معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از آغاز عملیات ساخت و راه اندازی بزرگترین استودیوی پویانمایی (انیمیشن) کشور در مشهد در تابستان امسال خبر داد.
کد خبر: ۲۴۴۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵ 13 June 2016

به گزارش تابناك رضوي، ناصر نبی زاده با اعلام اين خبر، گفت: این استودیو در زمینی به مساحت 6 هکتار ساخته می شود که در مرحله نهایی آن ساخت فیلم پویانمایی با فنون مختلف، برگزاری کلاس‌های آموزشی، سالن، تالار نمایش فیلم های انیمیشن، تالار پخش فیلم انیمیشن دفاع مقدس و رضوی دیده شده است.

نبی زاده با بیان این که در حوزه سینمایی برنامه های بلندمدت و کلان در استان دیده شده، تصریح کرد: بهسازی و بازسازی سالن های سینما، یکی از رویکردهای اصلی است که در خراسان رضوی دنبال می شود.

وی افزود: پارسال سالن سینمایی شهر فیروزه نیشابور بهسازی و تعداد سالن های این شهرستان از یک سالن به سه سالن افزایش پیدا کرد.

نبی زاده ادامه داد: بازسازی سالن سینما آفریقا در مشهد و یک سالن سینما در قوچان از دیگر اقداماتی بود که در سال گذشته صورت گرفت.

معاون سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: بهسازی سالن سینمای کاشمر از برنامه های این معاونت در سال جاری است که تا پایان سال با همکاری شهرداری این شهر انجام می شود.

وی تصریح کرد: ساخت چند سالن جدید سینما و بهسازی چندین سینما در مشهد از دیگر برنامه هایی است که امسال دنبال می شود.

استان خراسان رضوی با 9 مجتمع و 19 سالن سینمایی، جایگاه دوم کشور را در این عرصه بعد از تهران دارد.

منبع: ايرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار