بازی خیرخواهی در مدار امواج شبکه های اجتماعی
یک خیریه در مشهد در اقدامی ویژه، این روزها برای شاد کردن دل کودکان کم بضاعت، اقدام به توزیع اسباب بازی و لوازم التحریر در مناطق کم برخوردار حاشیه شهر مشهد می کند.
کد خبر: ۲۸۵۱۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰ 27 August 2016

به گزارش تابناک رضوی، این روزها که گمان می رود، همه آدمهایی که وقتشان را سر در گوشی های موبایلشان می گذرانند، وقتشان را دارند تلف می کنند، اما در این میان انسان هایی هم هستند که با به اشتراک گذاشتن و اعلام درخواست های خیرخواهانه، سعی می کنند با همان وضعیتی که دارند و با مشارکت دوستانشان، به همنوعانشان کمک کنند.


خیریه ای که به بچه ها اسباب بازی می دهد! 

این روزها، عصر دنیای مجازی است، دیوارها ی بی خبری فروریخته و دیوارهایی از مهربانی ساخته شده است. این روزها به همان آسانی که می توان از فروشگاههای اینترنتی کالای مورد نظر خود را تهیه کرد، به همان آسانی می توان به شماره کارت مسئول یک خیریه، پول واریز کرد و در طرح خیرخواهانه کمکش کرد، تا موج خوبی و احسان وسعت پیدا کند.

همه موجهای مرتعش از امواج گوشی های تلفن همراه مضر نیست، بلکه امواج همین گوشی های تلفن همراه مثل امواج دریا، می تواند آدمهای خیرخواه را دورهم جمع کند، همین امواج می تواند، لبخندی را بر لب پدر و مادری بیاورد که به همت واریز پول خیریه، بتواند با برنج و ارزاقی که توسط نوع اندیشان خیریه تهیه شده، غذای گرم برسر سفره شان بیاورند، همین امواج گوشی های همراه، می تواند آدمها را با هم همراه کند، همین امواج می تواند، دایره بازی خیرخواهی و احسان شود و برای بازی لبخندها و شادی ها و دعاهایی از نفس گرم، مردمان حاشیه شهر که تمامی ندارد ،در شرایطی قرار گرفتند که کم برخوردار هستند، می تواند مصداق همان آیه شریفه " ان احسنتم احسنتم لکم" باشد.
چند وقتیست گروه خیریه «ماهم بازی» با محوریت قرار دادن شادی کودکان و خانواده های مناطق کم برخوردار شهر مشهد اعم از منطقه رسالت، سیس آباد، همت آباد، حکمت، مهرآباد، توسط ریحانه مقدم، یکی از دانشجویان خلاق و خیر اندیش مرکزآموزش عالی سجاد، شروع به کار کرده است.

خیریه ای که به بچه ها اسباب بازی می دهد!

ریحانه مقدم به عنوان مدیر و مبتکر خیریه ما هم بازی @mahambazi که درکانالی به همین نام در تلگرام و در اینستاگرام هم ، صفحه ای برای انعکاس فعالیت ها و گزارش خیریه ایجاد کرده است، درگفتگو با تابناک رضوی گفت: بهمن ماه سال گذشته با خانواده تصمیم گرفتیم اسباب بازی هایی به عنوان عیدانه تهیه کنیم و به بهانه شادی بچه های کم بضاعت به کودکان حاشیه شهر و کم برخوردار، هدیه بدهیم، وقتی دوستانمان هم از این موضوع مطلع شدند، تعداد زیادی علاقه نشان دادند که در این طرح همراه ما باشند، نتیجه این همکاری تعداد زیادی اسباب بازی شد که پس از اولین فراخوان خیریه ماهم بازی در شبکه اجتماعی تلگرام منتشرشد که توسط خیرین پول واریز شد و اسباب بازیها در سه مرحله بین کودکان خانواده های کمیته امداد،کودکان خانواده های حاشیه شهر و کودکان شیرخوارگاه علی اصغر(ع) توزیع شد.
وی ادامه داد: بعد از توزیع اسباب بازی ها گروهی از دانشجو ها و اقشار مختلف مردم از مشهد و شهرستان های مختلف با هدف شادی کودکان حاشیه شهرمشهد تشکیل دادیم .
این دانشجوی خیر اندیش افزود: اولین باری که برای توزیع اسباب بازیها در مناطق محروم می گشتیم و نمی دانستیم توزیع اسباب بازی ها راازکجا شروع کنیم، در میدان رسالت با درمانگاه خیریه ای مواجه شدیم که توسط خیرسلامتی ساخته شده بود که نیازهای درمانی و بهداشتی و سلامت مردمان آن منطقه را شناخته بود و اقدام به کمک های درمانی به بیماران می کرد.
وی افزود: با همکاری این خیر سلامت که هم به مشکلات منطقه واقف است و هم اینکه مردمان منطقه را به خوبی می شناسد و محرومین را شناسایی کرده بود، توانستیم نیازمندان واقعی این مناطق کم برخوردار را پیدا کنیم و با آنها ارتباط بگیریم و برای زیر پوشش قرار دادن طرح های خیریه، در واقع گروههای مقصد و هدف ما که کودکان و نوجوانان هستند، شناسایی شدند .
مدیر این مجموعه،گفت : دومین طرح خیریه ما هم بازی، طرح توزیع سبد کالا همزمان با شروع ماه مبارک رمضان بود ،که در دوماه اول سال کمک ها جمع آ وری شده ، حدود 20سبد غذایی خانوار شامل بیشترین اقلام خوراکی خانوارها بود که بین خانواده های شناسایی شده، توزیع شد.
وی افزود:طرح بعدی با فرارسیدن عید سعید فطر آغاز شد که خانواده های خیرین مبلغ فطریه و کفاره و صدقه خود را جمع آوری کردند و با این مبلغ برنج خریداری شد و بین خانوار های معرفی شده از طرف درمانگاه خیریه توزیع شد.
مدیر خیریه ما هم بازی گفت: در بین این طرح ها دوستانی هم بودند که بامن تماس میگرفتند و میگفتند مثلا کودکانی بهشون معرفی کنم تا برایشان ، اسباب بازی و خوراکی بگیرند و ساعتی در محل زندگی بچه ها کنارشان باشند یا مثلا دوستی نذر بازی فکری داشت اسباب بازی هارا تهیه کردیم و بین کودکان یک مهدکودک در حاشیه شهر مشهد منطقه رسالت توزیع شد.
وی ،جامعه هدف انجمن خیریه ما هم بازی را کودکان معرفی کرد و گفت : اگر مادر یا پدر کودکی بیمار باشند شادی بچه ها هم از بین میرود درنتیجه برای جمع اوری کمک هزینه های درمانی و پزشکی طرح هایی هم داریم .
مقدم در ادامه گفت : تازه ترین طرح گروه خیریه ما هم بازی ، تهیه سبد لوازم التحریر برای دانش آموزان حاشیه شهر است، تا این استعداد های خوب ،دغدغه خرید و تهیه لوازم التحریر را نداشته باشند و شادی اول مهر و آغاز سال تحصیلی را نیز تجربه کنند.
وی درباره انتخاب نام خیریه به نام "ماهم بازی " گفت:این نام برای انجمن خیریه ای با جامعه هدف کودکان مناسب بود .
وی در پایان ضمن اظهار امیدواری از کمک بیشتر خیرین در این زمینه برای کمک به مردم مناطق کم برخوردار گفت: شاید این نکته جالبی باشد که بخش اصلی تبلیغات انجمن خیریه"ماهم بازی"از طریق شبکه های مجازی مثل تلگرام و اینستاگرام انجام میشود و هنگامی که ما میبینیم از شهرستان های دور دست به انجمن ما در مشهد کمک میشود از این اعتماد به خود می بالیم و در اقبال این حس اعتماد و نوع دوستی با اشتیاق بیشتری برای شادی کودکان تلاش میکنیم. 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سید احمد دلیری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
سلام کار پسندیده ای در این دنیای وانفسای غریب انجام میدهید خداوند به شما خیر و برکت برای خدمت بیشتر عنایت فرماید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار