مسؤول سازمان بسیج صدا و سیمای مرکز قزوین گفت: حفظ نظام از اوجب واجبات است و با ایجاد موج بی‌اعتمادی در بین مردم جامعه از سوی رسانه‌ها نظام با چالش‌های جدی روبه‌رو می‌شود.
کد خبر: ۲۷۱۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶ 04 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام مهدی احمدی در نشست هم‌اندیشی مدیران رسانه‌های استان قزوین و شورای مرکزی بسیج رسانه این استان که صبح امروز برگزار شد با اشاره به آیات و روایت اظهار کرد: امام صادق(ع) می‌فرماید، به نیکی سخن بگویید و زبان خود را نگه دارید چراکه زبان عضو و اندام کوچکی است و چالش‌های بسیار بزرگی دارد.

وی با بیان اینکه با نگه داشتن زبان انسان عاقبت بخیر می‌شود، ادامه داد: افرادی که در حوزه رسانه فعالیت می‌کنند با نوشتن یک تیتر یا مقاله و غیره در واقع الزاماتی را به جامعه القا می‌کنند که باید در این زمینه آگاه باشند.

مسؤول سازمان بسیج صدا و سیمای مرکز قزوین عنوان کرد: باید از دو حوزه اخلاق اسلامی در رسانه‌ها دروغ و تهمت را برداریم که در این صورت مدینه فاضله‌ای می‌شود و رسانه‌هایی که متقی و متدین بوده و مبادی به آداب دین هستند دروغ و غیبت و غیره را سرلوحه کار خود قرار نمی‌دهند.

احمدی با اشاره به حقوق‌های نجومی یادآور شد: این مهم خواسته به حق مخاطب عمومی بوده که مطالبه می‌کنند و در این راستا نیز با رعایت کردن تقوا نباید از حوزه عدالت خارج شویم و به کسی تهمت بزنیم.

وی بیان کرد: رسانه‌ها باید تقوا را سرلوحه کار خود قرار دهند و حق ندارند اسمی از متهمی که به هر دلیل به جامعه آسیب رسانده بیاورند چراکه آبروی مؤمن از حرمت کعبه بالاتر است.

استادیار صالحین سازمان بسیج رسانه استان قزوین اضافه کرد: چالش‌ها، نقاط ضعف، گلوگاه‌ها برای دریافت‌های نامتعارف را می‌توان در رسانه‌ها بررسی کرد ولی از مطرح کردن نامی از ارگان و اشخاص دور از اخلاق رسانه‌ای بوده چراکه اعتماد مردم نسبت به آن ارگان سلب و موجی از بی‌اعتمادی در افکار عمومی ایجاد می‌شود.

احمدی خاطرنشان کرد: حفظ نظام از اوجب واجبات است و با ایجاد موج بی‌اعتمادی در بین مردم جامعه از سوی رسانه‌ها نظام با چالش‌های جدی روبه‌رو می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار