رییس سازمان صنعت, معدن وتجارت مازندران گفت: 40 درصد اقتصاد استان را بانوان به خود اختصاص داده اند.
کد خبر: ۲۸۸۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸ 01 September 2016
به گزارش تابناک مازندران، محمد محمدپور عمران روز پنجشنبه در همایش فرصت های اقتصادی , بازرگانی و توسعه بازارهای داخلی و خارجی با محوریت زنان بازرگان کشور در ساری افزود : بانوان با توجه به ویژگی هایشان افرادی مسولیت پذیر و توانمند در حوزه اقتصاد وکار هستند که می توان با استفاده از این ظرفیت عقب ماندگی های اقتصادی را جبران کرد.
رییس سازمان صنعت , معدن وتجارت مازندران از محدود نگه داشتن بانوان به عنوان نیمی از جمعیت کشور از فعالیت های اقتصادی به عنوان اصلی ترین عامل در عقب ماندگی اقتصاد کشور نام برد.
 
محمدپور گفت: بانوان در آمار بیکاری لحاظ نمی شوند و امیدی به دستیابی برای کارندارند ، در حالیکه بانوان نیروهای امتحان پس داده ای هستند که جلوتر از مردان جامعه هستند.
وی از گوشه نشینی بانوان به عنوان نگاه تفریطی به این قشر دانست و ادامه داد : در فضای فعلی جامعه با لحاظ کردن مسایل اسلامی این قشر می توانند در راه اقتصادی وفعالیت اقدام بکنند.
 
رئیس سازمان صنعت. معدن وتجارت مازندران از آمادگی این سازمان برای بهره گیری از زنان بازرگان در امور تجارت خارجی و فعالیت های صنعتی وصنفی خبرداد.
رئیس اتاق بازرگانی , صنایع , معادن وکشاورزی مازندران نیز دراین همایش با اشاره به اینکه تاکنون از ظرفیت و توانمندی بانوان فعال اقتصادی و بازرگان استان استفاده نشده است , گفت که این خلا با بهره گیری از این توانمندی ها جبران می شود.
 
عبدالله مهاجر ادامه داد : با توجه به راه اندازی کانون زنان بازرگان مازندران و فعالیت چشمگیر بانوان در این حوزه احساس می شود به دلیل استفاده نشدن از ظرفیت ها بر آنها جفا شده است.
 
رییس اتاق بازرگانی مازندران گفت : زنان فعال اقتصادی , صنعت وبازرگانی در مازندران جایگاه دار هستند و باید از این ظرفیت استفاده بکنیم.
همایش فرصت های اقتصادی , بازرگانی و توسعه بازارهای داخلی و خارجی با حضور هیات رییسه کانون بازرگانان زن سراسر کشور امروز در ساری اغاز شد.
 
هم اکنون 17 کانون زنان بازرگان در استان های کشور راه اندازی شد.
 
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار