سازمان سنجش پاسخگو باشد ؛
سازمان سنجش امسال با تصمیم ابهام آمیز، سابقه ی تحصیلی تعدادی از داوطلبین را تحت عنوان تغییر رشته تحصیلی محاسبه نکرده و با این تصمیم، خواسته یا ناخواسته حق بسیاری از داوطلبان تضییع و به نوعی بستر رانت یا سهمیه خاص برای عده ای فراهم شده است!
کد خبر: ۲۸۱۸۱۸
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶ 21 August 2016
به گزارش تابناک رضوی، سازمان سنجش ، امسال سوابق تحصیلی عده ای از داوطلبان رادرهیچکدام از زیرگروهها لحاظ نکرده است ودربعضی ازموارد، این عدم تاثیر به تغییررشته تحصیلی داوطلبان نسبت داده شده است ویا روش های دیگری درلحاظ نکردن سوابق تحصیلی برخی از داوطلبان ذکرشده است که شفاف به نظرنمی رسد.
 
یکی از داوطلبان کنکور امسال در این باره به خبرنگار تابناک رضوی گفت : منظور از سوابق تحصیلی لحاظ کردن نمره کتبی سال سوم،ترم دوم که به صورت نهایی و چهار درس پیش دانشگاهی میباشد بوده است و بنابراین واضح است دانش آموزانی که در سال دوم تغییر رشته داده اند حقشان تضییع شده به نظر می‌رسد.
 
وی افزود: دانش آموزی که در سال دوم دبیرستان در رشته ریاضی تحصیل کرده و تغییر رشته داده و سال سوم و چهارم در رشته تجربی ادامه تحصیل داده است سوابق تحصیلی برایش منظور نشده است.
 
ولی یکی از کنکوریهای امسال نیز در این باره اظهار کرد: این تصمیم،امسال گرفته شده و بنابراین عطف به ماسبق صورت گرفته و یعنی دانش آموزی که دو سال قبل تغییر رشته داده با تصمیم امسال حقش ضایع شده و شرایط مساوی لحاظ نشده است.
 
وی تصریح کرد: این تصمیم ابهام آمیز خواسته یا ناخواسته به نوعی شائبه تخلف یا ایجاد رانت را برای عده ای ایجاد و عده‌ای را غیر منطقی حذف کرده است.
 
وی افزود: بنابراین تصمیم، امسال داوطلبانی که سوابق تحصیلی آنها منظور نگردیده به صورت مضاعف متضرر شده اند؛ یعنی اینکه یک بار سوابق برای آنان منظور نشده و یک بار سوابق رقبای آنان منظور گردیده است.
 
این ولی دانش آموز همچنین خواستار پاسخ سازمان سنجش درباره این سنجش غیر شفاف و سلیقه ای شد و از نمایندگان مردم و مسئولان نظام خواست تا پیگیر این تصمیم ناعادلانه و تصحیح این اعمال سلیقه، باشند.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار