معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: با برپایی ۷۰ بوستان معرفت و ۶۰ هسته فرهنگی در تابستان ۳۹۰۰ دانش آموز مقاطع سنی مختلف تحت آموزش های فرهنگی، دینی و قرآنی قرار می گیرند.
کد خبر: ۲۵۹۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹ 13 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، مراسم افتتاحیه طرح اوقات فراغت ۹۵ ظهر چهارشنبه با حضور حجت الاسلام علی نعمت اللهی مدیرکل، حجت الاسلام عباس نظری معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی و دانش آموزان مدارس شهرستان تاکستان و قزوین در سالن تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام عباس نظری در حاشیه مراسم افتتاحیه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت:یکی از برنامه های اولویت دارسازمان غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان است که برای این منظور پایگاههای فرهنگی در سطح استان و روستاها و مناطق دورافتاده برپا شده تا با اجرای برنامه های فرهنگی این ایام را بخوبی مدیریت کرد.

وی افزود: پایگاههای بوستان معرفت برای دانش آموزان سنین ۷ تا ۱۵ سال و پایگاههای هسته های فرهنگی جوان برای سنین ۱۵ تا ۲۵ سال پیش بینی شده که برنامه های این پایگاهها به مدت ۴۰ روز برگزار می شود.  

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین یادآورشد: با تشکیل ۱۶ جلسه دوساعته برنامه های پرسش و پاسخ دینی، آموزش نماز و اصلاح قرائت نماز، گفتمان های دینی، محفل قرانی، کلاس های پیشگیری از اسیب های ذاجتماعی مانند اعتیاد، طلاق، ارائه راه      کارهای تقویت بنیان خانواده، پیش بینی شده است.

نظری تصریح کرد: برا اجرای برنامه های تابستانی از روحانیون مستقر طرح هجرت استفاده می کنیم و خوشبختانه در سالهای گذشته این طرح با استقبال بسیار خوبی روبرو شده است.

شرکت ۳۹۰۰ دانش آموز در کلاس های تابستانی

وی اضافه کرد: در استان قزوین در تابستان ۷۰ بوستان معرفت و ۶۰ هسته فرهنگی برای غنی سازی اوقات فراغت پیش بینی شده است که تعداد ۱۸۰۰ نفر در هسته های فرهنگی و ۲۱۰۰ نفر در بوستانهای معرفت شرکت خواهند کرد.

حجت الاسلام نظری یادآورشد: در این پایگاهها اقامه نماز جماعت، برگزاری مجالس دعا، سخنرانی، پیش بینی شده است که این برنامه ها در سالهای گذشته نیز منجر به شناسایی جوانان مستعدی شد که می توانند در حوزه فرهنگی نقش افرینی کنند.

اردوهای درون استانی و بازدید از امکان تاریخی و واحدهای صنعتی

وی بیان کرد: در سالهای گذشته توانستیم جوانان مستعدی در حوزه حافظ قرآن، شاعر، نقاش، نویسنده را شناسایی کنیم که این افراد تولید نشریات الکترونیکی و مکتوب هم داشتند  که با شرکت در جشنوارهای کشوری توانستیم رتبه های برتر را کسب کنیم.

نظری اظهارداشت: برنامه های تابستانی سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین در بخش های فرهنگی، آموزشی و دینی پیش بینی شده ودر کنار آن مسابقات ورزشی، اردوهای داخل استانی و بازدید از اماکن تاریخی و واحدهای صنعتی و علمی و دانشگاهی برای دانش آموزان هم پیش بینی شده است.

وی گفت: کلاس های تابستانی از ۲۰ تیرماه آغاز شده و تا ۱۸ مرداد ماه در مناطق شهری و روستای و دورافتاده استان ادامه خواهد داشت.

در مراسم افتتاح طرح تابستانی تبلیغات اسلامی برنامه های فرهنگی، نمایش، مسابقه نیز اجرا شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار