دادستان عمومی و انقلاب خراسان رضوی گفت: مهم‌ ترین خواسته مردم و سهامداران پدیده اعلام قیمت سهام است که مقدار و زمان آن باید توسط هیئت مدیره جدید اعلام شود.
کد خبر: ۲۴۹۹۸۶
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰ 22 June 2016
به گزارش تابناك رضوي، غلامعلی صادقی گفت: از روزی که واریز پول از ناحیه مردم به حساب پدیده متوقف شد پروژه‌ ها نیز اصطلاحا خوابید و این در حالی بود که مدیرعامل این مجموعه مدعی بود که 20 هزار میلیارد تومان در سرمایه در حسابی دیگر دارد که با استفاده از آن پروژه‌ های شرکت را تمام می ‌کند اما مشخص شد که ادعای وی دروغ است و پروژه‌ ها وابسته به فروش صعودی سهام در سطح کشور و جلب نقدینگی از جانب مردم بوده است.

وی تصریح کرد: ما اعلام کردیم پدیده با هیئت مدیره قبلی قادر به ادامه کار نیست و تغییر مدیریت حداقل درخواست ما بود که فرآیند آن یک سال طول کشید و باعث از بین رفتن فرصت ها و همچنین سلب اعتماد و اطمینان مردم از شرکت شد.

دادستان عمومی و انقلاب خراسان رضوی به وضعیت جدید هیئت مدیره پدیده اشاره کرد و افزود: با حمایت‌ های انجام شده هیئت مدیره جدید مشغول به کار شده و با پیگیری دادگستری استان، بخش نامه‌ ای از طرف معاون قوه قضائیه صادر شد مبنی بر اینکه هیچ حکمی علیه شرکت پدیده بدون هماهنگی دادگستری خراسان رضوی صادر نشود که این بخش نامه به نفع شرکت بود.

صادقی ادامه داد: برای هیئت مدیره سابق مبنی بر اینکه تمامی اموال منقول، غیر منقول، حساب بانکی و غیره متعلق به شرکت را باید به هیئت مدیره جدید بسپارد اخطاریه ای صادر شد که اموال توقیف شده شرکت از سراسر کشور جمع ‌آوری و ساماندهی شده است و در مورد فروشگاه‌ ها و رستوران‌ ها امکان تبلیغات محدود وجود دارد.

وی همچنین به رسیدگی قاطع و سریع به احکام جرایم سنگین در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این رسیدگی ها رضایت مردم و کاهش جرایم را به همراه داشته، به عنوان مثال هم اکنون هیچ سرقت مسلحانه کشف نشده ای در استان نداریم.

دادستان عمومی و انقلاب خراسان رضوی افزود: ساماندهی و رسیدگی های لازم در مورد بخش کشف رود، ارتفاعات جنوب و اراضی غیرمجاز طرقبه و شاندیز از دیگر اقدامات انجام شده برای حفظ حقوق بیت المال است.

صادقی درباره پرونده‌ های شرکت های نظیر تبرک، پردیس بان نیز گفت: شکایات مطرح شده از طرف سهامداران شرکت تبرک با حمایت دادسرای استان به نتیجه رسیده، مردم به پول خود رسیدند و شرکت تبرک نیز به فعالیت خود مشغول است.

وی تصریح کرد: در مورد شرکت تبرک در روزهای ابتدایی فروش سهام اقدام کردیم وقتی شرکت تبرک شروع به سهام فروشی کرد برآورد ما این بود که کاری اقتصادی و منطقی نیست و پس از سه هفته فروش سهام متوقف شد اما همین زمان نیز سبب شد یک سال وقت دادستانی صرف بازگشت به وضعیت اولیه شود و اگر اجازه می ‌دادیم تبرک یک ماه دیگر سهام بفروشد وضعیتی شبیه پدیده به‌ وجود می ‌آمد.

دادستان عمومی و انقلاب خراسان رضوی به وضعیت شرکت پردیس بان نیز اشاره کرد: مرکز اصلی شرکت پردیس بان در خارج از استان قرار داشت و ما از روزهای نخست مکاتبات لازم را انجام داده و به عنوان یکی از استانهای که سهام این شرکت در آن به فروش می‌ رفت به موضوع ورود کردیم و بعد در سطح کشور فروش سهام پردیس بان ممنوع شد و هم‌ اکنون نیز بخشی از وجوه مردم به آنها باز گردانده اما بخش قابل توجهی هنوز باقی مانده است.

صادقی همچنین درباره وضعیت موسسه میزان گفت: هیئت مدیره موسسه میزان پذیرفته که اموال منقول و غیر منقول این مؤسسه به قیمت کارشناسی مورد ارزیابی قرار گیرد و به بانک صادرات منتقل شود که با حمایت دادگستری مبلغ قابل توجهی از اموال به بانک تحویل داده و تبدیل به نقدینگی شده است ولی به دلیل مشکلات قانونی نتوانستیم تمامی اموال را بانک منتقل کنیم.

وی ادامه داد: هزار میلیارد تومان تسهیلات میزان در اختیار پدیده است و مشکل عمده میزان، این مقدار پول است که در اختیار پدیده است که اگر این تسهیلات در اختیار بانک قرار بگیرد تبدیل به نقدینگی و بخشی از بدهی افراد پرداخت می‌ شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار