نكاتي درباره اولین نشست آستانقدس رضوی و رسانه ها (4)
بيش از سي سال می‌گذرد از زماني كه آقاي محسني ، مدير خبرگزاري جمهوري اسلامي استان خراسان، پيشنهاد تاسيس روزنامه ای متعلق به آستان قدس رضوي را در جريان يك بازديد به حجت‌الاسلام و المسلمين طبسي، توليت وقت‌ آستان قدس رضوي داد و در نهایت منجر به تولد و تولید روزنامه قدس شد.
کد خبر: ۲۵۹۱۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷ 12 July 2016
اين پيشنهاد دقيق و هوشمندانه در دهة شصت كه هنوز علوم و فعاليت‌هاي حوزه افكار عمومي در مراحل ابتدايي قرار داشت مي‌توانست نقش بنيانگذاري و هدايت كنندگی رسانه‌ها و دانشگاه‌هاي علوم ارتباطات را ايفا نمايد و به همين علت نويسندة اين مقاله نيز بر آن تاكيد داشت و دارد.

رسانه‌هاي كشور مركز ثقلي ندارند! / روزنامه قدس از دیروز تا امروز و برای فردا

اگر چه با فاصله زماني اندكي، روزنامه‌اي با نام "قدس" راه اندازي شد ، اما آن هدف عظيم محقق نشد و روزنامة قدس فقط تحت تأثير فضاي عمومي و سياسي آن زمان فعاليت خود را آغاز كرد.
نگاه آستان قدس به اين روزنامة نوپا ، از سويي شبيه نگاه به ساير دواير اجرايي اين دستگاه عريض و طويل و از سويي ديگر مشابه با نگاهي بود كه روزنامه‌هاي فعال‌تري مانند «خراسان» داشت. لذا بطور طبيعي دو سقف محدود كننده بالاي سر روزنامة قدس قرار گرفت كه مانع رشد شايستة آن و تبديل شدن به رسانه‌اي پيشرو شد.
مشكل ديگر اين بود كه راه‌اندازي روزنامه قدس بدون جذب خبرنگاران حرفه‌اي و متبحر صورت گرفت و به همين دليل سال‌ها طول كشيد تا افراد با تجربه و دوره ديده در درون اين رسانه، تربيت شده و بروز كنند اما مديران، خبرنگاران و گزارش‌گران روزنامة قدس امروز، سال‌هاي سال است كه كار حرفه‌اي كرده‌اند و اينك شرايط براي تحولي چشمگير مهيا مي‌باشد.
روزنامة قدس در وضعيت فعلي، مي‌تواند به دور از سياست‌ زدگي، مجري راهبرد رسانه‌اي آستان قدس رضوي باشد و با ارائة الگوي روزنامه‌نگاري ارزش‌مدار، صادق و حرفه‌اي ، به مرجع مورد اعتماد افكار عمومي و مركز ثقل رسانه‌هاي جمهوري اسلامي مبدل شود. شروط اين اقدام بزرگ و حياتي، در وهلة اول تدوين استراتژي رسانه‌اي آستان قدس رضوي و در قدم بعدي نگاه كاملاً حرفه‌اي به فعاليت روزنامه‌نگاري است.
در وضعيت فعلي، تعريف روزنامه‌نگاري از انتشارات مكتوب، بسيار فراتر رفته و گسترده‌تر شده است،‌ اما نبايد فراموش كرد كه در اوج گستردگي و تعدد رسانه‌ها در فضاي مجازي، باز هم اصول حرفه‌اي روزنامه‌نگاري و خبر، همان است كه بود. ماهيت خبر با شيوة انتشار آن، دگرگون نمي‌شود. براي داشتن رسانه‌اي مورد اعتماد مردم، بايد بيش از پيش بر صحت و دقت اخبار تاكيد كرد و با ايجاد جامعيت براي اخبار، مباني خبر را به منصه ظهور رساند تا همگان ايمان بياورند كه نشريه وابسته به بارگاه ملكوتي ثامن الحجج (ع)، آينه رويدادها است و صادقانه ترین و كامل‌ترين رخدادها را مي‌توانند از اين طريق دريابند.
اقدامات و عملكرد شخصيت‌هاي حقيقي و حقوقي هرچند خالصانه، سازنده و موثر باشد تا زماني كه بازتاب دقيق و تعريف شدة رسانه‌اي نداشته باشد، در حوزة افكار عمومي، تاثيرگذار نخواهد بود. هر رويداد مباركي، بدون انعكاس عمومي، گويا وجود ندارد و بدتر از آن، با انعكاس نامناسب، ناقص و بي‌موقع، عواقب مخربي نيز در پي خواهد داشت.
روزنامة قدس و ساير رسانه‌هاي پيرامون آن، اينك اين استطاعت حرفه‌اي و پشتوانة مالي را دارند كه پايه‌گذار حركتي نو در جهان اسلام باشند. مطبوعات كشور كه در محاصرة فضاي مجازي و فضاي سياسي در وضعيت انفعالي قرار گرفته‌اند، مدت‌هااست الگويي براي خبرنگاري حرفه‌اي و به‌روز اخلاق حرفه‌اي نديده‌اند، بزرگ‌ترين وظيفة ما در وضعيت فعلي، حفظ هويت فرهنگي نسل‌هاي آينده از طريق ارائة اخبار، گزارش‌ها، تحليل‌ها، تفسيرها و مقالات صادقانه است. ما به يك الگوسازي رسانه‌اي در كشور نياز داريم، وگرنه هر آنچه را رشته‌ايم ، پنبه مي‌شود.
رسالت امروز آستان قدس رضوي، راهبري راهبردي فضاي رسانه‌اي كشور بدون سياست‌زدگي و جناح‌بازي و بدون توجه به منافع مالي و سود بازرگاني است. چنین وظيفة مقدسی در شرايط اقتصادي ، سیاسی و فرهنگي كشور فقط از آستان قدس رضوي برمي‌آيد و بس که اين فرصت مغتنم نبايد از دست برود.
در این رابطه مجال بیشتری باید تا که شاید این رسانه رضوی از وضعیت رو به رشد فعلی در یکسال اخیر باز هم بسی فراتر رفته و در دوران نویدبخش تولیت جدید، به «رسانه تراز انقلاب اسلامی از خاستگاهی معنوی» تبدیل شود.

علیرضا دوانلو / تابناک رضوی
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۵
جلیل فخر رضوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
آقای دوانلو به سهو یا شاید عمداً ترجیح داده اند با کلمات بازی کنند. متأسفانه روزنامه قدس برغم پشتوانه مالی قابل توجه و نیز نیروهای شایسته ای که تربیت کرده و بسیاری از آنها هم اکنون از رسانه های دیگر سر در آورده اند و پست های رسانه ای ارزنده ای را به دست آورده اند، جز دوره ای که سیدجلال فیاضی به عنوان روزنامه نگاری خودآموخته سکانداری آن را به عهده داشت روی فعالیت درست حرفه ای را به خود ندید و همه این ها پس از کنار گذاشته شدن ناگهانی فیاضی به دلیل مدیران بی کفایتی بود که هیچیک سابقه روزنامه نگاری نداشتند و یک شبه سردبیر یا مدیرمسئول این رسانه می شدند! و این روند تا به امروز ادامه داشته و هر روز وضع را بدتر کرده و این رسانه را به دلیل بی کفایتی مدیرانی که در رأس آن قرار گرفته اند با فرار نیروهای باسابقه و تهی شدن این رسانه از نیروهای مطبوعاتی کارکشته مواجه کرده است. بازنشستگی بخشی از خبرنگاران باسابقه این روزنامه به مسائل آن دامن زده است. افزون بر انتخاب سئوال برانگیز مدیرعامل کنونی، تکیه زدن دو فرد گمنام بر مسند سردبیری قدس کاغذی و آنلاین که یکی تنها سوابق محدود اجرایی تا تألیفی داشته و دیگری هیچ سابقه رسانه ای ندارد و یکشبه بر کرسی یک رسانه آنلاین تکیه زده است همگی تحرکات کاملا اشتباهی بوده است که قدس را در سراشیبی سقوط و ریزش مخاطب قرار داده و این رسانه تنها به پشتوانه مالی صاحب امتیاز آن و بی هیچ توجیه اقتصادی و رسانه ای و تنها با بهانه واهی و نخ نمای مدیران ناکارآمدی که بیش از یک دهه بر کرسی های حساس آن تکیه زده اند، به کار خود ادامه می دهد که کار فرهنگی سودده نیست!!! معیشت افراد زیادی به فعالیت این رسانه گره خورده است که امید می رود مدیریت جدید آستان قدس با کنار گذاشتن کامل و بدون تعارف مدیران ناکارآمد و غیرروزنامه نگار قبلی و کنونی طرحی نو در اندازد و با به کارگیری مدیران باسابقه رسانه ای که کارنامه روشن داشته و دست به قلم هستند جایگاه از کف رفته این رسانه را به آن بازگردانند نه اینکه با توهم خنده دار جذب مخاطب از طریق تبلیغات بر در و دیوار شهرمثلا شاهه یک بیلبورد مضحک تبلیغاتی بر تا ماه ها بر سر در پارک ملت مشهد باشیم به این خیال خام که مشترک و خواننده براای قدس دست و پا می کند.. قدس به مدیریت شجاع و فهیم رسانه ای نیاز دارد نه مدیران بی کفایتی که با رابطه در رأس این رسانه قرار گرفته اند. البته تابناک در مواردی از این دست بسیار محافظه کارانه برخورد کرده و صراحت لازم را ندارد با این وجود انتظار می رود آقای اینانلو که بسیاری از قدیمی هاای قدس دوستی دارد صریح تر و بی تعارف و بی حاشبه رفتن به اصل ماجرا که در وهله نخست به مدیران بی کفایت قدس از سال 1380 به این سو باز می گردد بپردازد و از مشورت با دوستان قدسی خود برای نوشتن در این زمینه غافل نشود. یاحق
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
البته آقای فیاضی در مقایسه با کسانی که پس از اون به زور روابط شان مدیر قدس شدند روزنامه نگار برجسته ای است و از این نظز شاید مقایسه او با چانشینانش از پایه اشتباه باشد چون به هر صورت او روزنامه نگار بود و دیگرانی که پس از او آمدند روزنامه نگار نبودند و نشدند چون جنس شان چیزی دیگری است. اما فیاضی در فضای رسانه ای کشور و به شهادت عملکرد نه چندان موفقش در ایرنا یک مدیر یا روزنامه نگار متوسط حساب می شود که اندازه اش همین رسانه های مشهدی است اگرچه که به سبب روابط دیرینه با کسانی مانند حسین انتظامی همیشه جای پایی در رسانه های استخوان دارتر کشور در پایتخت داشته و هم اکنون فرزندش هم مدیرمسئول پرتیراژترین روزنامه ورزشی ایران شده که مدیر سیاستگذاری آن در دوره ای آقای انتظامی بود و حالا که معاونت مطبوعاتی را اختیار کرده است دوستانش کار سیاستگذاری را در گروه رسانه ای «خبر» را انجام می دهند.
سامان ساعتچی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
سلام بر دوستان خوب تابناک از قدیم گفته اند نه به این شوری شور ونه به ان بی نمکی... درهر دو حال افراط وتفریط مناسب نیست بویژه زمانیکه از یک موسسه فرهنگی سخن میگوییم ... البته برخی از نوشته های گزارش وبرخی از متن دوستی که نظر داده اند درست وبرخی غیر واقعی است ... باید قبول کرد که درسازمانی مانند استان قدس خیلی خیلی کم پیش میاید که مدیری از پله های پایین تا بالای مدیریتی را طی کندو بدون وابستگی یا سفارش به مدیریت برسد... کما اینکه در روزناه قدس هم همین رویه هست... یعنی نمیشود گفت که نیرویی در روزنامه نیست بلکه نیروهای خارج از مجموعه بیشتر مورد پسند یا شاید اعتماد مدیران استان قدس هستند و دراین انتصابات شاید خیلی ملاک کار حرفه ای نباشد... این رویه مختص به روزنامه قدس هم نیست اما شاید بخاطر اینکه رسانه یک فضای حرفه ای نیاز دارد بیشتر به چشم یماید.. درکل خوب بود که نویسنده متن گزارش و نویسنده نقد و نظر بیشتر تامل میکردند...درباره سردبیر دو رسانه مکتوب وانلاین هم باید گفت که بنده به تشخیص مدیران بالادستی احترام میگذارم ولی حداقل درانلاین میدانم که کاری کاملا اشتباه انجام شد و حتی این مدیر که اکنون دیگر درمحل کارش حاضر نیست کسی را جانشین خودش کرده که کمترین اطلاعی از روزنامه نگاری نداردو او نیز افرادی را به کار گرفته که انها نیز روزنامه نگاری را درحد خواندن روزنامه دیواری میشناسند... بهمین خاطر هم روزنامه مکتوب اگر تفاوت ماهوی پیدانکرده اما انلاین با افتی هزار درصدی مواجه شده که تقریبا هیچ خواننده ای ندارد...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
بله سامان عزیز. حق با شماست. سال 88 هم به یک انتخاب اشتباه احترام گذاشته شد و در طول چهار سالی که بر آن انتخاب غلط گذشت هیچ نقدی را برنتافتند تا امروز میراث خوار ناگزیر همه خام اندیشی ها و لجبازی های آن دوران در اداره مملکت باشیم. قدس هم تاوان احترام و سکوت در برابر انتخاب های اشتباه مدیران ارشد آستان قدس را برای رهبری آن را از ابتدای دهه 80 تا به حال باید بدهد حالا اسمش می خواهد احترام باشد یا هر چیز دیگر. مسأله این است که آدم های اشتباه اگر ذره ای سلامت نفس داشته باشند ماانند سرافراز در صدا و سیما از یک جایی به این نتیجه می رسند که به اشتباه بر آن صندلی تکیه زده اند و رهایش می کنند تا به اهلش سپرده شود نه اینکه با تیغ و تبر کمر همت به از هم پااشاندن سازمانی ببندند که کوچکترین درکی از آن ندارند. آدم ها به اشتباه پست می گیرند و به اشتباه در آن پست ادامه می دهند تا در نهایت سرزمین سوخته ای پشت سر خود به جا بگذارند درست مثل دولت قبل.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
به نظرم در ناکارآمدی هر دو سردبیر کاغذی و آنلاین تردیدی نیست و شما که از کنار بخش کاغذی با ظرافت گذشته اید احتمالا دوست و حبیب ایشان هستید. در ثانی صحبت روزنامه نگاری است نه مدیریت که الحمدالله همه این نیروهای خارج از مجموعه ای که شما حضورشان را توجیه کرده اید نه روزنامه نگارند و نه مدیر فقط رانت دارند و بس.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
...هنوز هم هستند نیروهای قوی و رسانه ای خوبی که در روزنامه قدس فعال هستندو هر کدام به دلایلی به بازی گرفته نمیشوند ... بزرگترین دلیل انهم این است که نه وابستته به افراد صاحب نامند و نه معرف دهان پرکنی دارند فقط وفقط کار روزنامه نگاری کرده والحق که درکارشان از بسیاری فعالان مطبوعاتی حتی کشور نیز سرتر هستندوحضور هرکدام دریک رسانه میتواند وزنه ای باشد... اما درمورد مدیران هرچند که نباید یکطرفه دیوار را کاهگل کردو اظهاارات دوست قبلی درباره ناشنایی کامل افراد با مسایل فرهنگی اغراق است همه مدیران به نوعی با مسایل فرهنگی درگیر بوده اند ... حال اینکه به طور مشخص روزنامه نگاری نکرده اند حرفی است که انهم مدیران عالی استان قدس حتما صلاح کار دران دیده اند ... اما به عقیده بنده حقیر هم درشرایطی که جناب رییس تولیت را برعهده دارندو جناب بختیاری قائم مقام هستند وبا شناختی که از این دو بزرگوار دارم قطعا دراستفاده از نیروهای کارکشته روزنامه دریغ نخواهند ورزیدو حتی درپستهایی که نیار به نیروی کارشناس دارد و برای ایجادانگیزه سازمانی درنیروها که میتوان پله های ترقی را طی کرد اقدام به واگذاری پستها خواهند کرد مگر اینکه مساله چیزی جز داشتن یک رسانه حرفه ای باشد که دراینصورت قطعا ان مسایل است که تعیین کننده خواهد بود... درعین حال طی روزهای اخیر سخن از اوردن مدیران جدید ازتهران به میان امده ... کمااینکه سردبیر فعلی روزنامه نیز رنج دوری از پایتخت راتحمل کرده و بهمشهد امده اند... ولی درکل این مساله باید برای روزنامه نگاران دومین مرکز مطبوعاتی کشور سخت باشد ... بویژه که بسیاری از روزنامه نگاران بزرگ کشور از مشهد به مرکز رفته اند... اما باید قبول کرد که هر مدیری که وارد یک سیستم میشود همراهان خاص خودرا دارد که در روزنامه قدس هم این اتفاق رخ دادو شاید حق مدیر هم باشد که یاران نزدیک ومورد اعتماد خود را به کارگمارد... بنابراین نباید خیلی تندو یکسویه به هر اتفاقی نگاه کرد ... بنده بر این باورم که نوشتن درحالی که از خشم دندانها را برهم میفشاریم جز به افراط وتفریط منتهی نخواهد شد...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
اشتباه که شاخ و دم ندارد بزرگوار. یک آدم اشتباه را می گذارند بالاسر یک رسانه و طبق فرمایش شما او هم حق دارد افراد مورد وثوق و اشتباهش را بیاورد سر کار تا یک تیم اشتباه با یک سر تیم اشتباه تباه کنند اعتبار نیم بندی که این روزنامه با صرف هزینه های گزاف انسانی و مالی در طول سالیان به دست آورده است. مدیران و آدم های رسانه ای از پس سالیان سال کار و زحمت در رسانه ساخته می شوند نه اینکه شبانه از ناکجاآباد به یک رسانه قشون کشی کنند و در اوج جوزدگی از این معجزه بی مهابا دست به کارهای مضحکی بزنند و اسمش را بگذارند روزنامه نگاری.
نریمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
تا بوده همین بوده ... یکی از جاهایی که انقلاب اسلامی ...حدود یک سال است که با مدیریت جناب حاج آقای رییسی و جناب بختیاری رسیده آستانقدس رضوی است. از شعارها بگذریم داریم از اتفاق های میدانی حرف می زنیم.
موسسه های تابعه هم پیرو و تابع همان سازمان مرکزی بوده اند و هستند. ان شاالله روزهای بهتری درپیش باشد.
Peace
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
من انتقاد می‌کنم, پس هستم! ...

ظاهرا قانونِ من انتقاد می‌کنم, پس هستم, مبدل به سبک زندگی ایرانیان عزیز گردیده و هم‌میهنان معزز با هر انتقاد, به شناختی از "خود" نائل می‌گردند! ...
در هر رسانه, پیرامون هر بخشی از مملکت بنگاری, عده‌ای هستند که به‌سرعت و فوریت, مبدل به منتقدی صاحب نظر شده و نظرات فخیمه خود را (که قطعا در فضای آزادی بیان محترم است) درج می‌فرمایند ...
هدف نوشتار این حقیر, دفاع از قدس و امثالهم نیست فقط سوال این است؛ رفقایی که این‌چنین بی‌مهابا همه را از تیغ نقد خود می‌گذرانند, خود ایشان چه نهاده و چه معجزه‌ای نموده‌اند؟!!
قطعا قدس نیز چونان دیگر نهادهای دولتی و شبه دولتی از نیروهای فراوانی که دچار روزمرگی گردیده بهره می‌برد ولی آیا بایستی همه این نیروها را اخراج نمود؟ یا با نصب مدیرانی سرشناس در این مجموعه‌ها انقلاب کرد؟ یا لازم است پیشینه و مختصات بنای کجی که در زمان همان آقایان "خودآموخته" بنا نهاده گردید, شرح داده شود تا دیگران روشن گردند که "خشت اول چون نهد معمار کج ..."؟
آیا روزنامه‌های دیگر کشور از این انتقادات مبرا و مستثنی هستند؟ ظاهرا رفقای گرانقدر از وضعیت و شرایط همشهری, جام‌جم, اطلاعات و ده‌ها روزنامه دیگر در کشور و حتی رقیب و رفیق قدس, خراسان مطلع نیستند ...
قطعا قدس ده‌ها ایراد و اشکال اساسی دارد که بخشی از این اشکالات به صورت گذرا در نوشته‌های دوستان مندرج بود و بخش عمده‌ای از آن درج نگردید اما راهکار چیست؟
عرض کردم که اینجانب نه ساکن قدس هستم! و نه منافع نهفته‌ای با مدیران آن دارم ولی صرف مطالعه و فعالیت در عرصه رسانه‌ای, این نگاه‌های تند و بی‌منطق را برنمی‌تابم اما چه باید کرد که این مبدل به فرهنگ ایرانیان عزیز گشته است که در "همه" امور نظری تند بیان می‌دارند بدون آن‌که خود, نهاده و فعالیتی قابل توجه داشته باشند ...
با احترام و امتنان به نویسندگان معزز ...
پاسخ ها
حقیقت بهتــر است ...
| Netherlands |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
با نظر Peace به شدت موافـقــم ...
ممنون از تابناک عزیز برای نوشتن این مقاله ...
Rest In Peace
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
شما اگر ساکن قدس نیستید به احتمال قوی از آن مستأجران مستعجلی هستید که بیشتر از ساکنان و صاحبخانه به نوایی رسیده اند و البته بی خبرتر از آنها از احوال این روزنامه نفس به شماره افتاده هستید چون وقت تان به خوش و بش با ساکنان یا شاید مدیران آن می گذرد. از این که انتقاد کردید و بودن تان را ثابت کردید سپاسگذاریم.
ناشناس
| United States |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
آقایان «خودآموخته» رو خیلی خوب اومدی اما لحن نوشته شما نشون میده که احتمالا از آن دسته مدیران بی هنری باید باشید که بعد از این آقای خودآموخته اومدن سر کار و بعد هم بارشون رو بستن و یه روزنامه تباه شده رو به ارث گذاشتن و رفتن پی کارشون.
ناشناس
| United States |
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
عحیب است شما که مدعی هستید ساکن قدس نیستید چگونه این قدر با اطمینان از وضع داخلی آن سخن می گویید و به نگارندگان کامنت های بالا طعنه می زنید! شاید از سکنه سابق آن هستید که بارتان را بسته اید حالا از کنار گود رجز می خوانید. بعد هم اینجا صحبت از روزنامه نگاری و قدس است و کسی حرفی از روزنامه های دیگر مرکزنشین یا مشهدی نزده که شما پای آنها را به میان کشیده اید که احتمالا نابسامانی داخلی آنها توجیه کتننده وضعیت اسف باری کنونی قدس باشد. صحبت از این است حالا که قرار است خانه تکانی شود در قدس چه خوب است که اصولی و دقیق باشد نه سرسری و نه به شیوه مورد نظر شما. ضمنا شما که ساکن قدس نیستید پس از کجا معلوم نظردهندگان بالا همگی صاحب کرامت و معجزه نباشند و استعدادهای آنها در این سالها توسط مدیران کارنابلد و بی کفایت سرکوب نشده باشد؟
قربان رضایی
| United States |
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
به نظرم اظهارنظرتان نیاز به جواب ندارد زیرا همانطور که گفته اید ساکن قدس نیستید و لذا از بی اطلاعی احتمالا سخن رانده اید اما با دیدن اسمی که با عنوان peace برای خود انتخاب کرده اید دو چیز به ذهنم رسید اول اینکه بی شک قدس نیاز به change دارد تا به این peace برسد و در انتها برای شما آرزو می کنم که rest in peace
یکتا عمادی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
چه جالب! یک غریبه(چون گفته اند ساکن قدس نیستند) همه نقد و نظرهای بالا را زیر سئوال برده با این استدلال که همه عادت کرده اند درباره همه چیز اظهارنظر کنند و البته خودشان از اظهارنظر درباره هیچ چیز فروگذار نکرده اند و ادعا می کنند از اوضاع همه روزنامه های کشور و نیز خراسان باخبرند و همه جا وضع همین است. شاید پستی در معونت مطبوعاتی دارند. همیشه همین بوده است کسانی اول دیگران را با چوب می رانند بعد هم ادعا می کنند منافعی در بحثی که وارد آن شده اند ندارند و بعد هم بی آنکه توجه کنند مثل سهامداران سابق حرف می زنند و راه به راه هم از فرهنگ حرف می زنند همان فرهنگی که کلی آدم یک شبه در زمینه آن صاحبنظر شده اند و اتفاقا عده ای از آنها از شورای عالی فرهنگی آستان قدس و روابط عمومی و در ادامه در مرکز مشاوره و موسسه فرهنگی قدس جا سر در آورده اند و دست پخت شان غیرقابل خوردنشان را در یک دهه اخیر دیده ایم.
همچنین این کارشناس ناشناس و غریبه که کارشناسی بقیه را مردود می داند و پیوسته از «نهاده»ها صحبت می کند هیچ گزارشی از نهاده ها و افتخارات خود نداده اند که حالا افتخارات و نهاده های نامشخص حاضران در این گفت و شنود را زیر سئوال برده است. خدایا ما را خودمان غافل نفرما. آمین
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار