نايب رئيس اتاق بازرگاني ايران با بیان اینکه دولت به‌دنبال آن است که به تولید جان دوباره بدهد، خاطرنشان کرد: اگر در اصلاح ساختار حرکت اقتصاد قدم مؤثری برداشته نشود، به نتیجه مطلوب هم نمی‌رسیم و بارها ثابت شده که تجربه بالا عامل رشد نیست، بلکه باید ساختارهای اجرایی درست باشد.
کد خبر: ۲۶۱۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱ 17 July 2016
به گزارش تابناك رضوي، غلامحسین شافعی در همایش بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن که در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد، اظهار كرد: صنعتی‌شدن زیربنای توسعه هر کشوری است و کشورهایی که نتوانستند رشد کنند ناکام ماندند.

وی افزود: درآمد پایدار و روبه‌رشد با توسعه صنعت میسر است و رشد صنعت در تمامی بخش‌ها تأثیرگذار است و توسعه صنعت نیازمند توسعه علم و فناوری بوده و بالاترین اثرگذاری در رشد این حوزه بوده و متأسفانه صنعت در یک رکود و بیکاری گرفتار شده و در کشور ما با وجود افزایش قیمت، تولید در حال کاهش است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان‌رضوی با بیان اینکه دولت به‌دنبال آن است که به تولید جان دوباره بدهد، خاطرنشان کرد: اگر در اصلاح ساختار حرکت اقتصاد قدم مؤثری برداشته نشود، به نتیجه مطلوب هم نمی‌رسیم و بارها ثابت شده که تجربه بالا عامل رشد نیست، بلکه باید ساختارهای اجرایی درست باشد.

شافعی تصریح کرد: توانمندی خدماتی را داریم که اقتصاد جهانی در حال بهینه‌کردن آن است و قطعاً در چنین شرایطی صنعتمان رقابتی نیست و به‌جای توسعه خواهان رشد هستیم، اما چنین رویکردی به توسعه هم منجر نمی‌شود.

وی تأکید کرد: جامعه سنتی باید وارد الگوهای تولیدی شود و باید نسبت به قابل استفاده بودن یا منسوخ شدن کالا توجه داشته باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان‌رضوی با بیان اینکه محیط کسب و کار هنوز در بسترهای توسعه‌ای آماده نیست، خاطرنشان کرد: متأسفانه اشکال کار این است که ابزار و اهداف را درست تعریف نکرده‌ایم و تا زمانی که تولید اقتصادی‌تر از سایر بخش‌ها نشود هرچه‌قدر هم که تلاش کنیم نتیجه لازم را نمی‌گیریم، زیرا سود چندین برابری منطقی نیست و تولید باید جذاب، سودآور و با اقتصاد درست باشد تا رشد مطلوب کشور هم محقق شود.

شافعی گفت: باید به ادغام بانک‌ها و بنگاه‌های اقتصادی هم فکر کرد و از سوی دیگر، نیازمند نگاه جدی دولت در توانمندسازی بخش خصوصی هستیم.

وی افزود: نسبت به موضوع حقوق‌های نجومی که مطرح شد برخورد خوبی صورت پذیرفت، اما کسی هست که پاسخگوی زیانی که مسئولان عامل آن بودند باشد؟ در تصمیمات اشتباهی که میلیاردها تومان خسارت تحمیل کرد چه کسی پاسخگو است؟ امیدواریم که این موضوع بسیار مهم مورد توجه دولت واقع شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: ملت، دولت و تولیدکنندگان باید به تقویت باورها و تفکرات خود بیندیشند تا با شناخت دقیق و مطلوب‌ترین گزینش مناسب‌ترین راه برای پیشرفت انتخاب شود.

منبع: تسنيم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار