شهردار سابق نیویورک در گردهمایی ملی جمهوری‌خواهان تروریست‌ها را تهدید و لغو توافق هسته‌ای ایران را پیشنهاد کرد.
کد خبر: ۲۶۲۹۹۸
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۹ 20 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از اینترنشنال بیزنس تایمز، شهردار سابق نیویورک - رودی جولیانی- در جمعی از جمهوری‌خواهان به سخنرانی درمورد ارتباط‌های نژادی، جنگ با گروه تروریستی داعش و لغو توافق هسته‌ای ایران پرداخت. این موضوعات تشویق حضار را در پی داشت.

جولیانی در دومین روز گردهمایی ملی جمهوری خواهان با موضوع «دوباره آمریکا را امن کنیم» گفت مردم آمریکا برای امنیت خود می‌ترسند و از اینکه از لحاظ سیاسی مشکل داشته باشند، وحشت دارند.

وی خطاب به جمعیت حاضر فریاد زد: «وقتی پلیس برای نجات شما می‌آید، نمی‌پرسد سفید پوست یا سیاهپوست هستید. آنها فقط برای نجات شما می‌آیند.   زمان آن رسیده که آمریکا را متحد کنیم چه بر سر «آمریکا سفید نیست، آمریکا سیاه نیست، آمریکا فقط آمریکاست» آمد؟ چطور از دست ما رفت؟»

وی در ادامه گفت: « من می‌دانم که می‌توانیم این شرایط را تغییر دهیم. زیرا من نیویورک را از مرکز جنایات آمریکا به امن‌ترین شهر بزرگ آمریکا تغییر دادم. آنچه من برای نیویورک انجام دادم، دونالد ترامپ برای آمریکا انجام خواهد داد.»

جولیانی همچنین به خطر تروریسیتی که آمریکا و جهان را تهدید می‌کند اشاره کرد و گفت: «ما نباید از تعریف کردن دشمن بترسیم. شما می‌دانید چه کسی هستید و ما برای مبارزه با شما می‌آییم. کوتاهی در تعریف آنها [گروه تروریستی داعش] مسلمانان خوب سراسر جهان را بدنام می‌کند. آنها بیش از هرکسی مسلمانان را می‌کُشند. تیراندازی سرگرد آمریکایی -نضال مالک حسن- و کشتن نظامیان یک حمله افراطی بود و تنها  کسی که این جریان را نمی‌فهمید باراک اوباما بود. این امر موجب می‌شود دشمنان ما را به چشم افرادی ضعیف و آسیب‌پذیر نگاه می‌کنند.»

جولیانی در بخشی از سخنرانی خود درمورد لغو توافق هسته‌ای ایران حرف زد و بازخورد مثبتی از حضار دریافت کرد. ایران و قدرت‌های برتر جهان در ژوئیه 2015 به توافق هسته‌ای دست یافتند. این توافق مورد انتقاد شدید جمهوری‌خواهان و دونالد ترامپ –نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا- قرار گرفت.

جولیانی همچنین افزود:« ما باید خود را به پیروزی بدون قید و شرط بر تروریست‌ها مقید کنیم. همچنین باید بدترین توافقی که تاکنون امضا شده را لغو کنیم- توافق هسته‌ای اوباما که بالاخره به ایران اجازه داد یک قدرت هسته‌ای شود. همچنین میلیاردها دلار پول به این کشور بازگشت.»

وی در پایان ادعا کرد:« ما در واقع به ایران پول می‌دهیم تا تروریست هایی بسازد که ما و متحدانمان را می‌کشند. ما به آنها پول می‌دهیم- آیا ما دیوانه‌ایم؟ دونالد ترامپ اطمینان حاصل می‌کند که هر توافقی با ایران اهداف ریشه‌ای سازمان ملل و متحدان ما را –ایرانی غیر هسته‌ای- فراهم کند.»

وی در پایان از هیلاری کلینتون –نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا- و رقیب سرسخت ترامپ در خصوص جریان «بنغازی» انتقاد کرد. وی اعلام کرد کلینتون قادر به حفظ امنیت مرزها نبوده و نمی‌تواند از آمریکا محافظت کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار