رئیس کانون وکلای دادگستری استان یزد گفت: 1400 نفر عضو رسمی این کانون هستند که 900 وکیل پایه یک دادگستری و 400 نفر نیز کارآموز هستند.
کد خبر: ۲۶۰۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹ 15 July 2016

به گزارش تابناک یزد، محمدحسین جعفری  در دیدار با اعضای هیات‌مدیره کانون وکلای دادگستری استان یزد اظهار داشت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث پیشگیری از وقوع جرم و گلایه‌ای که از افزایش زندانیان داشتند لذا با هدف کمک کردن و پیشگیری از وقوع جرم مشارکت‌محوری و برنامه‌محوری را در این زمینه در دستور کار خود قرار دادیم.

وی ادامه داد: وکلا یکی از اقشاری هستند که ارتباط مستمری با مردم دارند لذا در زمینه‌های آموزشی فعالیت‌هایی انجام شده و 17 کمیسیون وکلا جهت آموزش و پیشگیری از وقوع جرم در استان یزد فعالیت خواهد کرد.

رییس کانون وکلای دادگستری استان یزد با تاکید‌بر اینکه ارتباط بسیار خوبی بین دادگستری استان و این کانون وجود دارد گفت: سعی ما بر این است که وکیل بیکار نداشته باشیم چون امکان دارد خدای نکرده برای کسب درآمد به فساد آلوده شود لذا در استان یزد 70 کارآموز وکالت جذب شده‌اند در حالیکه در سراسر کشور نیز 60 هزار متقاضی وکالت ثبت‌نام کرده‌اند.

جعفری اظهار داشت: هزینه‌های دادرسی نیز با توجه به افزایشی که داشته برای مردم مشکل‌ساز شده و درخواست‌های مردمی کم شده است همچنین مردم خواستار افزایش امنیت ابزارهای مبادلات اجتماعی مثل چک هستند.

رئیس سازمان بسیج حقوق‌دانان استان یزد نیز در این نشست گفت: در مرکز استان و پنج شهرستان و در 223 مسجد در سطح استان حضور داریم و تاکنون 23 هزار و 250 مورد جلسات تخصصی و مشاوره برگزار شده که استقبال بسیار خوبی صورت گرفته است.

محمد‌رضا زارع افزود: رسالت ما در بسیج حقوقدانان در دو عرصه داخلی و خارجی است که در عرصه داخلی معاضدت قضایی و افزایش اطلاعات عمومی مردم است و با اطلاع مردم نسبت به قوانین کاهش حجم پرونده‌ها را در مراجع قضایی شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از موارد افزایش پرونده‌ها در مراجع قضایی تورم قوانین است ادامه داد: همچنین آسیب‌شناسی قوانین و کم شدن تورم قوانین را در دستور کار داریم چون مثلا در کشور فرانسه سه هزار عنوان قانون وجود دارد در حالی که در کشور ما بیش از 11 هزار عنوان قانون وجود دارد.

رئیس بسیج حقوق‌دانان استان یزد گفت: در عرصه خارجی نیز پیگیری حقوق مردم در دادگاه‌های بین‌المللی را در دستور کار قرار داریم و در این عرصه هرکاری که در جهت کمک به بازگرداندن حقوق مردم در دادگاه‌های بین‌المللی از عهده ما برآید کوتاهی نخواهیم کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار