مدیر فرهنگسرای انتظار سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد از فراخوان گسترده شاعران انقلابی برای سرودن اشعار و سرودهای مذهبی و انقلابی از سوی این فرهنگسرا خبر داد.
کد خبر: ۲۵۱۶۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵ 26 June 2016
سید سجاد جلینی ضمن اعلام این خبر به بیانات مقام معظم رهبری در جمع شعرا در شب میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام اشاره کرد و به خبرنگار تابناک رضوی افزود: سخنان ایشان موجب شد فرهنگسرای انتظار طی فراخوانی از شاعران انقلابی بخواهد اشعارشان را در اختیار این فرهنگسرا قرار دهند تا گروه های سرود مساجد از این طریق تغذیه شوند.
وی افزود:شاعرانی که در زمینه های انقلابی و موضوعاتی که برای برگزاری در مساجد مناسب است شعر می گویند می توانند اشعارشان را به ایمیل mashhad.ir@masjediha ارسال کنند.
وی به برگزاری دوره های آموزشی برای مساجد سطح شهر در زمینه اجرای سرود اشاره کرد و افزود: از 20فروردین ماه مصادف با روز هنر انقلاب در زمینه سرود وارد عمل شدیم. 9اردیبهشت ماه گذشته گروه های سرود 45مسجد در بوستان غدیر جمع شدند و دوره های آموزشی پس از آن آغاز شد.
وی ادامه داد: در دهه مهدویت 23مسجد اعلام آمدگی کردند و گروه سرودشان در معابر عمومی برنامه اجرا کرد. از آن زمان تا کنون نیز با تمام مساجد سطح شهر ارتباط برقرار کردیم و حالا بیش از 250مسجد اعلام آمادگی کرده اند که با آنان در زمینه آموزش، تقویت و تهیه محتوای سرود همکاری کنیم.
مدیر فرهنگسرای انتظار از آغاز رسمی جشنواره ای تحت عنوان مسجدی ها از نیمه ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: در جشنواره مسجدی ها، مساجد در چهار محور سرود، نمایش، ثبت خاطره و تولیدات رسانه ای آموزش های لازم را می گذرانند و با ما در اجرای برنامه و ثبت خاطره و تولیدات رسانه ای همکاری خواهند داشت. یعنی از نیمه ماه مبارک همزمان هم آموزش داریم  و هم آثار فاخر این مساجد در سطح شهر ارائه خواهد شد.  
وی ادامه داد: افتتاحیه جشنواره مسجدی ها در هفته آخر رمضان و اختتامیه آن در هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد و به برترین آثار مساجد در زمینه سرود، تئاتر، ثبت خاطره و تولیدات رسانه ای جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار