دبیر کمیته فضایی مجازی اجلاس سراسرس «ع» با بیان اینکه به مقوله عفاف و حجاب در فضای مجازی باید نگاه خلاقانه شود، گفت: فعالیت‌هایی که در فضای مجازی انجام می‌شود گاهی تکراری است که با یک نگاه خلاقانه می‌تواند در قالب زیبایی به مخاطب ارائه داد تا او را جذب کند.
کد خبر: ۲۶۵۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶ 24 July 2016
به گزارش تابناك رضوي، سید حسن مصطفوی از بررسی هزار و 215 سایت و وبلاگ فعال در زمینه عفاف و حجاب در کمیته فضای مجازی همایش خبر داد و گفت: در ارزیابی اولیه 244 اثر به مرحله دوم و از این تعداد 38 بخش به مرحله نهایی راه یافتند.

وی با بیان اینکه در بخش فضای مجازی هشت اثر به‌عنوان آثار برتر برگزیده شدند، افزود: این آثار در چهار بخش وب‌سایت، وبلاگ، شبکه‌های اجتماعی شامل تلگرام، فیس‌بوک و گوگل پلاس و اینستاگرام و نهایتاً نرم‌افزارهای پیام‌رسان تلگرامی انتخاب‌شده‌اند.

دبیر کمیته فضای مجازی همایش سراسرس «ع» با بیان اینکه برگزیدگان این کمیته در سه بخش «ع» طلایی، نقره‌ای و برنزی موفق به کسب جایزه شده‌اند، گفت: سایت «باحجاب»، شبکه اجتماعی «همه‌جا باحجاب» در اینستاگرام و کانال تلگرامی «دختران چادری» برگزیدگان «ع» طلایی؛ سایت «پژوهشکده عفاف» و شبکه اجتماعی «چادر آداب دارد» در اینستاگرام برگزیدگان «ع» نقره‌ای و سایت «چادری‌ها» و «عفاف و حجاب» و کانال تلگرامی «حجاب و عفاف» حائز رتبه «ع» برنزی شدند.

مصطفوی به رصد فضای مجازی در خصوص حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: متأسفانه در محتواهای موجود در فضای مجازی برای بازه‌های سنی مختلف به‌خصوص قشر کودک و نوجوان به‌صورت تخصصی کاری انجام‌نشده است؛ همچنین تفکیکی میان مخاطبان کم حجاب و خوش حجاب یا فعال فرهنگی در فضای مجازی وجود ندارد که باید به این مساله توجه شود.

وی با بیان اینکه باید در چرخه تولید، توزیع و تحویل بازخورد مخاطب دیده و ارزیابی شود تا بتوان رفع نیاز کرد، افزود: ما گاهی در شبکه‌های اجتماعی انباشت اطلاعات داریم که این انباشت اطلاعات تأثیرگذار نیست و نمی‌تواند جوابگوی نیاز جامعه باشد؛ شاید اگر مطالب در قالب زیباتری ارائه شود بتواند نیاز جامعه را جواب بدهد.

دبیر کمیته فضایی مجازی اجلاس سراسرس «ع» با بیان اینکه به مقوله عفاف و حجاب در فضای مجازی باید نگاه خلاقانه شود، تصریح کرد: فعالیت‌هایی که در فضای مجازی انجام می‌شود گاهی تکراری است که با یک نگاه خلاقانه می‌تواند در قالب زیبایی به مخاطب ارائه داد تا او را جذب کند.

مصطفوی با اشاره به اینکه مأموریت کمیته فضای مجازی تنها با معرفی افراد برتر خاتمه نمی‌یابد، گفت: در این همایش ظرفیت‌ها و ضعف‌هایی که در این بخش داشتیم را بررسی کرده‌ایم و در مرحله بعد هم‌افزایی و اشتراک محتوا در دستور کار قرار دارد.

وی با تأکید بر افزایش دامنه توزیع و اثرگذاری محصول در فضای مجازی از نبود فرهنگ‌سازی در این زمینه و نبود آموزش انتقاد کرد و افزود: در بحث حجاب در فضایی مجازی تنها حجاب ظاهری مدنظر نیست بلکه باید به حجاب کلامی هم توجه شود؛ بسیاری از گروه‌های فعال در این زمینه با تدوین قوانینی سعی در رعایت این مساله داشتند که تا حدودی هم موفق بودند.

منبع: ستاد خبری اجلاس سراسری «ع»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار