استاندار قزوین گفت: در کنار فعالیت های عمرانی و توسعه رویکرد دولت در امور فرهنگی جدی و قابل توجه است.
کد خبر: ۲۹۳۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰ 08 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری مهر، فریدون همتی روز پنجشنبه در همایش هدیاران و شهرداران و اعضا شوراهای اسلامی شهر وروستا که با حضور ویر کشور در سالن تربیت معلم شهید رجایی قزوین برگزار شد اظهارداشت: روابط خوب توام با احترام و هماهنگی و تقویت روحیه تعاون موجب شده تا کارها در استان به خوبی جلو برود.

استاندار قزوین بیان کردک خوشبختانه در شوراها و شهرداری های استان قزوین ظرفیت های بسیار خوبی نهفته است که اگر از آنها بخوبی استفاده کنیم به ننتایج ارزشمندی دست خواهیم یافت.

همتی بیان کرد: داشتن ۲۴ شهر، ۱۹ بخش، شش شهرستان و ۸۲۴ روستای بالای ۲۰ خانوار با استقرار ۷۳ درصد جمعیت در شهرها و ۲۷ درصد در روستاها ظرفیت خوبی در استان ایجاد کرده است.

۴۰۰ روستای متروکه در استان قزوین

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۴۰۰ روستای متروکه در استان داریم که با برنامه ریزی و تلاش مضاعف تلاش می کنیم برای احیاء انها اقدام شود.

استاندار بیان کرد: بیتری پروژه های شهرداری ها و دهیاری ها از محل اعتبارات ارزش افزوده اجرایی شده  و در دولت تدبیر و امید بیش از دوره های گذشته در روستاهای استان خدات عمرانی ارائه شده است.

وی تصریح کرد: بیش از ۷۰ درصد منابع شهرداری ها در امور عمرانی هزینه شده و کمتر از ۳۰ درصد در امور جاری است که این رویکرد به عمران شهرها و روستاها کمک کرده است.

همتی یادآورشد: آموزش برای ما بسیار مهم است و یکی از نیازهای مناطق روستایی است تا بتوانیم دهیاران را تقویت کنیم تا مناطق خود را اداره کنند.

استاندار اضافه کرد: بیش از سه هزار پروژه فقط توسط شهرداری ها و دهیاری ها اجرا شده که این ظرفیت می تواند در توسعه کشور نقش بیشتری ایفا کند.

رویکرد فرهنگی دولت قابل توجه است

همتی اظهارداشت: در کنار فعالیت عمرانی نگاه دولت توجه به امور فرهنگی است که این کار در دستور فعالیت شهرداران هم قرار دارد.

وی گفت: در استان قزوین برای ایجاد ۲۰ هزار شغل برنامه ریزی کرده ایم که امیدواریم ۵ هزار شغل در روستاها ایجاد شود که این الگو می تواند عملیاتی شود.

همتی بیان کرد: تعریف نظامی هماهنگ برای جمع آوری محصولات تولید شده در روستاها و بازاریابی محصولات می تواند به اشتغال مناطق مختلف کمک کرده و به کسب و کار رونق بخشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار