رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی گناباد گفت: به علت خشکسالی روستاهای این شهرستان با کمبود 73 لیتر آب در ثانیه روبرو هستند.
کد خبر: ۲۵۱۸۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴ 26 June 2016
به گزارش تابناك رضوي،‌ محمدرضا ابراهیمی در حاشیه بازدید اعضای شورای تامین از تاسیسات آب و فاضلاب روستایی گناباد گفت: با توجه به منابع آب موجود ظرفیت تولید آب در مناطق روستایی گناباد 147 لیتر در ثانیه است.

وی اظهار کرد: مصرف آب به خصوص در فصل گرما و پرمصرف نظیر تابستان به 220 لیتر در ثانیه افزایش می یابد که نشان دهنده کمبود بسیار آب می باشد.

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی گناباد گفت: خشکسالی موجب شده است ظرفیت تولید 16 حلقه چاه، هفت دهنه چشمه و پنج رشته قنات تامین کننده آب شرب روستایی گناباد با کاهش محسوس مواجه شده یا بطور کامل خشک شوند.

ابراهیمی نزدیک شدن آبهای شور به آبهای شیرین و افزایش املاح موجود در آب را از دیگر مشکلات ناشی از خشکسالی و افت سطح منابع آب زیرزمینی در مناطق روستایی گناباد ذکر کرد.

وی افزود: سطح آب زیرزمینی دشت و مناطق روستایی گناباد به دلیل خشکسالی و اضافه برداشتها از جمله در بخش کشاورزی سالانه 30 تا 40 سانتیمتر افت می کند.

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی گناباد از جمله اقدامهای آب و فاضلاب روستایی گناباد برای کاهش و جبران خسارتهای خشکسالی در مناطق روستایی این شهرستان را احداث مخازن جدید و ایستگاه پمپاژ، حذف هدررفت آب در شبکه توزیع ، کنترل کیفی و نظارت بهداشتی روزانه و برخورد جدی با مشترکین متخلف و پرمصرف برشمرد.

منبع: ايرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار