مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: جشن نفس برای نخستین بار و با حضور گیرندگان اعضای پیوندی و خانواده‌ های اهدا کنندگان عضو به منظور تجلیل از این افراد در استان برگزار می شود.
کد خبر: ۲۵۴۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲ 02 July 2016
سالار جوکار، مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، گفت: با توجه به فرهنگ سازی های صورت گرفته سال گذشته با 29 مورد اهداء عضو، دومین استان کشور در این زمینه بودیم.
وی با بیان اینکه معمولا از یک تا هشت عضو از اعضای بدن افرادی که بر اثر مرگ مغزی فوت می کنند قابل اهدا است، اظهار داشت: اعضای مورد نیاز بیماران شامل کلیه، کبد، مغز استخوان، قلب، ریه، پوست، قرنیه و لوزالمعده است.
جوکار با بیان اینکه هر شخص می تواند در صورت بروز مرگ مغزی با رضایت بستگان وی در زمان مرگ مغزی اهدا کننده عضو باشد، افزود: بعد از مرگ کامل به صورت طبیعی تا 48 ساعت نسوجی مانند قرنیه، دریچه قلب، استخوان و تاندون قابل اهدا هستند.
مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد، به آیه 32 سوره مائده اشاره و یادآور شد: « وَمَنْ أَحْيَاهَا فَكَأَنَّمَا أَحْيَا النَّاسَ جَمِيعًا» هر کس نفسی را حیات بخشد (از مرگ نجات دهد) مثل آن است که همه مردم را حیات بخشیده.
جوکار، با بیان اینکه مرکز فراهم آوری پیوند اعضا در این استان وجود ندارد، ادامه داد: برای اهدای عضو و پیوند آن به نیازمندان، گروه پیوند اعضا از بیمارستان نمازی شیراز به استان دعوت و عمل پیوند نیز در استان فارس انجام می شود.
وی با بیان اینکه تاکنون خانواده افرادی که اعضای بدن بیمار خود را اهدا، افرادی که اعضای اهدایی را دریافت و کسانی که در حال دریافت کارت اهدا هستند از طرف هیچ نهادی مورد تجلیل قرار نگرفته اند، یادآور شد: جشن نفس برای نخستین بار و به منظور تجلیل از این افراد در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.
وی با بیان اینکه این جشن با حضور گیرندگان اعضای پیوندی و خانواده‌ های اهدا کنندگان عضو برگزار می ‌شود، گفت: هنوز زمان دقیق این جشن مشخص نبوده، ولی تلاش می شود تا پایان شش ماهه اول امسال جشن نفس برگزار شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار