استقبال نمادین از کاروان حضرت ثامن الحجج (ع)
فرماندار نیشابور از آمادگی کامل این شهر برای برگزاری مراسم سالروز ورود امام رضا(ع) به نیشابور در دهم تیرماه در میدان امام این شهر خبر داد.
کد خبر: ۲۴۹۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲ 22 June 2016

غلامحسین مظفری گفت: با حضور مسئولان کشوری، استانی و هزاران نفر از اقشار مختلف مردم، برای نهمین سال متوالی، دهم تیرماه، سالروز ورود امام رضا(ع) به نیشابور، گرامی داشته می شود و مراسم استقبال نمادین از کاروان حضرت ثامن الحجج (ع)، در این شهر برگزار خواهد شد.
 
مهم ترین نقطه  جغرافیایی هجرت امام بسوی ایران
 

وی دهم تیرماه را فرصتی تاریخی و استثنایی برای مردم نیشابور  توصیف کرد و افزود: مردم ولایت مدار و عاشقان اهل بیت (ع) در نیشابور پس از قرن ها، دوباره خاطره حضور شکوهمند امام هشتم(ع) در این شهر را زنده می کنند و با آفرینش صحنه هایی باشکوه از دلدادگی به خاندان عصمت و طهارت، تاریخ را تکرار خواهندکرد.
 
فرماندار نیشابور با اشاره به اهمیت شهر نیشابور در عصر امام رضا(ع) گفت: می توان ادعا کرد مهم ترین اتفاق مسیر هجرت امام رضا(ع) به ایران، قرائت حدیث سلسله الذهب است که این اتفاق در این شهر رخ داده است.بنابر این نیشابور مهم ترین نقطه  جغرافیایی هجرت امام بسوی ایران است.
 
وی افزود: نیشابور در آن عصر، یک پایگاه علمی در جهان اسلام بوده که علما و دانشمندان فراوانی در آن سکونت داشتند بنابر این امام رضا(ع) آگاهانه این شهر را برای ایراد حدیث سلسله الذهب انتخاب می کنند.بنابر این لازم است در این دوران این اهمیت درک شود و از این ظرفیت استفاده شود.
 
وی با تاکید بر اینکه مراسم سالروز ورود امام رضا(ع) به نیشابور باید در سالهای آینده بصورت بین المللی برگزار شود، خاطر نشان کرد: حضور امام رضا(ع) در نیشابور و قرائت حدیث سلسله الذهب به این شهر جایگاه بی نظیر و یگانه ای بخشیده اتفاقی که بلحاظ تاریخی هم کاملا مستند بوده و همه مورخان بر آن اتفاق نظر دارند.لذا این مراسم باید در سطح ملی و بلکه بین المللی برگزار شود تا همگان از نزدیک شاهد این مراسم باشکوه در نیشابور باشند.
 
استقبال مردمی از این مراسم
 
وی با اشاره به اینکه مراسم سالروز ورود امام رضا(ع) به نیشابور با حضور مقامات عالی رتبه کشوری و استانی برگزار می شود، افزود: از تولیت آستان قدس رضوی، مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) و دیگر مقامات کشوری و استانی برای حضور در این مراسم دعوت شده است.
 
مظفری با اشاره به استقبال گسترده مردم از مراسم سالروز ورود امام رضا(ع) به نیشابور، گفت: هر ساله هزاران نفر از اقشار مختلف مردم در این مراسم شرکت می کنند و صاحبان اصلی این مراسم مردم هستند که هر ساله شاهد حضورشان هستیم.
 
وی با بیان اینکه چند سالی است این مراسم مصادف با ماه مبارک رمضان شده است، اظهار کرد: این تقارن باعث معنوی شدن مراسم شده و مردم با باورهای دینی خود در آن حضور می بایند.
 
فرماندار نیشابور گفت: کاروان نمادین حضرت رضا(ع) روزهای نهم در روستای فدیشه مرکز دهستان غزالی نیشابور که تاریخ به حضور حضرت در آنجا گواهی می‌دهد و در یازدهم در شهر قدمگاه رضوی مرکز بخش زبرخان نیشابور  به حرکت در می‌آیند.
 
وی افزود: مراسم اصلی نیز روز دهم تیرماه ساعت 17 در میدان امام که بزرگ ترین میدان شهر نیشابور است برگزار می شود و پس از پایان مراسم، مردم در ضیافت افطار شرکت خواهند کرد.
 
رئیس ستاد بزرگداشت سالروز ورود امام رضا(ع) به نیشابور با اشاره به اینکه این شهر، بانوان مؤمنه همچون بی بی شطیطه(س) و پسنده را در دامان خود تربیت کرده که با اجداد طاهرین حضرت امام رضا(ع)، ارتباط عمیق قلبی داشته اند؛ اظهار امیدواری کرد: برگزاری مراسم سالروز ورود امام رضا(ع) به نیشابور، باعث شناخته شدن جایگاه فرهنگی و مذهبی نیشابور و نقش تاریخی آن در هجرت امام رضا(ع) بسوی ایران شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار