نماینده وزارت خارجه در شمال و شرق کشور:
نماینده وزارت خارجه در شمال و شمال شرق کشور توافق هسته ای را مهم ترین دستاورد دستگاه دیپلماسی دانست و گفت: توافق هسته ای پروژه آمریکایی اسرائیلی ایران هراسی را تضعیف کرد.
کد خبر: ۲۸۵۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹ 28 August 2016
به گزارش تابناک رضوی، عباسعلی ارباب خالص توافق هسته ای را مهم ترین دستاورد دستگاه دیپلماسی نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار کرد: مهم ترین اثرات توافق هسته ای تضعیف پروژه آمریکایی اسرائیلی ایران هراسی و گسترش تعاملات بین المللی ایران در حوزه های مختلف اقتصادی، کشاورزی، بازرگانی، صنعت، معدن و تجارت، ترانزیت، مباحث فرهنگی و گردشگری است.
وی از افزایش آمار توریست خارجی در مشهد خبر داد و عنوان کرد: 70 درصد گردشگران مشهد از کشورهای عربی به‌خصوص کویت و عراق و کشورهای حوزه خلیج‌فارس و پس‌ازآن کشورهای حوزه خاورمیانه، شمال آفریقا، آسیای غربی، کشورهای اروپایی و آسیای مرکزی هستند.
نماینده وزارت خارجه در شمال و شمال شرق کشور افزایش ویزا برای خراسان رضوی را یکی از علت های افزایش توریست دانست و اذعان کرد: مدت زمان اعتبار ویزا برای خراسان رضوی از 11روز به یک ماه و پس از آن به 3ماه افزایش پیدا کرده است.
مشاور وزیر امور خارجه مرکز صدور روادید فرودگاهی مشهد را بزرگترین و پرجمعیت‌ترین مرکز صدور روادید فرودگاهی دانست و تصریح کرد: در سال 93 حدود 29 هزار و 531 فقره ویزا در این مرکز صادر شد که در سال 94 به 39 هزار و 923 عدد رسید و از ابتدای امسال تا پایان مرداد ماه نیز 37 هزار و 96 فقره روادید صادر شده است.
ارباب خالص همچنین از رشد 40درصدی سفر هیأت های تجاری در دوران پسابرجام خبر داد و اظهار کرد: هیأت 100 نفره اقتصادی فرانسه، چندین هیأت از عراق، پاکستان، لیتوانی، اسلواکی، هیأت رسانه‌ای آذربایجان، لهستان و ترکیه، عمان، افغانستان، هند، لبنان و ترکمنستان از جمله هیئت هایی هستند که باهدف توسعه روابط گمرکی و تجارت دوجانبه و مسائل ترانزیتی به استان سفر کرده اند.
وی در خصوص افزایش تعاملات با هیأت های تجاری خاطرنشان کرد: تعامل ما با این شرکت های تجاری به این معنی نیست که کالاهای خود را وارد کنند، بلکه تعاملات ما در راستای سرمایه گذاری مشترک و ایجاد اشتغال داخل کشور با سرمایه و تکنولوژی شرکت خارجی است.
نماینده وزارت خارجه در شمال و شمال شرق کشور با اشاره به نحوه صدور روادید برای اربعین، گفت: درخصوص این موضوع سامانه الکترونیکی سماح برای ثبت درخواست افراد در پورتال اداره کل حج و زیارت قرار داده شده تا بتوانیم به صورت گروهی برای متقاضیان پیاده روی اربعین ویزا صادر کنیم، همچنین با کنسول گری عراق در خراسان رضوی ارتباط برقرار کردیم و قول همکاری برای رفاه زائران ایرانی را داده اند.
ارباب خالص درخصوص افزایش تعرفه در مرز باجگیران توسط ترکمنستان، بیان کرد: این امر به معنی خراب بودن ارتباط بین دو کشور نیست و چنین مشکلاتی در کشورهایی که بایکدیگر مرز طولانی دارند طبیعی است.
وی در پایان به اقدامات صورت گرفته برای رفع این مشکل اشاره و خاطرنشان کرد: در ابتدا تعرفه مشابهی برای کامیون های ورودی از ترکمنستان در نظر گرفتیم و در آینده نمایده های وزارت خارجه هر دو کشور برای رفع این مشکل نشستی خواهند داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار