مدیر موسسه فرهنگی تبلیغی رویش جوانه ها در استان سمنان با بیان اینکه فرهنگ عفاف و حجاب در رسانه ملی در حال فراموش شدن است، به پوشش چادر توسط ایرانیان قبل از اسلام اشاره كرد و گفت: چادر از ابتدا به عنوان لباس ملی ایرانیان بوده است اما حجاب موجود در جامعه با پشتوانه ملی، اسلامی ما همخوانی ندارد.
کد خبر: ۲۶۵۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲ 24 July 2016
به گزارش تابناك رضوي، حجت الاسلام سجاد زینعلیان با بیان اینکه برای اجرای کارهای فرهنگی به ویژه در رابطه با عفاف و حجاب نیازمند زمان بیشتری هستیم افزود: یک روزه نمی توان عفاف و حجاب را در جامعه فرهنگ سازی کرد.

وی با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در زمینه عفاف و حجاب افزود: عمده کارها در قالب عفاف و حجاب خوب بوده اما بعضی کارها در حال حاضر جواب نمی دهد و در همان ابتدا فعالیت ها نیمه تمام می ماند.

مدیر موسسه فرهنگی تبلیغی رویش جوانه ها با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر وجود آشفتگی در فعالیت های فرهنگی، دلیل این آشفتگی را نداشتن برنامه ریزی منسجم عنوان و تصریح کرد: متاسفانه بیشتر کارهای فرهنگی به دلیل عدم وجود هدف و برنامه قوی در همان ابتدای کار با مشکل مواجه شده و نیمه تمام باقی می مانند.

زینعلیان با بیان اینکه برنامه ریزی منسجمی در خصوص عفاف و حجاب وجود ندارد، گفت: تا زمانی که ما برنامه جامع و هدفداری در جهت ارتقاء فرهنگ عفاف و حجاب برای جوانانمان نداشته باشیم دشمنان برنامه های هدفدار خود جهت انتقال فرهنگ غرب و بی حجابی را رواج خواهند داد.

وی مهم ترین عامل در بررسی مسئله حجاب را خانواده دانست و تاکید کرد: نوع نگاه و رویکرد خانواده ها تاثیر مستقیم بر تربیت فرزندان و در نتیجه نوع پوشش آنان خواهد داشت، وقتی در خانواده این مسئله رعایت نشود و برای آن ارزشی قائل نباشند، چه انتظاری می رود که فرزند آن خانواده امر حجاب را رعایت کند.

مدیر موسسه فرهنگی تبلیغی رویش جوانه ها با تأکید بر اینکه در خصوص مسئله عفاف و حجاب برنامه ریزی واحدی نداریم، افزود: خروجی کارهای ما هم راضی کننده نیست؛ تولید برنامه ها باید دارای محتوایی متناسب با نیاز بخصوص جوانان باشد.

زینعلیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود 170 شبکه خارجی زبان که در زمینه های مختلف به صورت مستقیم و غیر مستقیم در رابطه با حجاب فعالیت می کنند اظهار کرد : متاسفانه چادر در رسانه ما به لباس متهم تبدیل شده است و به عنوان لباس متهم در رسانه در حال گسترش است .

وی با بیان اینکه فرهنگ عفاف و حجاب در رسانه ملی در حال فراموش شدن است، به پوشش چادر توسط ایرانیان قبل از اسلام اشاره و اظهار کرد: چادر از ابتدا به عنوان لباس ملی ایرانیان بوده است اما حجاب موجود در جامعه با پشتوانه ملی، اسلامی ما همخوانی ندارد.

مدیر موسسه فرهنگی تبلیغی رویش جوانه ها تصریح کرد: حجاب موجود در جامعه در شأن جامعه علوی و شیعی نیست.

منبع: ستاد خبری همایش «ع»

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
در ابتدای انقلاب اکثریت جامعه در باورهای محکم دینی مقید به رعایت احکام شریغت بودند اما با عدم توانایی مسئولین در شناسایی و برخورد مشکلات اقتصادی و فرهنگی امروزه از اعتقادات فقط تظاهر مانده انهم برای بدست اوردن یا حفظ موقعیتهای سیاسی یا اقتصادی.کشور ما بدلیل موقعیت خاص در گذشته همواره در تهاجم کشورهای همسایه بوده و زنان بدلیل ناامنی مجبور به استفاده از چادر و تردد محدود بودند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار