مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: امسال بیش از ۲۵ هزار نفر در مراسم پیاده روی اربعین حسینی از استان قزوین شرکت می کنند.
کد خبر: ۲۷۵۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۶ 09 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین روز سه شنبه در سازمان تبلیغات اسلامی قزوین تشکیل جلسه داد.

حجت الاسلام علی نعمت اللهی در این جلسه گفت:زیارت اربعین معانی بسیار و پیام روشنی برای طاغوتیان عالم دارد و فریادی بر سر ظالمان است و زائران را به سوی زیارت کربلا، برای تجدید بیعت با امامشان بر می انگیزد و ندایی برای منکران و بیانگر این است که ما تمسّک به باب حسین(ع) را تا ظهور امام حجّت (عج) از دست نمی دهیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: امام صادق(ع) درباره ثواب زیارت امام حسین(ع) با پای پیاده می‌فرماید: کسی که با پای پیاده به زیارت امام حسین(ع) برود، خداوند به هر قدمی که برمی دارد یک حسنه برایش نوشته و یک گناه از وی محو می‌ فرماید و یک درجه مرتبه‌ اش را بالا می‌برد.

وی یادآورشد: وقتی کسی به زیارت می رود حق تعالی دو فرشته را موکل او می‌فرماید که آنچه خیر از دهان وی خارج می‌شود را نوشته و آنچه شر و بد است را ننویسند و وقتی برگشت با او وداع کرده و به وی می‌گویند: ای ولیّ خدا! گناهانت آمرزیده شد و تو از افراد حزب خدا و حزب رسول او و حزب اهل‌بیت رسولش هستی، به خدا قسم! هرگز تو آتش را به چشم نخواهی دید و آتش نیز هرگز تو را نخواهد دید و تو را طعمه خود نخواهد کرد.

نعمت اللهی اظهارداشت: در سال گذشته اربعین حسینی با شکوهی بی نظیر برگزار شد و عشق و ارادت شیعیان را به خاندان حسینی بازگو کرد و امسال هم پیش بینی می کنیم با همه مشکلات موجود این حرکت تاریخی تکرار شود.

شرکت ۲۵ هزار نفر از استان قزوین در مراسم اربعین حسینی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین اظهارداشت: در استان قزوین هم با برنامه ریزی انجام شده امیدواریم و پیش بینی می کنیم ۲۵ هزار نفر از مردم استان در مراسم اربعین حسینی شرکت کنند.

وی اضافه کرد: کارگروه یاوران اربعین که زیرگروه و زیرمجموعه کمیته است شکل گرفته و برای همایش توجیهی روحانیون هم در مساجد، تکایا و حسینیه ها برنامه ریزی شده است.

نعمت اللهی گفت: با برگزاری کارگاههای آموزشی برای کسانی که قرار است موکب و زینبیه برگزار کنند دایر خواهد شد و این کار با همکاری ستاد بازسازی عتبات و حج و زیارت انجام می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار