قائم‌مقام وزیر کشور:
قائم‌مقام وزیر کشور گفت: در رقابت سالم تمام حرف‌های جامعه بیان می‌شود و در این راستا اگر احزاب به یکدیگر اجازه صحبت کردن می‌دادند، امروز جامعه گرفتار مسائل و مشکلاتی از جمله فیش‌های نجومی نبود.
کد خبر: ۲۹۲۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹ 07 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین، محمدحسین مقیمی در جلسه احزاب، تشکل‌ها و گروه‌های سیاسی استان قزوین که در سالن اجتماعات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: طبق ماده 10 قانون احزاب تمام افرادی که علاقمند به تشکل سیاسی شناسنامه‌دار و تمایل به فعالیت سیاسی دارند، می‌توانند در این زمینه فعالیت کنند چراکه قانون‌گذار برای این تشکل‌ها راه را باز کرده است.

وی با بیان اینکه قانون‌گذار این شرایط را برای مردان و زنان جامعه فراهم کرده است تا بتوانند در چارچوب قانون فعالیت سیاسی داشته باشند، ادامه داد: تا به امروز 250 حزب و تشکل سیاسی در کشور دارای مجوز است.

قائم‌مقام وزیر کشور یادآور شد: تعداد فراوانی از احزاب دارای مجوز بوده و فعال و اقدامات سیاسی انجام می‌دهند؛ از نظر قوانین ایران هیچ محدودیتی برای فعالیت‌های سیاسی وجود ندارد.

مقیمی با بیان اینکه احزاب در تمام روزهای سال می‌توانند فعالیت سیاسی داشته باشند، مطرح کرد: آن‌ها محدودیت زمانی خاصی را ندارند و در این راستا نیز دولت تمام تلاش خود را کرده تا احزاب بتوانند به فعالیت‌های سیاسی خود در این مدت تمام ادامه داده و فعال باشند.

وی یادآور شد: تمام گروه‌ها و تشکل‌های سیاسی در جامعه باید فعال باشند تا نشاط سیاسی در بین آن‌ها برقرار شود.

قائم‌مقام وزیر کشور افزود: این موضوع که هر حزبی وارد فعالیت سیاسی شده و تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد که حزب خود و هواداران آن را مطرح کند، یک واقعیت است.

مقیمی با اشاره به تشکیل حزب سیاسی عنوان کرد: دلیل تشکیل آن این است که مردم را به صورت قانونمند وارد تشکیلات سیاسی کند تا این تشکل‌ها بتواند حکومت را در دست گرفته و دولت را تشکیل دهد.

وی اضافه کرد: در قانون اساسی ایران و قوانین مصوبه مجلس راه برای فعالیت‌های احزاب باز است و اگر فردی از این راه که در اختیار دارد استفاده نمی‌کند، خود مقصر است.

قائم‌مقام وزیر کشور متذکر شد: تمام افرادی که در حزب‌ها نقش مؤثری دارند، باید تأیید صلاحیت شوند؛ بنابراین تمام احزابی که مجوز می‌گیرند از نظر نظام تشکل‌هایی هستند که طرفدار و دلسوز نظام بوده و فعالیت‌های آنان برای توسعه و پیشرفت کشور است.

مقیمی ادامه داد: باید آستانه تحمل خود را در برابر رقبای سیاسی بیشتر کرد چراکه رمز قوی شدن حزبی که در آن قرار داریم، این است که باید رقیبی قوی‌تر داشته باشیم.

وی تشریح کرد: رقیب قوی سیاسی موجب می‌شود تا حزبی که در آن فعالیت می‌کنیم، قوی‌تر شود و اگر به دنبال رقبای ضعیف باشیم به طور مسلم خود حزب نیز ضعیف می‌شود.

قائم‌مقام وزیر کشور با بیان اینکه رقابت قوی سیاسی در احزاب شکل می‌گیرد، خاطرنشان کرد: باید به رقبای سیاسی میدان داد.

مقیمی تصریح کرد: احزاب نباید یگدیگر را با حرف‌ها و رفتارهایی که نمی‌تواند رقیب را قوی کند، عاملی برای تضعیف شدن حزب خود باشد.

وی با بیان اینکه تمام احزاب‌ باید تلاش کنند تا میدان برای رقابت باز شود، افزود: در رقابت سالم تمام حرف‌های جامعه بیان می‌شود و اگر احزاب به یکدیگر اجازه صحبت کردن می‌دادند، امروز جامعه گرفتار مسائل و مشکلاتی از جمله فیش‌های نجومی نبود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار