورزش رغبت پیدا کرده‌اند و به‌دنبال این هستیم که خانواده‌ها و مسئولان بچه‌ها را به سمت ورزش تشویق و اجبار کنند به‌ویژه در مدارس شبانه‌روزی نابینایان و کم‌بینایان باید جوانان و نوجوانان را به سمت ورزش هدایت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: این انتظار را از آموزش و پرورش داریم که به تشویق دانش‌آموزان کم‌بینا و نابینا در رشته‌هایی که امکان فعالیت در هیئت برایشان فراهم است، تشویق کند.

منبع: تسنيم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار