مدیر کل سازمان بهزیستی یزد با بیان اینکه در سالجاری 21 نفر از چرخه حمایتی این سازمان خارج شدند گفت: پیش بینی می شود تا پایان سال 170 نفر دیگر هم توانمند شوند.
کد خبر: ۲۸۵۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹ 28 August 2016
به گزارش تابناک یزد،جلیل عفتی افزود: طرح تشکیل و حمایت از گروه های همیار زنان از دیگر فعالیتهای در دستور کار این سازمان است که تاکنون 28 گروه مورد حمایت قرار گرفته اند.
وی با اشاره به اجرای طرح کاهش طلاق اظهار کرد: در طرح مداخله در خانواده بمنظور کاهش طلاق و برنامه تقویت اورژانس اجتماعی در سه ماهه اول امسال 5 هزار و 407 نفر تحت پوشش قرار گرفتند.
عفتی افزود: پیش بینی می شود تا پایان سال46 هزار و 912 نفر از برنامه ها و خدمات این طرح ها برخوردار شوند.
مدیر کل بهزیستی استان به ارائه عملکرد حوزه پیشگیری این سازمان پرداخت و تصریح کرد: طرح غربالگری شنوایی بر روی 6 هزار و 103 نفر، پیشگیری از تنبلی چشم(آمبلیوپی)4 هزار و 870 نفر، پیشگیری از اختلالات ژنتیک 2 هزار و 818 نفر و برگزاری کارگاه های مهارتهای زندگی با تحت پوشش قرار دادن 17 هزار نفر از جمله اقدامات این بخش بوده است.
وی افزود: برنامه حمایت و توانمند سازی مبتلایان اچ ای وی مثبت به تعداد 194 نفر، مشاوره حضوری تلفنی به 20 هزار 704 نفر، آموزش پیش از ازدواج به 983 نفر و درمان اعتیاد ( مراکز گذری- کمپ- سرپایی- تیم سیار) شامل گذری 282، کمپ2 هزار و 418 و تیم سیار 72 از دیگر اقدامات حوزه معاونت پیشگیری بهزیستی یزد می باشد.
عفتی در باره حوزه توانبخشی گفت: در طرح توانمند سازی معلولان روستایی از طریق آموزش و اشتغال به شیوه استاد شاگردی به شش نفر، حمایت و تقویت کمیسیون های پزشکی و تشخیص نوع و شدت معلولیت به تعداد 2 هزار و 561 نفر، اختصاص پلاک ویژه خودرو معلولین به 10 نفر، پرداخت کمک هزینه ایاب وذهاب به معلولین 128 مورد و پرداخت کمک هزینه حق پرستاری به معلولین ضایعه نخاعی به 294 نفر بخشی از اقدامات این بخش بوده است.
مدیر کل بهزیستی استان یزد به خدمات توانبخشی سالمندان و معلولان اشاره و اظهار کرد: در طرح گسترش برنامه توانبخشی مبتنی برجامعه در مناطق روستائی کل جمعیت روستایی184 هزار و 829 نفر تحت پوشش قرار گرفتند.
وی تصریح کرد: همچنین در ارائه خدمات توانبخشی در منزل معلولان-بیمارن روانی مزمن وسالمندان 910 نفر، ارائه خدمت به معلولان مقیم در مراکز شبانه روزی به 865 نفر و تامین یارانه خدمت گیرندگان مراکز روزانه توانبخشی و حرفه آموزی به هزار و 581 نفر از خدمات ارائه شده به جامعه هدف بهزیستی در حوزه توانبخشی بوده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار