شركت اپل استفاده كنندگان گوشي تلفن همراه اپل كه اي دي خود را به واسطه كارت‌هاي بازاري فعال نموده‌اند را سارق شناخته و در بلك ليست خود قرار مي‌دهد.
کد خبر: ۲۸۷۶۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰ 30 August 2016
به گزارش تابناک رضوی، رئيس پليس فتا استان خراسان رضوي در هشدار تازه اي به دارندگان گوشي اپل گفت: با توجه به ارجاع تعدادي پرونده و حضور شكات در پليس فتا استان مبني بر از كار افتادن گوشي تلفن همراه اپل يا به اصطلاح قفل شدن رسيدگي به موضوع در دستور كار كارشناسان پليس فتا استان قرار گرفت.
كارشناسان پليس فتا پس از بررسي‌‌هاي اوليه و اقدامات فني صورت گرفته متوجه علت اصلي از كار افتادن گوشي‌‌هاي مذكور شدند .
جهانشيري افزود: با توجه موضوع مشتركي كه در تمامي گوشي‌‌هاي از كارافتاده دريافت شده بود مشخص شد كاربران تمامي اين گوشي‌‌ها به يك روش اقدام به فعال سازي اپل اي دي گوشي نموده اند.
اين مقام انتظامي تصريح كرد: كاربران گوشي اپل جهت دانلود نرم افزار و استفاده از امکانات گوشي‌‌هاي شرکت موصوف ((APPLE( (IPHONE نياز به ثبت گوشي ورجيستر شدن در سايت APPLE  دارند. با توجه به محدوديت‌‌هاي اعمال شده از سوي آن شرکت براي دامنه‌‌هاي ايراني، شرکتي در تهران با استفاده از روبات‌‌هاي نرم افزاري اقدام به ثبت وفروش اپل اي دي (APPLEID) در قالب کارت نموده است که در آن آدرس ايميل وپسورد مربوطه جهت رجيستر نمودن گوشي‌‌هاي IPHONE ارائه نموده است ليکن به دلايل نامشخص من جمله عدم اطلاع رساني کافي و پشتيباني نامناسب از خريداران کارت‌‌هاي APPLEID   موجب غير فعال شدن گوشي‌‌هاي مذکور گرديده . به استناد نامه واصله از اتحاديه صنف خدمات تلفن همراه فقط در مشهد بيش 10 هزار کارت APPLEID عرضه شده که حدود 600 الي 3000 گوشي دچار مشکل يا غيرفعال شده است که به همين دليل اتحاديه ضمن صدور بخشنامه اي از تاريخ 25/3/95 به کليه اعضاء فروش اين گونه کارت‌‌ها را ممنوع اعلام نموده است.
توصيه پيشگيرانه تا قبل از كار افتادن گوشي تلفن همراه اپل به دارندگان گوشي اپل
مهندس افشين اكبري رئيس اتحاديه صنف تلفن همراه با توجه به قيمت گوشي اپل(مبلغي در حدود 15 ميليون ريال تا 25 ميليون ريال) كه داراي امكاناتي از جمله اي كلود يا همان تخصيص فضاي ابري در ذخيره سازي اطلاعات تلفن همراه مي‌باشد به دارندگان گوشي اپل كه اپل اي دي گوشي شان را توسط اين گونه كارت‌ها فعال كرده اند هشدار داد: تا قبل از بلاك شدن توسط شركت اپل  بلافاصله به سايت مراجعه و از طريق اينترنت و كامپيوتر شخصي اقدام به تعويض ايميل پشتيبان و اپل اي دي خود نمايند.
توصيه ديگر اكبري در اين رابطه به شهروندان حاكي از اين است كه اگر گوشي تلفن همراه اپل خود را به طريق گفته شده فعال نموده ايد ، به بخش تنظيمات گوشي رفته و اين خدمات را قطع نموده و جهت آموزش توسط اينترنت روش فعال سازي صحيح آن را فرا گيرند.
در نهايت افرادي كه تجربه تلخ قرار گرفتن در ليست سياه اپل را تجربه كرده اند به واسطه فعال نمودن كارت‌هاي بازاري مي‌توانند با در دست داشتن فاكتور همان فروشگاه ، به مكان فروشگاه خريداري شده مراجعه تا رفع انسداد شده و از بلك ليست شركت اپل خارج شوند.
 
 منبع: قدس آنلاین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار