معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان قزوین گفت: تعداد کل کودکان بدسرپرست یا بی‌سرپرست در این استان طی سال گذشته 324 کودک بوده است.
کد خبر: ۲۶۲۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۵ 18 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین، بهاره رحمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه چهار دفتر در حوزه معاونت امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان قزوین وجود دارد، اظهار کرد: یکی از پردغدغه‌ترین و خاص‌ترین دفاتر، دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی است تا کنترل و کاهش آسیب‌ها را در جامعه شاهد باشیم.

وی ادامه داد: از سوی سازمان بهزیستی به دختران فراری، بچه‌های کار و غیره خدمات ارائه می‌شود که ارائه این خدمات با تمهیدات اندیشیده شده در اورژانس اجتماعی صورت می‌گیرد.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان قزوین گفت: خط 123 اورژانس اجتماعی سومین اورژانس دولتی کشور بعد از پلیس 110 و 115 بوده که عمده و پایه آن ارائه گزارش‌های کودک‌آزاری است.

رحمانی با اشاره به تیم سیار 123 اورژانس اجتماعی در استان قزوین عنوان کرد: این تیم با یک خودوری ون، یک روانشناس و یک مددکار در سطح شهر حضور دارد تا در صورت ارائه گزارش کودک‌آزاری مداخله کند.

این مسؤول اضافه کرد: طی تفاهم‌نامه‌ پنج‌جانبه با بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان، انجمن خیران مسکن‌ساز و راه و شهرسازی استان قزوین مقرر شد، خانواده‌های دارای دو معلول به بالای فاقد مسکن طی سال جدید صاحب خانه شوند.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان قزوین یادآور شد: این طرح در قالب روستایی، شهری و شهری زیر 25 هزار نفر جمعیت اجرا می‌شود که کمک‌های مالی بلاعوض در شهری 30 میلیون تومان بلاعوض و مابقی در قالب تسهیلات با سود 4 درصد است.

رحمانی خاطرنشان کرد: در قالب روستایی نیز 18 میلیون بلاعوض و 15 میلیون با تسهیلات 4 درصد و در قالب شهرهای زیر 25 هزار نفر نیز 32 میلیون بلاعوض و مابقی تسهیلات با شود 4 درصد است.

* 414 مورد مداخله از سوی تیم سیار اورژانس اجتماعی در قزوین

وی با اشاره به مراکز مداخله بحران در استان قزوین که 435 مورد نگهداری طی سال گذشته پذیرش داشته‌اند، بیان کرد: در این راستا بیشترین مورد کودک‌آزاری بوده است.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان قزوین مطرح کرد: طی سال گذشته یک هزار و 307 مورد تماس با خط 123 برقرار شده است.

رحمانی عنوان کرد: طی سال گذشته 414 مورد مداخله از سوی تیم سیار اورژانس اجتماعی در استان قزوین صورت گرفته و چهار پایگاه خدمات اجتماعی نیز در این استان وارد محله‌ها شده است.

این مسؤول ادامه داد: 11 هزار نفر در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی از سوی اداره‌کل بهزیستی استان قزوین آموزش دیده‌اند که طی سال گذشته بالغ بر 760 نفر در معرض آسیب بودند که به آن‌ها خدمات ارائه شد.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان قزوین با اشاره به توانمندسازی زنان سرپرست خانواده بیان کرد: در حال حاضر 2 هزار و 304 پرونده توانمندسازی زنان سرپرست خانواده در این اداره‌کل وجود دارد که مستمری و خدمات موردی دریافت می‌کنند.

رحمانی یادآور شد: تعداد کل کودکان بدسرپرست یا بی‌سرپرست در استان قزوین طی سال گذشته 324 کودک بوده است.

وی با اشاره به نقش 40 درصدی آموزش مهارت‌های زندگی در کاهش آمار طلاق در جامعه تشریح کرد: طی سال گذشته یک هزار و یک پرونده و به عبارتی 2 هزار و 2 زوج در مراکز کاهش طلاق بهزیستی استان قزوین پذیرش شده‌اند که از این تعداد 273 پرونده یعنی بالغ بر 28 درصد موارد به سازش و ادامه زندگی منجر شده است.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان قزوین افزود: تیم‌های کاهش طلاق در دادگستری این استان، مرکز مداخله استان قزوین، تاکستان و بویین‌زهرا در زمینه کاهش آمار طلاق فعالیت می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار