یک کارشناس مذهبی هشدار داد:
یک کارشناس و سخنران مذهبی نصب تابلوهای شهری با موضوع خستگی در کسب "روزی حلال" در مشهد به نقل از رسول مکرم اسلام را نادرست و مصداق کج‌سلیقگی در عرضه محتوا دانست.
کد خبر: ۲۶۸۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۳ 28 July 2016
حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی هاشمی محجوب در گفتگو با تابناک رضوی پیرامون نصب تابلوهای شهری با موضوع "روزی حلال" اظهار کرد: توجه به مقوله کسب روزی حلال در فرهنگ‌سازی عمومی اقدام مبارکی‌ست، اما اینکه به نقل از رسول مکرم اسلام و از سوی خداوند متعال بگوییم خدا دوست دارد بنده خود را در مسیر کسب روزی حلال خسته ببیند احتمالا برداشتی نادرست است چون واژه خستگی بار منفی دارد و حتی معادل خسته نباشید نیز در عربی مغایر با جهانبینی توحیدی است چون کار برای خدا خستگی ندارد.

کج سلیقگی در تبلیغات شهری مشهد به نام اسلام

وی نصب این تابلوها را نوعی بی سلیقگی و نمک پاشیدن به زخم مشکلات معیشتی مردم دانست و افزود: جوانی به من می‌گفت که" این چه خدایی است که (نعوذبالله) دائم از اذیت شدن ما لذت می‌برد و دوست دارد که مدام ما را گرسنه و تشنه و خسته ببیند! در حالیکه خدای یهود به آنها می گوید:"شما قوم برترید و بقیه برده شما هستند!"
حجت الاسلام هاشمی محجوب ادامه داد: خوب است مردم بدانند که کلمه "خسته" اصلا جزو حدیث نبوی نیست و صرفا داخل پرانتز این طرح درج شده است. سخن من هم ناظر به این نکته است که اگر قرار است به این حدیث کلمه ای اضافه کنیم چرا از کلماتی مانند پرانرژی، فعال، پرتلاش، ساعی، موفق و کوشا و امثالهم استفاده نکنیم.
وی افزود: حتی در محاورات عمومی نیز گفته می شود که به جای خسته نباشید از "خداقوت" استفاده کنید، آن وقت چگونه است که در تبلیغات شهری پایتخت معنوی ایران اسلامی تلاش برای کسب روزی حلال که بی شک توام با حلاوت معنویست خسته بودن برشمرده می شود؛ درحالیکه اسلام طلب روزی حلال را پاداشی همانند مجاهدان در راه خدا و در حد شهادت می داند.
این خطیب مشهدی درباره طراح این اثر گفت : ایده هنری و کار گرافیکی این طرحها، هنرمندانه است و مشخص است که نیت پاکی وجود داشته، اما مصداق کج سلیقگی در محتواست که می‌توانست بهتر از اینها عرضه شود.
نویسنده کتاب پرشمار "عمرتون چند؟" با اشاره به اکران چند وقت پیش طرح" کم باشه،حلال باشه" در سطح معابر شهری مشهد ، افزود: این طرح نیز مشابه همین طرح "روزی حلال" بود که با بهره گیری از مضمونی ارزشمند و با سوز دل و سلیقه خوبی اکران شد و به نوعی اشاره ای هنری نیز به معضل زیاده خواهی‌ها در فیش‌های نجومی داشت.

کج سلیقگی در تبلیغات شهری مشهد به نام اسلام
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سیدمصطفی هاشمی محجوب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
سلام از اینکه ناشر گله حقیر از تبلیغات شهری مشهد بودید سپاسگذارم لطفا بیشتر بامن افکارم وفعالیتها وآثارم آشنا بشید:
http://hashemimahjoub.ir
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار