فرمانده قرارگاه عملیاتی شمال شرق کشور:
فرمانده قرارگاه عملیاتی نزاجا در شمال شرق کشور گفت: گفت: تبیین قدرت دفاعی و وحدت نیروهای مسلح از اهداف برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.
کد خبر: ۲۹۸۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶ 19 September 2016
به گزارش تابناک رضوی، امیر سرتیپ دوم علی جهانشاهی صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس در قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق ارتش برگزار شد، با بیان این مطلب که جنگ تحمیلی عراق علیه ایران تنها جنگی در تاریخ جهان است که در آن بلوک شرق و غرب کنار یکدیگر قرار گرفتند، اظهار کرد: هشت سال دفاع مقدس برگ زرینی در تاریخ نظام اسلامی است چرا که ارتش صدام با حمایت این کشورها و درر شرایطی که انقلاب تازه به پیروزی رسیده بود، اما بازهم رزمندگان اسلام با توکل بر خدا ورهبری امام خمینی (ره) به پیروزی رسیدند.
 
تبیین قدرت دفاعی و وحدت نیروهای مسلح از اهداف برنامه‌های هفته دفاع مقدس 

فرمانده قرارگاه عملیاتی ارتش در شمال شرق کشوربا بیان این مطلب که اولویت بزرگداشت سی و ششمین سالگرد دفاع مقدس تبیین جایگاه فرماندهی ولی فقیه در رأس نیروهای مسلح است، بیان کرد: وحدت نیروهای مسلح و تبیین قدرت دفاعی آن‌ها، و ارتقای آمادگی رزمی و ایجاد بازدارندگی در مقابله با هرگونه تهدیدات از جمله اهداف دیگر ما است.
 
وی همچنین تبیین نقش حماسی، وحدت همه اقوام، مذاهب و سایر اقشار همراه با تشریح نقش روحانیت و مبلغین معنویت در دفاع مقدس را از دیگر اهداف برنامه های هفته دفاع مقدس ذکر و عنوان کرد: تبیین جایگاه پیشکسوتان دفاع مقدس در استقلال و سربلندی نظام جمهوری اسلامی ایران با شعار «تجربه دیروز تعالی امروز» از دیگر اهداف برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

جهانشانی در ادامه به تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس پرداخت و گفت: برای روزهای دفاع مقدس عناوینی در نظر گرفته شده است که اولین روز این هفته به نام اقتدار و صلابت نیروهای مسلح نام‌گذاری شده که در این روز شاهد رژه یگان‌های پیاده وموتوری و هوایی نیروهای مسلح در سراسر کشور هستیم که این مراسم درمشهد از ساعت 8صبح در میدان 15خرداد شروع می‌شود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق کشور با بیان این مطلب که دومین روز هفته دفاع مقدس که همزمان با یکم مهرماه است، روز شهیدان و ایثارگران و سربازان و فخرآفرینان نامیده شده است، اظهار کرد: در این روز در ساعت 15:30دقیقه مزار شهدای بهشت رضا و خواجه‌ربیع غبارروبی می‌شود و همچنین از شهدا و ایثارگران مدافعان حرم و خانواده‌های آنان تجلیل می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه اگر پشتیبانی همسران رزمندگان نبود، آنان نمی‌توانستند به قدرت در جبهه مبارزه کنند، بیان کرد: تجلیل از مادران و همسران رزمندگان دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های این روز است.

جهانشاهی عنوان سومین روز هفته دفاع مقدس که مصادف با 2 مهر ماه است را معنویت، وحدت ملی، خانواده و سلامت اعلام و بیان کرد: در این روز که مصداف با روز جمعه است، برای سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه به تمام شهرستانهای استان از سوی ارتش و سپاه سخنران اعزام می‌شود که در مشهد بنده سخنرانی پیش از خطبه را انجام می‌دهم.

وی افزود: همچنین با هدف صیانت از حریم خانواده با ترویج سبک زندگی دینی و توجه به سلامت و روح و جسم خانواده از میدان دکتر شریعتی به سمت کوهسنگی پیاده روی خانوادگی برگزار می‌شود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق کشور گفت: چهارمین روز هفته دفاع مقدس که مصادف با 3مهرماه است، روز دانش‌پژوهان، نخبگان و هنرمندان نام‌گذاری شده که در این روز نقش جوانان در عرصه دانش‌پژوهی و توجه به هنر در دفاع مقدس در سطح کشور و استان برنامه‌هایی اجرا می‌شود.

وی نام پنجمین روز از این هفته را اقتصاد مقاومتی، حمایت مردمی و اصناف، آمادگی دفاعی اعلام کرد و گفت: در مراسمی با حضور پیشکسوتان عملیات ثامن‌الائمه در قرارگاه لشکر 77 تولیت آستان قدس رضوی سخنرانی خواهند کرد.

جهانشاهی با بیان این مطلب که ششمین روز از هفته دفاع مقدس که مصادف با سالروز شکست حصر آبادان است، روز پیشکسوتان، رزمندگان و عزت‌مداران نام گرفته، اظهار کرد: پیشکسوتان دفاع مقدس در این روز تجربیات خود را به جوانان انتقال می‌دهند، همچنین هفتمین روز از هفته دفاع مقدس که به نام بصیرت افزایی، بیداری اسلامی، دشمن‌شناسی و استکبارستیزی نام گرفته که در این روز نقش انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، رهبری و وحدت ملی را در برنامه‌ها تبیین خواهیم کرد.

وی آخرین روز هفته دفاع مقدس را روز فرماندهان، عزت مداران، حماسه‌آفرینان و ولایتمداران نامید و اذعان کرد: در این روز به مناسبت سالروز شهادت شهیدان کلاهدوز، جهان‌آرا، نامجوو فکوری است، در حرم مطهر رضوی برنامه برزگداشت برگزار می‌شود.

جهانشاهی آخرین روز دفاع مقدس را ویژه فرماندهان، عزت مداران، حماسه‌آفرینان و ولایتمداران عنوان کرد و گفت: این روز مصادف با سالروز شهادت شهیدان فلاحی، فکوری، نامجو، کلاهدوز و جهان آرا است و در یگان‌ها و حرم مطهر رضوی برنامه بزرگداشت برگزار می‌شود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق کشور در پایان از برگزاری جشنواره گنجینه‌های ماندگار دفاع مقدس توسط اداره کل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس خبر داد و گفت: کسانی که اسناد، نامه و خاطره و عکس از دوران دفاع مقدس دارند می‌توانند آثار خود را از 31شهریورماه تا آخر مهرماه به این سازمان تحویل دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار